« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
22 الی 24 آبان ماه:
دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی با حضور متخصصان و مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور، 22 الی 24 آبان ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دبیر این رویداد ملی با اعلام خبر فوق گفت: این گردهمایی با مشارکت انجمن آب و فاضلاب ایران و حمایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار می شود که حضور و مشارکت فعالانه سازمان­های اجرایی و مسئولان ذی­ربط این حوزه از ویژگی­های بارز این دو رویداد علمی می باشد.

دکتر منوچهر حیدرپور، ایجاد فضایی به منظور ارائه آخرین یافته های محققان و استادان دانشگاه را از جمله اهداف برگزاری این کنگره دانست و تصریح کرد: تبادل تجربیات میان کارشناسان و مدیران صنعت آب و فاضلاب و تبادل آراء و نظرات بین دانشگاهیان، محققان، مدیران و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی ملی است.

وی بررسی مشکلات، چالش ها و دغدغه های مرتبط با کم آبی و بحران آب و بهره مندی از نقطه نظرات خبرگان و متخصصان و هم افزایی برای مقابله با این چالش ها در سطح کشور به ویژه استان اصفهان را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی برشمرد وافزود: برای دست یابی به این هدف سه نشست تخصصی در این کنگره پیش بینی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: تعارضات اجتماعی ناشی از کم آبی و بحران آب که در دو بخش نحوه اولویت بندی تخصیص منابع آب به مصارف مختلف شرب و بهداشت، کشاورزی، صنعت و فضای سبز و محیط زیست ونیز موقعیت و محل تخصیص منابع آب مانند مناطقی چون یزد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شرق و غرب اصفهان ایجاد شده است، سبب شد تا نشستی با عنوان "مدیریت تعارضات اجتماعی در حوزه آب" در این کنگره پیش بینی شود.

دبیر دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، " مدیریت مصرف و تقاضا و سازگاری با کم آبی" را عنوان دیگر نشست تخصصی این رویداد علمی برشمرد و افزود: بسیاری از محققان و متخصصان صنعت آب اعتقاد دارند که با مدیریت مصرف و تقاضا و سازگاری با کم آبی می توان از وضعیت بحران کنونی عبور کرد.

حیدرپور با تأکید بر این که آب های نامتعارف شامل پساب های شهری، صنعتی و کشاورزی می توانند به عنوان یک منبع پایدار برای عبور از شرایط کم آبی و خشکسالی مطرح باشند، ادامه داد: در این راستا نشستی با عنوان "دستاوردها و چالش های استفاده از آب های نامتعارف" در برنامه این کنگره گنجانده شده است.

وی ارتقاء سطح علمی کارشناسان صنعت آب و فاضلاب، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت کنندگان علاقه مند را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی برشمرد و افزود: برای رسیدن به این هدف، گارگاه های آموزشی متعدد با حضور استادان برجسته و خبره پیش بینی شده است که شرکت کنندگان می توانند به فراخور نیاز خود در این کارگاه ها شرکت نمایند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری رویداد "کلینیک صنعت" را از جمله بخش های مهم جانبی این کنگره دانست وگفت: در این بخش، شرکت کنندگان می توانند پرسش های بنیادی، سئوالات و ابهامات علمی و تجربی خود در حوزه صنعت آب و فاضلاب را نزد استادان خبره این حوزه برده و مشورت و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 حیدرپور، برگزاری نمایشگاهی به منظور آشنایی شرکت کنندگان با توانمندی ها وآخرین دستاوردهای تولید کنندگان، مبتکران و نوآوران صنعت آب و فاضلاب، برگزاری مسابقه پایان نامه برتر در حوزه آّب و فاضلاب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و تقدیر از پیشکسوتان دانشگاه و صنعت در حوزه آب و فاضلاب را از جمله بخش های جانبی این رویداد علمی عنوان کرد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد که اجرای موفق این کنگره بتواند در رفع چالش­های مرتبط با صنعت آب و فاضلاب به ویژه در منطقه مرکزی کشور تأثیر گذار باشد.

گفتنی است: آئین افتتاحیه دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی با حضور مدیران ارشد اجرایی صنعت آب و فاضلاب کشور، متخصصان، استادان و دانشجویان، کارشناسان و علاقه مندان این عرصه از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 22 آبان ماه در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: