« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
طنز / وحید حاج سعیدی
يعني به قول آن بازيکن ملي پوش تيم سپاهان رفته به رفته داريم به سمتي پيش مي رويم که باور کنيم برخي از اعضاي دولت آدم فضايي هستند و حسن معجوني و ساير دوستان در سريال مسافران پر بيراه بازي نکرده اند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:محرم نجف پور در کتاب "خوابهاي يک ديوانه" چنين سروده است: «آمپول هايي تزريق کرده ام که براي خواباندن يک فيل نر کافي بود/ اما مرا نخواباند/ قرص هايي خورده ام که مي توانستند ضربان قلب زرافه اي را کند تر کنند/ اما ضربان قلب مرا نه/ تست هاي بيشماري داده ام که با کمترين خطا مي توانستند نوع بيماري خر مگس ها را مشخص کنند/ اما بيماري مرا نتوانستند تشخيص دهند/ پيش دعا نويسان هم رفته ام/ آنها هم کاري از دستشان بر نيامد/ دکتر معتقد است فقط يک چيز مي تواند مرا نجات دهد!»

حالا حکايت ماست که در چند ماه اخير چيزهايي ديده و شنيده ايم که اگر مارکوپولو براي هموطنانش تعريف مي کرد، از شست پا آويزانش مي کردند يا بلاي گاليله را سر او مي آوردند!

باز هم خدا پدر دکتر را بيامرزد که درماني براي شاعر پيدا کرده است و فقط به خودش گفته است! ما اينجا از سر حيرت ، ديگر انگشت سالمي برايمان نمانده است که گاز بگيريم و با اعداد و ارقامي سر و کار پيدا کرده ايم که سابق بر اين فقط برايم محاسبه اجرام آسماني استفاده مي شد!

يعني به قول آن بازيکن ملي پوش تيم سپاهان رفته به رفته داريم به سمتي پيش مي رويم که باور کنيم برخي از اعضاي دولت آدم فضايي هستند و حسن معجوني و ساير دوستان در سريال مسافران پر بيراه بازي نکرده اند. خدا وکيلي کدام رئيس بانک مرکزي شش ماه بعد از انفصال خدمت هنوز مي تواند به گل کاري روي تپه هاي اقتصادي مملکت ادامه بدهد و دلار را تا مرز 20 هزار تومان و سکه را تا 5 ميليون تومان  هل بدهد؟! به جز يک مدير فضايي چه کسي مي تواند پرايدي که بايد درب کارخانه اش را احمد نجفي گل بگيرد تا مرز40 ميليون تومان برساند! رب سه هزار توماني بدون دخالت دست کدام فضايي به 18 هزار تومان مي رسد؟!

البته اين يک بعد داستان است و روي کاغذ امکان رخ دادن چنين پديده هاي نادري محتمل بود؛ ولي خدا وکيلي انجام يک و نيم ميليون عمل چشم آن هم توسط وزير مملکت که به جز عمل چشم به امورات روبنايي و زير بنايي اقتصادي هم نيم نگاهي داشته است، اين فرضيه فضايي را تا مرز اثبات پيش مي برد! در جريان هستيد که صدا و سيما در رپرتاژي مفصل با وزير بهداشت مصاحبه کرد و در گفت‌وگويي که در آن وزير از خاطرات کودکي اش شروع کرد، کار به اين پرسش رسيد که بهترين جراح چشم کشور کيست و وزير در نهايت تواضع، گلويي صاف کرد و اظهار کرد که در طول عمر کاري خود قريب يک ميليون و پانصد هزار عمل جراحي انجام داده است !

يعني اگر دکتر از ?? سالگي عمل جراحي را شروع کرده باشد و ?? سال هم سابقه عمل چشم خلق الله را داشته باشد، بايد سالانه ?? هزار عمل جراحي کرده باشد. ?? هزار عمل در هرسال يعني به عبارت ديگر با تقسيم بر ??? روز، وزير محترم بايد روزانه حدود ??? عمل جراحي چشم کرده باشد. هر ساعت شش عمل!

به عبارت ديگر وزير مودب و مردمدار دولت در تلويزيون ملي چشم در چشم مردم دارد مي‌گويد من هر ده دقيقه يک عمل چشم انجام مي دهم. تازه اين در حالي است که ايشان از ?? سال پيش تا بحال اصلا يک ربع هم نخوابيده باشد و گلاب به رويتان شبانه روزي در حال عمل کردن مردم باشد! البته ايشان شايد فوت کردن در چشم براي خارج کردن مژه را نيز، جزو اعمال جراحي محاسبه کرده باشد وگرنه در حالت استاندارد  اين تعداد عمل نياز به 342 سال زمان بي وقفه دارد!

به قول شاعر شباهت عجيبي بين من و تو وجود دارد/ با اين تفاوت که تو داخل کابينه هستي و من داخل زندگي!
استان گلستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: