« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
از خواص این گیاه کاهش میزان کلسترول است. یکی از خـواص گـل ساعتـی آرام نمودن کودکانی است که بی‌قرار بوده و دارای فعالیت زیاد هستند و برای کودکان بیش فعال مفید خواهد بود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:ویتامین A موجود در پشن فروت به بدن کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد که به پوست و بافت آسیب می‌رساند را از بین ببرد، علاوه بر آن قدرت دید را تقویت می‌کند.

طبیعت گل ساعتی گرم و خشک است.

ترکیبات خاصی که در گل ساعتی وجود دارد ممکن است برخی از گیرنده های مغز را تحریک کنند. از آنجایی که گل ساعتی فعالیت برخی از سلول های مغزی که باعث ایجاد اضطراب می شود، کاهش می یابد و موجب آرامش بیشتر می شود. مطالعات نشان می دهد که عصاره این گل ممکن است حتی دارای مزایای ضد التهابی و ضد تشنج باشد.

گل ساعتی، گلی بسیار زیبا به شکل ساعت است. این گل که یک گیاه تزئینی محسوب می شود که به صورت پیچی بوده و شاید در خانه های ایرانی یافت شود.

این گیاه همچنین دارای میوه هایی به رنگ نارنجی است که داخل آن تعدادی دانه های کوچک قرار دارد. این میوه خوراکی بوده و مصرف آن منعی ندارد. میوه ترش و شیرین آن با نام «ماراکویا» شناخته شده است.

این میوه منبع خوب ویتامین‌های C و A و پتاسیم است
پشن فروت برای سلامت جسمی و کاهش وزن مفید است.
میوه گل ساعتی یا پشن فروت منبع خوب آنتی اکسیدان است.



یکی از مهم ترین فاکتور ها برای داشتن بدن و مغزی سالم، خواب کافی در طول شب است. یک مطالعه جامع بر روی افرادی که دچار اختلالاتی خوابی بودند، انجام شد. این مطالعه با تمرکز بر بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی، انواع داروهای طب گیاهی طبیعی از جمله گل ساعتی را مورد استفاده قرار داد. نتایج نشان می دهد که گل ساعتی می تواند به دلیل خواص ضد اضطرابی اش بر روی بهبود کیفیت خواب تاثیر بگذارد.

ترکیبات موجود در این گیاه، آلرژی و التهاب را کاهش می‌دهد و در کاهش دادن علائم آسم نیز موثر است. دانه های این گیاه، منبع مهم فیبر به شمار می روند و برای برطرف کردن یبوست مفید هستند.

از خواص این گیاه کاهش میزان کلسترول است. یکی از خـواص گـل ساعتـی آرام نمودن کودکانی است که بی‌قرار بوده و دارای فعالیت زیاد هستند و برای کودکان بیش فعال مفید خواهد بود.

این گیاه برای ایجاد آرامش و درمان بی‌خوابی مفید است.

از خواص دم کرده گل ساعتی کاهش گر گرفتگی و مشکلات و عوارض دوران یائسگی است.
تسکین سرگیجه، ضعف اعصاب و از بین بردن افسردگی از دیگر خواص دم کرده گل ساعتی می‌باشد.

این میوه رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد ویتامین ث موجود در آن، به بافت ها کمک می کند و مانع بیماری قلبی و سرطان می شود. در این میوه موادی موجود دارد که عملکرد محافظتی برای قلب دارد.

ترکیبات موجود در این گیاه، آلرژی و التهاب را کاهش می‌دهد و در کاهش دادن علائم آسم نیز موثر است.

دانه های این گیاه، منبع مهم فیبر به شمار می روند و برای برطرف کردن یبوست مفید هستند.
میوه گل ساعتی آلرژی و التهاب را کاهش داده و در کاهش بیماری آسم نیز موثر است.
پشن فروت محرک سیستم گوارشی است و در درمان بیماری‌های گوارشی موثر است.
از خواص پشن فروت، ملین و محرک سیستم گوارشی است.

از خواص گل ساعتی و مصرف میوه آن حفظ سلامت بدن و تامین ویتامین‌های مورد نیاز است.
لازم به ذکر است که مصرف زیاد آن ممکن است ایجاد اسهال کند، ضمن آن که زیاده‌روی در مصرف آن منجر به خواب آلودگی می‌شود.
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: