« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
یاداشت
در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت که انجمن اولیا و مربیان نقش و کارکردی ارتباطی میان مدرسه و اولیاء دانش‌آموزان برای رفع مشکلات در امور آموزشی، تربیتی و بهداشتی ایفا کنند؟
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ دو باره ماه مهر از راه رسید ؛ ساماندهی دانش آموزان و نیروهای انسانی آموزش و پرورش تقریبا تمام شده و جدای از بعضی مشکلات و موانع همه چیز برای تحصیل دانش آموزان فراهم شده است.

بخشهایی از آموزش و پرورش روزهای سخت و پر مشغله ای را برای ساماندهی معلمان و دانش آموزان پشت سر گذاشتند و بخشهایی دیگر با شروع مهر فعالیتهای خود را آغاز و دوچندان خواهند نمود از جمله واحدهای انجمن اولیاء و مربیان که  تلاش خواهند نمود تا همکاری خانه و مدرسه را در یک سال تحصیلی رونق بخشند ! که در ادامه گریزی خواهیم داشت به این موضوع.

انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه هیأت منتخبی است از آراي اولیای دانش‌آموزان به منظورگسترش ارتباط خانه و مدرسه که جلسات ماهانه آن فرصتی برای اعضای آن است که نظرات خود را با مدير مدرسه در ميان بگذارند و مشكلات مدرسه و خواسته‌هاي والدين و دانش‌ آموزان را در آن مطرح كنند.

انجمن‌ اولیاء و مربیان اگر چه يك نهاد مردمي، غيرانتفاعي و غير دولتي است اما داراي وظايف متعددي است از جمله: تأمین مشارکت فکری، فرهنگی، عاطفی و آموزشی اولیا و تقویت، هماهنگی و همسویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، جلب همکاری اولیای دانش آموزان جهت مشارکت و کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های مربوط و ارائه پیشنهادهای لازم به مدیر مدرسه، مشاوره و برنامه ریزی درجهت تحقق هرچه بهتر اهداف انجمن، همکاری و مشارکت با شورای معلمان در برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، برنامه ریزی و تصمیم‌گیری جهت تشکیل جلسات آموزش خانواده، همکاری و مشارکت با مدیر مدرسه دراجرای فعالیت‌های پرورشی ؛ اجرایی و ....

اما با کمال تاسف این نهاد ارزشمند در اکثر مدارس شکل فرمایشی و جنبه تشریفاتی به خود گرفته است و اکثرا بعد از یک انتخاب نفسگیر آن را رها و البته بسیاری از مدیران هم تمایلی برای دخالت آنها در امورات مدرسه ندارند وسعی دارند تا از آنها برای تامین کمبودهای مالی و رفاهی مدرسه بیشتر استفاده نمایند .

به جرات می توان گفت در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت که انجمن اولیا و مربیان  نقش و کارکردی ارتباطی میان مدرسه ؛ پدران و مادران دانش‌آموزان برای رفع مشکلات در امور آموزشی، تربیتی و بهداشتی ایفا کنند؟

بنا براین نادیده گرفتن ظرفیت بالای انجمن ها در مدارس از طرف مدیران مدارس و منتخبینی که با وظایف خود آشنا نیستند و یا توان کافی برای این مهم را ندارند هشداری است برای متولیان امر تا فکری بکر نموده و این نهاد ارزشمند را به جایگاه اصلی خود رسانده زیرا در شرایط فعلی و با روندی که در حال طی شدن است می توان گفت که عدم وجود آن به زوجودش!!!

کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین