« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
اجتماعی
در سال های گذشته نیز تحریم بودیم اما شرایط اینگونه نبود اکنون برخی ها دارند از این شرایط سودجویی می کنند مردم نیز بدون آگاهی فضای مجازی را منبع خود قرار داده اند، باید بگوییم سواد رسانه ای مردم بسیار پایین است و باعث می شود که اینگونه گرفتار شایعات شوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،در چند ماه گذشته شاهد بی ثباتی بی سابقه ای در قیمت کالاهای مختلف از جمله مایحتاج زندگی مردم هستیم افزایش قیمتی که باعث شده است خیلی ها از این آب گل آلود به جای ماهی کوسه بگیرند و برای سود  و منفعت خودشان روز به روز قیمت کالای های ضروری مورد نیاز مردم را افزایش می دهند در این میان نیز نظارت نیز انگونه که باید انجام نمی شود.

 در یک ماه گذشته به دلیل خریدهای بی سابقه مردم گاهی مرغ، گاهی مایع دستشویی، گاهی برنج و گاهی روغن در بازار یاسوج کمیاب شد به گونه ای که برای پیدا کردن یک قوطی روغن باید به چند فروشگاه سر می زدید و پیدا می کردید وقتی به خریدهای مردم در فروشگاه ها و مغازه ها نگاه می کنید می بینیم که بیشتر از نیاز خرید می کنند که جای تعجب دارد.

  باید گفت که در ایجاد  این آشفته بازار در یاسوج فضای مجازی و شبکه های بیگانه بسیار تاثیرگذار بوده است به گونه ای که اگر من امروز برای سرگرم کردن خودم پیامی بنویسم و در فضای مجازی استان منتشر کنم که ماه دیگر فلان کالا 50 درصد گران تر می شود می بینیم که این پیام در کمتر از چند ساعت در کل استان می پیچد و مردم برای خرید آن کالا به مغازه ها می روند و به تعداد زیاد خریداری می کنند.

 وقتی یک نفر یا دو نفر را ببینیم اینگونه خرید می کنند پس من نیز فکر می کنم حتما خبری است و من نیز دوبرابر خرید می کنم و دیگری نیز با دیدن من بیشتر خرید می کند برای روشن شدن موضوع به یک داستان قدیمی اشاره می کنیم داستان قابل تاملی که می تواندگویای موارد زیادی باشد.

 سرخ پوستان از رییس جدید پرسیدند: آیا زمستان سختی در پیش است؟ رئیس جوان قبیله که نمیدانست چه جوابی بدهد گفت: برای احتیاط بروید هیزم تهیه کنید  سپس به سازمان هواشناسی زنگ زد:آقا امسال زمستان سردی در پیش است؟و پاسخ شنید: اینطور به نظر می آید.

 پس رییس دستور داد که بیشتر هیزم جمع کنند، و بعد یک بار دیگر به سازمان هواشناسی زنگ زد: شما نظر قبلی تان را تأیید می کنید؟و پاسخ شنید: صد در صد، رییس دستور داد که همه سرخپوستان، تمام توانشان را برای جمع آوری هیزم بیشتر بکار ببرند،  سپس دوباره به سازمان هواشناسی زنگ زد: آقا شما مطمئن هستید  که امسال زمستان سردی در پیش است؟و پاسخ شنید: بگذار اینطور بگویم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر رییس پرسید: از کجا می دانید؟ و پاسخ شنید: چون سرخ پوست‌ها دارند دیوانه وار هیزم جمع می‌کنند!

 اکنون داستان این روزهای مردم شهر ما اینگونه شده است باید پرسید چرا قیمت گوشت، مرغ، برنج و سایر مواد در حال افزایش هستند مردم به اندازه نیاز خود بخرند تمام که شد دوباره بخرند گویا برخی از مردم حس می کنند اگر تمام شد دیگر نیست، خیر اینگونه نیست همه مواد مورد نیاز مردم در خود ایران تولید می شود و به اندازه کافی وجود دارد.

 ما در سال های گذشته نیز تحریم بودیم اما شرایط اینگونه نبود اکنون برخی ها دارند از این شرایط سودجویی می کنند مردم نیز بدون آگاهی فضای مجازی را منبع خود قرار داده اند، باید بگوییم سواد رسانه ای مردم بسیار پایین است و باعث  می شود که اینگونه گرفتار شایعات شوند، انتظار می رود که مردم استان در این شرایط آگاهانه تر عمل کنند و فریب تبلیغات شبکه های اجتماعی را نخورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: