« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
روحانی در جمع مردم شهرستان خوی:
رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم شهرستان خوی گفت: کالا‌های اساسی سال آینده مانند سال ۹۷ با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم شهرستان خوی ضمن بیان اینکه برای من و هیأت همراه افتخار بزرگی است که میهمان مردم بزرگوار، سهیم و مرزبان جمهوری اسلامی ایران و مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم، گفت: خوشحالم که امروز سفر را از شهر دارالایمان شهر فرهنگ و شهر علم و دانش، جهاد و ایثار و فقاهت و عرفان آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می‌درخشد.

رئیس جمهور بیان داشت: خوشحالم در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام امام صادق (ع) هستیم و ماه آغاز امامت حضرت مهدی (عج) هستیم.

روحانی تصریح کرد: پیامبر برای ما و همه جهانیان خیر، رحمت، معنویت، برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز، اخلاق، زندگی مادی و معنوی را برای بشر به ارمغان آورد. فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و  مهربانی بود. فخر ما اسلام و ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می‌کنیم.

وی بیان داشت: همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده است و امروز هم است. ما در سایه مراسم، مسیر و راهی که پیامبر عظیم‌الشأن ما را آشنا کرده است امروز در مسیر اقتدار و قدرت ایران اسلامی‌مان حرکت می‌کنیم. قبل از اینکه به آذربایجان و خوی عزیز نکاتی را بگویم لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و ایامی که دشمنان ما می‌خواستند ما را از استقلال، آزادی، اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردید.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: آنها (دشمنان) می‌خواستند 13 آبان را ایران آشفته ببینند، آنها می‌خواستند 13 آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند اما مردم ایران با مقاومت و  ایستادگی‌شان روز 13 آبان را، روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور افزود: ملت ما پاسخ آمریکا را در روز 22 بهمن امسال خواهد داد. درود بر شما مردم بزرگ و قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید. به همه دشمنان خواهیم فهماند که با فشار بر ملت ایران و با فشار بر اقتصاد کشورمان و با ایجاد مشکلات برای مردم، قادر نیستند مردم ما را از اهداف بلندشان بازگردانند.

وی ادامه داد: ما مستقل می‌مانیم، ما آزاد می‌مانیم، ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد، کاخ‌نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما، ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بوده، ما فقط در برابر خداوند بزرگ رکوع و سجود می‌کنیم و در برابر هیچ قدرتی به حول و قوه الهی سر فرود نخواهیم آورد.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و جنگ روانی بر ملت ایران هستند آنها فکر می‌کنند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و نابجا و قلدرمآبانه آنها ما تسلیم خواهیم شد. مردم عزیز ایران باید به خوبی بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، مردم باید بدانند ما در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم ما آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم اما آنها در سایه شکست‌های پیاپی در منطقه به فکر انتقام‌گیری از ملت ایران هستند. آنها فکر می‌کنند که این ایران است که پایه آمریکا را از منطقه قطع کرده است. آنها فکر می‌کنند این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از کل منطقه قطع کرده‌اند، آنها فکر می‌کنند در عراق و سوریه، یمن و لبنان اگر شکست خورده‌اند به خاطر ایستادگی ملت ایران است. اشتباه می‌کنند. این ایستادگی همه مردم منطقه است. این ایستادگی کل ملت‌های مسلمان است.

وی تصریح کرد: در کنار ملت ایران، ملت عراق، سوریه، لبنان، یمن افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی، ایمان، اسلام و  استقلال خود هستند. البته هر وقت برادران مسلمان ما از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه عمل می‌کنیم و آنها را یاری می‌کنیم. البته ما تلاش کردیم و نگذاشتیم شما داعش را در این منطقه مسلط کنیم. می‌دانیم شما عصبانی هستید و شما ناراحت هستید، می‌دانیم شما احساس شکست می‌کنید و نتوانستید به اهداف خود در افغانستان، عراق، سوریه و یمن برسید و می‌دانیم امروز در برابر مردم یمن ناچار هستید سر فرود بیاورید اما چرا می‌خواهید از مردم ایران انتقام بگیرید.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: به اشتباهات خودتان برگردید، اشتباهات خودتان را تصحیح کنید، شما فکر کردید اگر به فکر این باشید که صادرات نفت ما را قطع کنید که نخواهید توانست اگر به فکر این باشید که رابطه ما را با کشورهای همسایه‌مان قطع کنید که نخواهید توانست، اگر در فکر این باشید که در زندگی مردم به آنها فشار بیاورید شما می‌توانید در این راه غلط بر اشتباهتان پیروز شوید؟

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ما به حول و قوه الهی نفت‌مان را خواهیم فروخت، با همسایگان‌مان رابطه نزدیک‌تر برقرار خواهیم کرد. همسایگانی که شما مردم آذربایجان غربی با آنها همسایه هستید. ما رابطه‌مان را با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و دیگر کشورها روز به روز مستحکم‌تر خواهیم کرد.

روحانی اظهار داشت: آمریکا قادر نیست رابطه ملت ایران را با ملت‌های برادر عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان تضعیف کنند. ما همه مسلمانیم و در کنار هم ایستاده‌ایم مخصوصاً مردم عزیز آذربایجان به عنوان استان‌های غیوری که مزرداران و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در همه مقاطع تاریخی قبل و بعد از انقلاب بوده‌اند. ما به حول و قوه الهی در شرایط امسال‌مان و سال آینده مردم ما باید با امیدواری کامل به آینده ایران نگاه کنند. نخواهیم گذاشت فشارهای آمریکا صهیونیست‌ها و چند کشور مزدورشان در این منطقه زندگی مردم را با مشکلات بزرگ مواجه کنند البته همه ما قبول داریم در میدان جنگ هم سختی است، هم زخمی است، هم شهید است، هم مشکلات است، هم ما در میدان جنگ در برابر آنهایی که جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرده‌اند دست‌هایمان را هیچ وقت بالا نخواهیم برد. ما به وظیفه‌مان و آنچه خداوند به عنوان وظیفه دینی ما و آنچه ملت ایران بر دوش‌مان به عنوان وظیفه ملی گذاشته است راه و مسیرمان را ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند، کالاهای اساسی را آنچه در داخل باید تولید شود با همت و ایثار و کمک مردم تولید خواهیم کرد و آنچه لازم است از خارج وارد کنیم وارد خواهیم کرد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: روز یکشنبه یعنی دیروز در دولت بحث بودجه سال آینده را آغاز کردیم و این هفته و هفته آینده به طور مداوم این بحث را ادامه خواهیم داد تا بودجه سال آینده را تدوین و تکمیل کنیم اول سخن دیروز در دولت این بود که کالاهای اساسی با همان قیمتی که امسال با دلار 4200 تومانی وارد کردیم در سال آینده هم با همین قیمت وارد خواهیم کرد.

روحانی بیان داشت: من کاملاً می‌دانم که شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده است، قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است همه تلاش دولت در این است که این تورم را مهار کنیم و اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار دهیم. می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است اما مسیر پیشرفت هم در بعضی از امور آسان‌تر شده است. درست است که تولید مقداری سخت شده اما در عین حال صادرات می‌تواند تولید ما را به حرکت در آورد. هم در کشاورزی و هم در صنعت امروز مسیر صادرات می‌تواند کشور ما را به حرکت در آورد.

وی گفت: در صنایع دستی در روستاها نسبت به جذب گردشگر در سراسر کشور در صادرات مواد غذایی که می‌توانیم صادر کنیم در صادرات مواد پتروشیمی، معدنی و صنعتی می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم. بسیاری از واحدهای ما امروز به خاطر قیمت ارز که یک شمشیر دو لبه است و از یک طرف به مردم فشار می‌آورد، از یک طرف مردم را تشویق به صادرات می‌کند همواره در فکر کنترل قیمت خواهیم بود تا ثبات را به جامعه برگردانیم اما شرایط امروز می‌تواند برای ما از جهاتی هم به عنوان فرصت مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: آمریکایی‌ها به این فکر بودند و شاید هنوز هم در این فکر باشند که با فشار چند ماهه مردم ایران را تسلیم می‌کنند اولش فکر می‌کردند در همان ماه اردیبهشت که تحریم‌ها را اعلام کردند این اتفاق بیفتد. خودشان هم گفتند ما تحریم را اعلام کردیم و همه شهرهای ایران را به هم می‌ریزیم حتی گاهی گزارش‌های غلط هم به آن آقا می‌دهند و می‌آید و می‌گوید هیچ شهر ایران آرامش ندارد و همه جا به هم ریخته است و تمام مردم ایران گرسنه‌اند با این اطلاعات غلطی که به کاخ سفید داده می‌شود و منبع اطلاعاتی آنها اسرائیل و منافقین است ضدانقلاب و صهیونیست‌ها به عنوان منبع اطلاعاتی غلط آنها هستند و فکر می‌کنند با فشار چند ماهه می‌توانند به اهدافشان برسند.

وی افزود: اولاً من به شما مردم می‌گویم در این فشار ظالمانه‌ای که آمریکا آغاز کرده تمام کشورها و ملت‌های جهان با آن مخالف هستند جز 2، 3 کشور از این مسیری که آمریکا انتخاب کرده حمایت نمی‌کنند حتی اروپایی‌ها که متحد آمریکا هستند و در امنیت و اقتصاد محتاج آمریکایی‌ها هستند یک صدا از ماه اردیبهشت تا امروز روبه‌روی آمریکا ایستاده‌اند و مسیر کاخ سفید را محکوم می‌کنند. همه همسایگان ما جز یکی، دو کشور آمریکا را محکوم می‌کنند. این اولین بار است در تاریخ آمریکا که آمریکا علیه یک ملتی تصمیم می‌گیرد و تمام دنیا در برابر او می‌ایستند. این افتخار برای ملت ایران، سیاست خارجی و  اقتدار ایران اسلامی است.

روحانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مقابل ایران در دنیا تنها مانده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دنیا منزوی مانده‌اند وقتی هم به دادگاه لاهه رفتیم تا به امروز در دو نوبت ما آمریکا را محکوم کردیم، این یک افتخار بزرگ برای حقوقدانان‌مان، دیپلمات‌ها و ملت ایران است. من به عنوان خادم شما به کسی که در سال‌های 92 و 96 به شما قول دادم که با همه توان برای خدمت به شما کمر همت را ببندم امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم.

رئیس جمهور افزود: من و دولت من و کارگزاران این نظام با کمک قوای دیگر نیروهای مسلح و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با ایثار شما مردم، بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید. به مردم عزیز آذربایجان غربی که از سال 92 قول دادم که یکی از آنها احیای دریاچه ارومیه بود می‌گویم که همچنان پای این قولم ایستادم، من می‌دانم در حد برنامه تنظیمی دولت یازدهم ما پیشرفت نکردیم اما همه شما می‌دانید اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود امروز طبق روال سال‌های قبل در دریاچه ارومیه یک قطره آب نبود و تمام این دریاچه تبدیل به یک نمک‌زار خطرناک شده بود. این نمک‌زار زندگی، کشاورزی و باغات شما را تهدید می‌کرد و با یک گردوغبار می‌توانست فاجعه‌آفرین شود و می‌توانست برای چندین استان در غرب ایران مشکل‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: ما مستقل می‌مانیم، ما آزاد می‌مانیم، ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد، کاخ‌نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما، ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بوده، ما فقط در برابر خداوند بزرگ رکوع و سجود می‌کنیم و در برابر هیچ قدرتی به حول و قوه الهی سر فرود نخواهیم آورد.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و جنگ روانی بر ملت ایران هستند آنها فکر می‌کنند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و نابجا و قلدرمآبانه آنها ما تسلیم خواهیم شد. مردم عزیز ایران باید به خوبی بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، مردم باید بدانند ما در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم ما آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم اما آنها در سایه شکست‌های پیاپی در منطقه به فکر انتقام‌گیری از ملت ایران هستند. آنها فکر می‌کنند که این ایران است که پایه آمریکا را از منطقه قطع کرده است. آنها فکر می‌کنند این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از کل منطقه قطع کرده‌اند، آنها فکر می‌کنند در عراق و سوریه، یمن و لبنان اگر شکست خورده‌اند به خاطر ایستادگی ملت ایران است. اشتباه می‌کنند. این ایستادگی همه مردم منطقه است. این ایستادگی کل ملت‌های مسلمان است.

وی تصریح کرد: در کنار ملت ایران، ملت عراق، سوریه، لبنان، یمن افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی، ایمان، اسلام و  استقلال خود هستند. البته هر وقت برادران مسلمان ما از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه عمل می‌کنیم و آنها را یاری می‌کنیم. البته ما تلاش کردیم و نگذاشتیم شما داعش را در این منطقه مسلط کنیم. می‌دانیم شما عصبانی هستید و شما ناراحت هستید، می‌دانیم شما احساس شکست می‌کنید و نتوانستید به اهداف خود در افغانستان، عراق، سوریه و یمن برسید و می‌دانیم امروز در برابر مردم یمن ناچار هستید سر فرود بیاورید اما چرا می‌خواهید از مردم ایران انتقام بگیرید.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: به اشتباهات خودتان برگردید، اشتباهات خودتان را تصحیح کنید، شما فکر کردید اگر به فکر این باشید که صادرات نفت ما را قطع کنید که نخواهید توانست اگر به فکر این باشید که رابطه ما را با کشورهای همسایه‌مان قطع کنید که نخواهید توانست، اگر در فکر این باشید که در زندگی مردم به آنها فشار بیاورید شما می‌توانید در این راه غلط بر اشتباهتان پیروز شوید؟

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ما به حول و قوه الهی نفت‌مان را خواهیم فروخت، با همسایگان‌مان رابطه نزدیک‌تر برقرار خواهیم کرد. همسایگانی که شما مردم آذربایجان غربی با آنها همسایه هستید. ما رابطه‌مان را با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و دیگر کشورها روز به روز مستحکم‌تر خواهیم کرد.

روحانی اظهار داشت: آمریکا قادر نیست رابطه ملت ایران را با ملت‌های برادر عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان تضعیف کنند. ما همه مسلمانیم و در کنار هم ایستاده‌ایم مخصوصاً مردم عزیز آذربایجان به عنوان استان‌های غیوری که مزرداران و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در همه مقاطع تاریخی قبل و بعد از انقلاب بوده‌اند. ما به حول و قوه الهی در شرایط امسال‌مان و سال آینده مردم ما باید با امیدواری کامل به آینده ایران نگاه کنند. نخواهیم گذاشت فشارهای آمریکا صهیونیست‌ها و چند کشور مزدورشان در این منطقه زندگی مردم را با مشکلات بزرگ مواجه کنند البته همه ما قبول داریم در میدان جنگ هم سختی است، هم زخمی است، هم شهید است، هم مشکلات است، هم ما در میدان جنگ در برابر آنهایی که جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کرده‌اند دست‌هایمان را هیچ وقت بالا نخواهیم برد. ما به وظیفه‌مان و آنچه خداوند به عنوان وظیفه دینی ما و آنچه ملت ایران بر دوش‌مان به عنوان وظیفه ملی گذاشته است راه و مسیرمان را ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند، کالاهای اساسی را آنچه در داخل باید تولید شود با همت و ایثار و کمک مردم تولید خواهیم کرد و آنچه لازم است از خارج وارد کنیم وارد خواهیم کرد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: روز یکشنبه یعنی دیروز در دولت بحث بودجه سال آینده را آغاز کردیم و این هفته و هفته آینده به طور مداوم این بحث را ادامه خواهیم داد تا بودجه سال آینده را تدوین و تکمیل کنیم اول سخن دیروز در دولت این بود که کالاهای اساسی با همان قیمتی که امسال با دلار 4200 تومانی وارد کردیم در سال آینده هم با همین قیمت وارد خواهیم کرد.

روحانی بیان داشت: من کاملاً می‌دانم که شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده است، قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است همه تلاش دولت در این است که این تورم را مهار کنیم و اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار دهیم. می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است اما مسیر پیشرفت هم در بعضی از امور آسان‌تر شده است. درست است که تولید مقداری سخت شده اما در عین حال صادرات می‌تواند تولید ما را به حرکت در آورد. هم در کشاورزی و هم در صنعت امروز مسیر صادرات می‌تواند کشور ما را به حرکت در آورد.

وی گفت: در صنایع دستی در روستاها نسبت به جذب گردشگر در سراسر کشور در صادرات مواد غذایی که می‌توانیم صادر کنیم در صادرات مواد پتروشیمی، معدنی و صنعتی می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم. بسیاری از واحدهای ما امروز به خاطر قیمت ارز که یک شمشیر دو لبه است و از یک طرف به مردم فشار می‌آورد، از یک طرف مردم را تشویق به صادرات می‌کند همواره در فکر کنترل قیمت خواهیم بود تا ثبات را به جامعه برگردانیم اما شرایط امروز می‌تواند برای ما از جهاتی هم به عنوان فرصت مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: آمریکایی‌ها به این فکر بودند و شاید هنوز هم در این فکر باشند که با فشار چند ماهه مردم ایران را تسلیم می‌کنند اولش فکر می‌کردند در همان ماه اردیبهشت که تحریم‌ها را اعلام کردند این اتفاق بیفتد. خودشان هم گفتند ما تحریم را اعلام کردیم و همه شهرهای ایران را به هم می‌ریزیم حتی گاهی گزارش‌های غلط هم به آن آقا می‌دهند و می‌آید و می‌گوید هیچ شهر ایران آرامش ندارد و همه جا به هم ریخته است و تمام مردم ایران گرسنه‌اند با این اطلاعات غلطی که به کاخ سفید داده می‌شود و منبع اطلاعاتی آنها اسرائیل و منافقین است ضدانقلاب و صهیونیست‌ها به عنوان منبع اطلاعاتی غلط آنها هستند و فکر می‌کنند با فشار چند ماهه می‌توانند به اهدافشان برسند.

وی افزود: اولاً من به شما مردم می‌گویم در این فشار ظالمانه‌ای که آمریکا آغاز کرده تمام کشورها و ملت‌های جهان با آن مخالف هستند جز 2، 3 کشور از این مسیری که آمریکا انتخاب کرده حمایت نمی‌کنند حتی اروپایی‌ها که متحد آمریکا هستند و در امنیت و اقتصاد محتاج آمریکایی‌ها هستند یک صدا از ماه اردیبهشت تا امروز روبه‌روی آمریکا ایستاده‌اند و مسیر کاخ سفید را محکوم می‌کنند. همه همسایگان ما جز یکی، دو کشور آمریکا را محکوم می‌کنند. این اولین بار است در تاریخ آمریکا که آمریکا علیه یک ملتی تصمیم می‌گیرد و تمام دنیا در برابر او می‌ایستند. این افتخار برای ملت ایران، سیاست خارجی و  اقتدار ایران اسلامی است.

روحانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مقابل ایران در دنیا تنها مانده‌اند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دنیا منزوی مانده‌اند وقتی هم به دادگاه لاهه رفتیم تا به امروز در دو نوبت ما آمریکا را محکوم کردیم، این یک افتخار بزرگ برای حقوقدانان‌مان، دیپلمات‌ها و ملت ایران است. من به عنوان خادم شما به کسی که در سال‌های 92 و 96 به شما قول دادم که با همه توان برای خدمت به شما کمر همت را ببندم امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم.

رئیس جمهور افزود: من و دولت من و کارگزاران این نظام با کمک قوای دیگر نیروهای مسلح و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با ایثار شما مردم، بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید. به مردم عزیز آذربایجان غربی که از سال 92 قول دادم که یکی از آنها احیای دریاچه ارومیه بود می‌گویم که همچنان پای این قولم ایستادم، من می‌دانم در حد برنامه تنظیمی دولت یازدهم ما پیشرفت نکردیم اما همه شما می‌دانید اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود امروز طبق روال سال‌های قبل در دریاچه ارومیه یک قطره آب نبود و تمام این دریاچه تبدیل به یک نمک‌زار خطرناک شده بود. این نمک‌زار زندگی، کشاورزی و باغات شما را تهدید می‌کرد و با یک گردوغبار می‌توانست فاجعه‌آفرین شود و می‌توانست برای چندین استان در غرب ایران مشکل‌آفرینی کند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: درست است که ما هنوز به احیای دریاچه ارومیه نرسیده‌ایم اما به تثبیت دریاچه رسیده‌ایم این اولین قدم مهم بود و راهمان را ادامه می‌دهیم. می‌دانیم این کار سخت است و میلیاردها تومان هزینه برده و می‌برد و سدهای فراوان آبش را به سمت دریاچه بیاوریم اما از آن طرف هم می‌دانیم خشک شدن دریاچه ارومیه چه فاجعه بزرگی را برای ایران و شمال غرب ایران ایجاد خواهد کرد. ما پای این وعده ایستاده‌ایم و با همه توانمان در دولت دوازدهم مثل دولت یازدهم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

روحانی در مورد قول بعدی خود به مردم آذربایجان غربی در دولت دوازدهم گفت: یکی از وعده‌های من این بود که ما بتوانیم مسیر ریلی را به ارومیه برسانیم، سال‌ها این پروژه معطل مانده بود و می‌دانید که بیش از 80 کیلومتر این راه‌آهن در دولت یازدهم و دوازدهم درست شده و این پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه 60 درصدش در دولت یازدهم و دوازدهم به اتمام رسیده و من افتخار می‌کنم که امروز در ارومیه این راه‌آهن را افتتاح خواهیم کرد.

وی بیان داشت: در آغاز دولت یازدهم در این استان 3782 تخت بیمارستانی بوده و امروز 4139 تخت بیمارستانی است، این بدان معناست که دولت در این زمینه قدم بسیار مهمی برداشته، در مناطق محروم و دور افتاده این استان شما پزشک نداشتید، در مناطق دورافتاده پزشک مقیم در استان صفر بوده است، امروز 117 پزشک در این مناطق مشغول خدمت‌ هستند. این معنایش این است که دولت همه اهتمام خودش را به کار گرفته است. در دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم در زمینه آبیاری مدرن 60 هزار هکتار را به این نوع آبیاری مجهز کردیم. یک قدم بسیار مهم در کشاورزی است. ما در طول این مدت چند سال برای اینکه مردم از نعمت گاز استفاده کنند 684 روستا به خط فارس متصل شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: معنایش این نیست که آنچه مورد توقع مردم بوده انجام شده اما محصول کشاورزی شما در سال 92، 3 میلیون تن بوده و امسال محصول کشاورزی شما 4 میلیون و 600 هزار تن است. این به معنای پیشرفت کشاورزی کشور است و به معنای آن است که در برابر کشاورزان عزیز کشور سر فرود بیاوریم و دست آنها را ببوسیم. سه سال است این کشاورزان ما را در گندم خودکفا کرده‌اند. به این کشاورزها افتخار می‌کنیم. در برابر جوانان و بانوان قهرمانمان سر فرود می‌آوریم.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: بی‌تردید به فکر جوانان هستیم و خواهیم بود، به فکر دختران و پسران تحصیلکرده‌مان هستیم. شما همه فرزندان دلبند و عزیز ما هستید، خدا نیاورد آن روزی را که شبی بخوابیم و به فکر شما نباشیم.

روحانی اظهار داشت: انشاءالله بیمارستان مرحوم آیت‌الله خویی هم تا 22 بهمن امیدواریم به افتتاح برسد، شما افتخارات بزرگ علمی و فقهی دارید، مرحوم آیت‌الله خویی یکی از افتخارات بزرگ شیعه است. در علم و دانش، اصول، فقه، تفسیر و رجال یک شخصیت ممتاز بوده که من یک دوره 2 الی 3 ماهه در نجف از درس ایشان استفاده کردم.

وی ادامه داد: اینجا مرکز فرهنگی ما است چون عالمان بزرگ از این سرزمین برخاسته‌اند انشاءالله یکی از قول‌های من در این سفر این است که یک مجتمع باشکوه فرهنگی در کنار مزار شمس تبریزی به وجود آوریم. شمس تبریزی کسی بوده که دل مولانا را برده، ما کاری به ریزه‌‌کاری‌های اعتقادات نداریم، چهره‌های بزرگ اینها در عرفان، شعر و فرهنگ بوده و باید آنها را پاس بداریم. در این سفر به حول و قوه الهی وعده ما به این استان 45 طرح و پروژه خواهد بود و مقدار اعتباری که برای این استان در سال‌های آینده مدنظر داریم 2248 میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد شهیدان باکری، تصریح کرد: تلاش فراوانی در این استان در زمینه سدسازی، نیرو و آب انجام شده، 6 هزار میلیارد تومان در زمینه نیرو، آب و زهکشی و کانال‌کشی در طول این چند سال مصرف شده و باز هم هزینه خواهد شد تا آذربایجانی آبادتر، بانشاط‌تر و پرشکوه‌تر برای ایران عزیزمان و منطقه و دنیای اسلام داشته باشیم.


خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین