« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
یک متخصص پزشکی ورزشی هشدار داد:
یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: ورزش‌هایی که در مدارس برای بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود نباید آنها را وارد رقابت و تنش کند. فشارهای زیاد ورزشی می‌تواند باعث آسیب در آنها شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،دکتر شاهین صالحی با بیان این مطلب افزود: بچه‌ها چه در سنین کودکی چه در سنین نوجوانی نیازمند فعالیت بدنی با رعایت برخی احتیاط‌ها هستند چون در سن رشد قرار دارند. زمانی که از سن رشد حرف می‌زنیم یعنی صفحات استخوانی در آنها به‌صورت کامل شکل نگرفته است و حالت غضروفی دارد.

وی ادامه داد: صفحات رشد که در حالت غضروفی هستند در صورت فشارهای نامناسب دچار آسیب می‌شوند، به‌ همین علت ورزش‌هایی که در این سنین انجام می‌شود شامل نکات مختلفی است.

صالحی اظهار کرد: معمولا دوست نداریم بچه‌ها در سنین کودکی و اوایل نوجوانی درگیر ورزش‌های رقابتی، بلند کردن وزنه‌های سنگین یا ورزش‌هایی با احتمال آسیب به صفحات رشد و شکستگی اسخوان و مشکلات ستون فقرات شوند.

این متخصص پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه بچه‌ها می‌توانند بسیاری از ورزش‌ها را انجام دهند، گفت: می‌تواند این ورزش‌ها را به سه دسته تقسیم کرد که ورزش‌های هوازی یکی از این دسته‌ها محسوب می‌شود که تقریبا همه بدون هیچ مشکلی می‌توانند آن را انجام دهند که شامل دویدن در محیط مدرسه و بالا و پایین رفتن از پله‌ها‌ و تحرکاتی در زنگ‌های تفریح است.

وی ادامه داد: البته این مورد بستگی به شرایط محیطی مدارس هم دارد. برخی از مدارس حیاط‌های بزرگی دارند و در برخی نه و البته پیشنهاد می‌شود که این نوع ورزش‌ها تنها در زنگ ورزش انجام شود.

صالحی تصریح کرد: دسته دیگری از ورزش‌ها نظیر شطرنج یا دوومیدانی که در مدارس قابل انجام است می‌تواند باعث افزایش مهارت و چابکی دانش آموزان شود. برخی از ورزش‌ها هم مانند بازی طراحی شده‌اند، همان بازی‌هایی که ریشه در سنت غنی کشورمان هم دارد. «لی لی» یکی از همین بازی ورزش‌هاست، همه این ورزش‌ها می‌تواند افزایش مهارت، چابکی و تعادل بچه‌ها شود./طبنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین