« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست با خبرنگاران:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در نشست با خبرنگاران گفت: 10 درصد از جمعیت شهرستان لنده را سالمندان تشکیل می دهند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛امرالله خانی در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های هفته جهانی سالمند در شهرستان لنده با اشاره به اینکه سالمندان یکی از گروهای سنی آسیب پذیر و در معرض خطر هستند از اجرای برنامه های مراقبتی و آموزشی برای این قشر از شهروندان خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت:سالمندی یک تعریف قراردادی دارد و در کشورهای مختلف به شکل های گوناگونی تقسیم بندی شده است که سازمان بهداشت جهانی تعریف واحدی را برای آن درنظر گرفته و 60 سالگی را ملاک سالمندی قرار داده است.

مطابق این تعریف افراد با سن 60-69 را سالمند جوان، 70-79 سال را سالمند میانسال و 80 سال به بالا را سالمند سالمند می نامند.

امرالله خانی در ادامه ؛ فراخوان سالمندان جهت مراقبت ؛ برگزاری ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه برای مراقبت و معاینه سالمندان ؛ تجلیل از پیشکسوت سالمند فعال در عرصه بهداشت ؛ برگزاری همایش پیاده روی و صبحانه سالم ؛ ارائه برنامه های آموزشی برای سالمندان ؛ تشکیل گروه خودیار سالمندان و راه اندازی پویش مجازی تقدیر از سالمندان شهرستان را از مهمترین برنامه های شبکه بهداشت و درمان در هفته جهانی سلامت عنوان کرد.

وی همچنین با توجه به در پیش بودن روز جهانی قلب در هفتم مهرماه؛  روز جهانی قلب را فرصتی جهت آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه اهمیت سلامت قلب و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی دانست و در ادامه  بیماریهای قلبی عروقی را مهمترین عامل مرگ و میر در  شهرستان لنده دانست و افزود بر اساس آخرین آمارهای سال گذشته  50 درصد مرگ و میر در شهرستان لنده به دلیل بیماری های قلبی و عروقی روی داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در پایان ؛ ارائه برنامه های اموزشی ؛ همکاری بهداشت محیط در روز جهانی قلب در شوری سنجی نانهای نانوایی ؛بازدید از رستورانهای شهرستان و برپایی ایستگاه سنجش سلامت در مصلی نماز جمعه را از مهمترین برنامه های در دست اقدام این مرکز برای روز جهانی قلب عنوان نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: