« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
طنز / وحید حاج سعیدی
امسال طلا یکی از لوس ترین سال های خودش را پشت سر گذاشت و گوشش به حرف هیچ کس حتی آقای جهانگیری بدهکار نبود و تند و تند بالا می کشد و هر کاری می کنند که لااقل کمی دست از حرکات موزون و نوسان ، بر دارد میسر نیست......
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این که ما از یک فلز مثل طلا تعریف کنیم و به بقیه فلزات بی توجهی کنیم کار درستی نیست و نتیجه اش جفتک چارکش انداختن و رَم کردن فلز مورد نظر می شود. در این که طلا فلزی زیبایی است و از نظر جدول تناوبی عناصر به صورت يك فلز سنگين و نجيب طبقه بندي شده ( و جزو فلزات جلف و بی جنبه نیست) شکی نداریم. شاید به همین علت طلا در تجارت، مهمترين فلز در ميان فلزات گرانبها تلقي مي شود ؛ ولی این نباید باعث غفلت ما از سایر فلزات شود.

چرا که امسال طلا یکی از لوس ترین سال های خودش را پشت سر گذاشت و گوشش به حرف هیچ کس حتی آقای جهانگیری بدهکار نبود و تند و تند بالا می کشد و هر کاری می کنند که لااقل کمی دست از حرکات موزون و نوسان ، بر دارد میسر نیست. تا جایی که مجبور شدند سکه های گرمی و میلی گرمی هم تولید کنند و حتی زمزمه تولید آمپول و محلول طلا! هم شنیده شد ولی باز هم طلا سر به زیر نشد و بازار سیاه این سکه های گرمی و وارادات طلای قاچاق هم در گوشه و کنار مملکت دیده می شود. البته علاقه وافر مردم به طلا در این تغییر واحد اندازه گیری و فروش طلا بی تاثیر نیست. در گذشته طلا مثل خرما و آلو به صورت طبقی خرید و فروش می شد : « ز علوم گذشتگان ورقي... نزد ايشان به از طلا طبقي »  ولی رغبت مردم به داشتن طلا به جای علوم گذشتگان و لی لی به لالای طلا گذاشتن باعث شده که طلا دیگر مثل گذشته سر به زیر نباشد و سری در بین سرها پیدا کند و مثل زعفران گرمی و مثقالی( البته در برخی موارد به صورت تنی) به فروش برسد.

تازه شانس آوردیم طلا روی هورمون های جنسی و گلبول های بدن مردان اثرات منفی دارد وگرنه با این استقبالی که برخی از جماعت ذکور از لوازم آرایشی و آلایشی دارند ، معلوم نبود اگر طلا برای مردان مفید بود چه شیر تو شیری می شد؟!

علی ای حال به منظور کم کردن روی طلا و آچمز کردن نوسانات طلا پیشنهاد می گردد با تغییر ذائقه تجملاتی مردم، غائله نوسانات بازار طلا را بخوابانیم. همانگونه در سال های اخیر با برنامه های مختلف صدا و سیما و سایر نهاد ها ، ذائقه ترافیکی، غذایی، فرهنگی، دخانیاتی، بهداشتی و ... مردم تغییر کرده و خلق الله به جای استفاده از خودروی شخصی از مترو استفاده می کنند یا به جای مصرف فست فود ها ، مصرف آبگوشت بزباش و آش رشته رشد چشمگیری داشته است یا با چاپ دل و روده سرطانی ها روی پاکت سیگار دیگر کسی طرف سیگار هم نمیرود و قس علی هذا... ، پیشنهاد می شود به جای طلا ، فلزات دیگری مثل آهن یا مس را علم کنیم و توی سر طلا بکوبیم و با ارزش گذاری روی این فلزات انقلابی در زیور آلات ایجاد کنیم. فقط خانم ها باید قول بدهند در مصرف آهن صرفه جویی کنند و به صِرف ارزان بودن فلز زینتی آهن یا مس، یک خاور جواهرآلات با خود به عروسی نبرند! از ما گفتن بود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: