« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
در گفتگو با دانیال ابراهیمی مدیر مجموعه تبلیغاتی پارسیان مطرح شد:
به منظور آشنایی بیشتر با مدل های تبلیغاتی نوین و رمز و راز ماندگار تبلیغات گفتگوی کوتاهی با دانیال ابراهیمی مدیر مجموعه تبلیغاتی پارسیان انجام داده ایم که در ادامه مشروح این گفتگو را با هم می خوانیم.....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:تبلیغات در دنیای رقابتی امروز یک اصل مهم و اساسی است و ورود به عرصه تجارت بدون برنامه ریزی تبلیغاتی و انجام تبلیغات محیطی و غیر محیطی در عمل غیر ممکن است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر  برای كسب و كارتان زحمت فراوان می کشید و با وجود مشتریان زیاد، یك نام آشنا نشده‌اید، ممكن است فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌كنید. گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای كه سازمان‌دهی كرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید كه هیچ وقت با صدای بلند نام كسب و كار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید و خودتان را در عرصه تجارت مطرح نساخته اید. رمز موفقیت در دنیای تجاری امروز ورود به دنیای پر رمز و راز تبیغات است و  تنها با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، می توان افق های جدید را در حوزه کسب و کار گشود.

به منظور آشنایی بیشتر با مدل های تبلیغاتی نوین و رمز و راز ماندگار تبلیغات گفتگوی کوتاهی با دانیال ابراهیمی مدیر مجموعه تبلیغاتی پارسیان انجام داده ایم. ایشان که با سابقه بیش از یک دهه کار تبلیغاتی از طراحان و مدیران نام آشنا در این حوزه هستند، از رموز و تکنیک های این دانش می گوید:


به عنوان اولین سوال چرا تبلیغات در حوزه تجارت امری ضروری است؟

حقیقت امر هیچ کسب و کاری بدون سود و درآمد ماندگار نیست و هیچ کدام بدون تبلیغات ( حالا از هر گونه و رسته ای ) به سود نمی رسند! تبلیغات را می توان شناسنامه و هویت یک کسب و کار نامید. کاری که بدون سر و صدا و تبلیغات آغاز می شود، بدون سر و صدا هم نابود می شود. در دنیای تجاری امروز شرکت های بزرگ با وجود داشتن مشتری و بازار های داخلی و خارجی باز هم خود را بی نیاز از تبلیغات نمی بینند و با آشنایی با اولین مدل جدید تبلیغات بلافاصله آن را امتحان می کنند. چرا که در صورت کوتاهی در امر تبلیغات رقبا گوی سبقت را از آنها می ربایند. در واقع اطلاع رسانی و تبلیغات در بستر بازاریابی مهمترین رکن از ارکان مدیریت بازاریابی و فروش موفق می باشد. با توجه به تنوع و رقابت در کسب و کار استفاده از روش های مختلف تبلیغات لازمه موفقیت مدیران بازاریابی در رسیدن به اهداف استراتژیک شرکت استفاده از فن آوری های نوین تبلیغاتی در فضاهای مجازی و حقیقی می باشد.

راهکارهای ماندگاری تبلیغات در ذهن مخاطب کدامند.؟

تبلیغات یعنی آگاهی، انسانی که آگاه باشد آگاهانه نیز انتخاب می کند پس تبلیغات لازمه آگاهی مخاطب است .کافی است کمی به اطراف خود دقت کنید متوجه میشویم تبلیغات به روش های گوناگون راه خود را برای ظاهر شدن بر سر راه شما پیدا می کنند.

حال مهمترین نکته این است که چگونه تبلیغات ماندگاری در ذهن مخاطب داشته باشیم ، چگونه یک انتخاب تصویر مناسب در بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشیم و در نهایت میل به خرید را افزایش دهیم. در تبلیغات باید نوع محصول یا خدمات، شهری یا روستایی بودن مکان، سن و سال، حتی قومیت و خیلی آیتم های دیگر را در نظر گرفت تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد. برخی از مواردی که تاثیرگذاری تبلیغاتی را افزایش می دهند به شرح زیر می باشند:

١-رسانه و محل تبلیغ خود را تغییر ندهند.

در صورت عدم رضایتمندی از نتایج تبلیغات خود در یک رسانه و یا سایت رسانه ی که به واسطه آن اقدام به تبلیغ کسب و کار خود نموده ایم تغییر دهیم به امید موفقیت و گرفتن نتیجه مطلوب در رسانه ای دیگر در صورتی که تنها راه حل شما تغییر محل تبلیغات نیست بلکه قبل از اقدام به تغییر محل تبلیغات باید به تجزیه و تحلیل مقدار افزایش فروش پرداخت گرفتن نتیجه مطلوب حتما باید درصد بالایی باشد.

٢- متن پیام تبلیغ خود را تغییر ندهید

لازمه رسیدن به یک متن خوب تبلیغاتی صرف زمان و خلاقیت ، علم و تجربه می باشد پس از تنظیم متن مورد نظر که شما را به هدف از تبلیغ نزدیک می کند تا حد امکان متن را تغییر ندهید.

٣- طرح گرافیکی خود را تغییر ندهید

اندازه و طرح تبلیغ را تغییر ندهید تبلیغات با سبک یکسان باعث ماندگاری تبلیغات شما در ذهن مخاطب خواهد شد اهمیت این نکته به اندازه ای است که ساید بنر یا تصویر گرافیکی نباید تغییر کند.

٣_ تبلیغات در طولانی مدت

با توجه به نتایج حاصله از تجربتان تبلیغات در دراز مدت به سودآوری می رسد برای ماندگاری بیشتر محصول مورد نظر خود در ذهن مشتری به جای تبلیغات مختلف دوره ای در چند رسانه در یک رسانه و به صورت طولانی مدت تبلیغ کنید قطعا به نتیجه مطلوب تری دست خواهید یافت

٤-تبلیغ به زبان ساده و گویا باشد
٥- بودجه بندی مناسب تبلیغاتی داشته باشید
٦- سخت کوش و هدفمند برای رسیدن به هدف باشید
٧-پیام تبلیغاتی باید واضح و شفاف باشد

مدل تبلیغاتی چاپ سیلک یا چاپ بر روی اشیاء و ... را چقدر تاثیرگذار می دانید؟

با توجه به هزینه بالای اکثر محصولات و خدمات در بازار امروز، استفاده از تبلیغات که کیفیت، ماندگاری و کاربرد بیشتری داشته باشد، امری ضروری است. چرا که کارشناسان عمر تبلیغات کاغذی را تنها چند ساعت تخمین می زنند ولی چاپ روی اشیاء گاهاً تا چندین سال ماندگار دارند که قطعاً به نفع تبلیغ کننده است. امروزه تبلیغ بر روی اشیاء و هدایا تبلغیاتی به یکی از ارکان اصلی تبلیغات تبدیل شده اند که به دلیل عمر بالای این محصولات از طرفداران زیادی برخوردار هستند و مدیران و کسبه دور اندیش استفاده از این مدل تیلیغی را در دستور کار خود قرار می دهند.

سخن پایانی

مدیران ، صاحبان صنایع وخدمات در نظر داشته باشند که در تبلیغ محصول یا خدمات خود، دغدغه‌های خریدار را نشانه بگیرند و گذشته از انتخاب بهترین محلی كه گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید به شیوه طراحی پیام هم توجه کنند. وقتی گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام‌تان را طوری طراحی كنید كه به سوالات اصلی و همیشگی آن‌ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا كار می‌كند، پس اگر می‌خواهید به یك خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش كمك بگیرید و اگر می‌خواهید یك مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید. تبلیغات در دنیای امروز یک علم است و قبل از هزینه کردن در این خصوص حتماً باید با کارشناسان فن مشورت کرد و توصیه می شود از هزینه کرد بدون محاسبه و شانسی در این مقوله پرهیز کنید.

گفتگو از وحید حاج سعیدی
استان گلستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: