« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
یاسوج
حمل و نقل عمومی از ضرورت های مهمی است که باید در شهر به آن توجه شود و حاشیه نشینان شهر یاسوج بیشترین نیاز را به اتوبوس هایی دارند که در سازمان حمل و نقل عمومی در حال خاک خوردن هستند.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حمل و نقل عمومی  از ضرورت های مهمی است که باید در شهر به آن توجه شود،  جا به جایی آسان، کاهش ترافیک، کاهش هزینه، رسیدن به مسیر با حداقل خطر از مزیت های حمل و نقل عمومی است.

 

شهر یاسوج و حومه به دلیل بافت قدیمی در برخی جاده ها و عبور و مرور  درآن نیازمند حمل و نقل عمومی  است، بر همین اساس مناطق بلهزار،مادوان و مهریان از یک سو و سرآبتاوه،خلف آباد و اکبرآباد از سوی دیگر  نیازمند این مقوله هستند.

 

باید اشاره کرد اگر قرار باشد جا به جایی با خودروهای شخصی صورت گیرد در اثر آن ترافیک در شهر تشدید خواهد شد و مسئله ترافیک خود تبعاتی نظیر اتلاف وقت، افزایش سوخت و هزینه های ناشی از استهلاک خودرو ها را منجر خواهد شد از طرفی معضل آلودگی صوتی و تصادفات را نیز به آن اضافه کنید.

 

از دیگر مزیت های حمل و نقل عمومی کاهش هزینه و کرایه برای شهروندان است که به خصوص برای خانواده هایی که به لحاظ مالی در شرایط خوبی نیستند و روزانه این مسیرها را طی می کنند، می تواند بسیار مفید واقع شود.

در صورتی که حمل و نقل عمومی به اندازه کافی در اختیار شهروندان نباشد، آنها مجبور خواهند بود در صورت وجود، خودرو شخصی خود را جهت عبور و مرور استفاده کنند و مشکلات ترافیکی و خطرات احتمالی در اثر تصادف و سایر هزینه ها را در بر خواهد داشت، ناگفته نماند باید فرهنگ استفاده از فرهنگ حمل و نقل عمومی توسط مسئولان و مردم نهادینه شود.

 

شهرداری یاسوج چندی قبل 10 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد بر همین اساس باید برنامه مناسبی جهت توزیع آنها متناسب با نیاز مناطق مختلف شهر صورت گیرد تا در روند تسهیل عبور و مرور شهروندان نقش موثری داشته باشد، بر همین اساس مناطق بلهزار و گوشه و مهریان در یک بخش شهر و نجف آباد،خلف آباد و سرآبتاوه در گوشه ای دیگر از شهر نیازمند این ناوگان حمل و نقل عمومی است.

 

با توجه به گسترش شهر یاسوج در حومه اقدامات شهرداری باید در امر جا به جایی شهروندان اقدامات مناسب را صورت دهد و اگر این تعداد اتوبوس و سایر وسایل حمل ونقل عمومی جوابگو نباشد باید بر شمار این سرویس ها اضافه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: