« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر وطن برگزار شد و در مراسم تهران رئیس‌جمهور در سخنانی تاکید کرد که تاثیرگذارترین سلاح ما موشک است و این از عصبانیت دشمنان از موشک‌های ما پیداست، ما امروز قدر موشک‌هایمان را بیش از گذشته می‌دانیم.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سالگرد ایستادگی مردم و فداکاری نیروهای مسلح در برابر متجاوزین گفت: ایران هرگز آغازگر جنگ نبوده است و به کشوری تجاوز نکرد و حتی قصد حمله و تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است.

رئیس جمهور افزود: پیام انقلاب اسلامی از روز اول صلح، آشتی، اجرای فرامین الهی و حسن همجواری با کشورهای همسایه بوده است.

روحانی جنگ تحمیلی علیه ایران را ‌علیرغم همه این جنایت‌های جنگی و تجاوزهای صدامیان گفت: هیچ قدرتی در جهان و هیچ سازمان بین‌المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکرد و این درس مهمی برای ما است.

روحانی تأکیدکرد: تاریخ دفاع مقدس ما تاریخ گذشته نیست. سرمشق و چراغ راه آینده ماست. تاریخ دفاع ۸ ساله ما، زنده است و برای همیشه زنده خواهد ماند. مصباح هدایت و چراغ راهنمای ماست.

خوداتکایی ؛درسی از دفاع‌مقدس

رئیس‌شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: جنگ هشت ساله به ما آموخت که در روز سختی باید روی پای خود بایستیم. تحت فرمان رهبر انقلاب و متحد، آماده فداکاری باشیم. به پیروزی نهایی امیدوار باشیم. به یکدیگر و به مسئولین اعتماد داشته باشیم و بدانیم با ابتکار، ایثار، فداکاری و ایمان، پیروزی نهایی از آن ماست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شروع این جنگ با پاره کردن این معاهده روبه‌روی دوربین تلویزیون و بعد حملات ناجوانمردانه آغاز شد، اظهار داشت: امروز بعد از ۳۸ سال از تجاوز صدام، زیر پا گذاشتن معاهده یک بار دیگر تکرار شده است. همان دولتی که مشوق سایر دولت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره بود و همان دولتی که برای یک جمله ۱۷ شبانه‌روز وقت مذاکره کنندگان ما را گرفت و بعد از ۱۲ سال فشار بر ملت ایران در برابر منطق مستحکم دیپلمات‌های ما سر فرود آورد و به قراردادی تن داد که به نفع همه، منطقه و جهانیان بود؛ از آن توافق خارج شده است.

روحانی با بیان اینکه امروز دیگر جنگ نیابتی نیست، ادامه داد: آمریکا خود مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است و پیمان شکنی و از عهد و پیمان خارج شدن را او آغاز کرده است. در اولین مرحله ملت بزرگ ما آمریکا را مایوس کرد و همانطور که در اولین روزهای جنگ ایستادگی مبارزین ما از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی صدامیان را از اهدافشان مایوس کردند.

وی با ‌اشاره به اینکه سازمان ملل و شورای امنیت صدام را به عنوان آغازگر جنگ شناخت و همه کشورهایی که به نوعی به صدام کمک کرده بودند، بعدها به نوعی اظهار پشیمانی کردند، خاطرنشان کرد: عین این ماجرا برای ترامپ اتفاق خواهد افتاد و آنچه بر سر صدام آمده است بر سر آمریکا خواهد آمد. ما همانطور که در سال ۵۹ استقامت کردیم و دشمن را منهدم کردیم امروز هم ما آغازگر نبودیم.

روحانی گفت: جنگ اقتصادی و روانی را آمریکا علیه ما آغاز کرده است و پایان این جنگ از جنگ ۸ ساله خوش‌تر خواهد بود. هم زمانش بسیار کوتاه‌تر و هم تجربه ما بیشتر و هم دشمن ضعیف‌تر است. تاریخ ماه‌های آینده نیز قضاوت خواهد کرد که شکست خورده این جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی آمریکا خواهد بود. ملت ایران پیروز خواهد بود همانطور که در همه صحنه‌ها پیروز میدان بوده است.

ایران فریب نمی‌خورد  و لیبی نمی‌شود

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها می‌گویند ما از سلاح‌های دفاعی دست برداریم، آنها می‌گویند برای اینکه به برجام برگردیم موشک‌های خود را کنار بگذارید، آنها می‌گویند برای آنکه به برجام برگردیم به تعبیر خودشان در امور منطقه مداخله‌ای نداشته باشید. ایران سلاح‌های دفاعی خود را کنار نخواهد گذاشت. توانمندی دفاعی خود را کم نخواهد کرد و روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: اینکه دشمنان از موشک‌های ما عصبانی هستند به این معناست که تاثیرگذارترین سلاح ما امروز موشک‌های ماست. با حرف دشمنان، ما امروز قدر موشک‌هایمان را بیش از گذشته می‌دانیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمنان می‌گویند ما در منطقه حضور نداشته باشیم، سؤال اینجاست شما از هزاران کیلومتر به این منطقه برای چه کاری آمده‌اید؟ ما همیشه حافظ خلیج‌فارس و دریای عمان بوده‌ایم. ما همیشه حافظ اقیانوس هند و باب‌المندب بوده‌ایم، امروز کشتی‌های ما از این منطقه حفاظت می‌کنند. کشتی‌های تجاری کشورهای مختلف به این واقعیت اعتراف دارند.

روحانی تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران در قلب مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن جای دارد. شما کجا هستید؟

وی ادامه داد: شما بمب و موشک و امکانات را به دو کشور دادید تا مردم فقیر یمن را زیر بمباران و فشار قحطی قرار دهند؛ البته که ایران در منطقه تاثیرگذار است. ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است و در برابر مظلومیت ملت‌های منطقه و تجاوز به آنها سکوت نخواهد کرد و تحمل نمی‌کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما این درس را از امام حسین(ع) آموختیم که «حسین منی و انا من حسین»؛ عشق ما کربلا و عاشوراست، دستاورد ما از کربلا ایمان، قدرت، انگیزه، ایستادگی، استقامت و فداکاری است و در نهایت ذلت دشمنان حق و حقیقت است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: