« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
در شش‌ماهه نخست سال جاری محقق شد
397 خدمت حقوقی در زمینه‌های مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در شش‌ماهه نخست سال جاری ارائه شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ جهانبخش شمس‌الدینی، رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت، یکی از برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی آنهاست، گفت: 397خدمت حقوقی و قضایی در زمینه‌های مختلف ازجمله مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد در شش‌ماهه نخست سال جاری به خانوارهای نیازمند و مددجویان ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه در زمینه ارائه خدمات حقوقی به مددجویان 65 پرونده مددجویی و سازمانی-63 پرونده مددجویی و دو پرونده سازمانی- بررسی شد، افزود: از این تعداد 64 مورد حقوقی و یک مورد کیفری بوده است.

شمس‌الدینی هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را ارتقاء سطح آگاهی مددجویان به‌منظور دسترسی به احقاق حقوق آن‌ها اعلام و بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه ازجمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی این نهاد قرار دارد.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های این حوزه برشمرد و گفت: 140 مورد خدمات مشاوره‌ای حقوقی در خصوص مسائل خانوادگی مددجویان ازجمله مهریه، طلاق و طلاق توافقی، نفقه زوجه، حضانت  فرزندان نگهداری طفل و پرداخت نفقه اولاد و الزام به تمکین زوجه برای مددجویان انجام شد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تنظیم 66 دادخواست، یک شکوائیه، 9 لایحه دفاعیه، بررسی و تنظیم 55 قرارداد و شرکت در 61 جلسه را از دیگر برنامه‌های حوزه حقوقی برای مددجویان در شش‌ماهه سال جاری اعلام کرد.

شمس‌الدینی بابیان اینکه 33 وکیل نیکوکار با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین