« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
علمی پزشکی
داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن از گزینه‌های رایج برای تسکین دردهای روزانه ما هستند. اما ضرر مصرف بسیاری از این داروهای بدون نسخه به بدن می‌تواند بیشتر از سود آنها باشد و این در شرایطی است که با روند استفاده بیش از حد از این قبیل داروها برای مقابله با درد مزمن مواجه هستیم.این قبیل داروهای ضد درد اعتیادآور هستند و می‌توانند موجب آسیب جدی به کبد، کلیه‌ها و روده شوند. در همین راستا، طی سالیان اخیر تعداد افرادی که در پی جایگزین‌های طبیعی برای تسکین درد و بهبود شرایط بدن خود هستند، افزایش یافته است. برخی از مواد غذایی دارای خواصی هستند که می‌توانند به بهبود و تسکین درد کمک کنند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه بیشتر آشنا می‌شوید.
به  گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نوشیدن آب می‌تواند به تسکین درد ناشی از آسیب دیدگی کمک کند. زمانی که بافتی آسیب می‌بیند، جریان خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی به آن دچار اختلال می‌شود. کاهش میزان اکسیژن و مواد مغذی موجب مرگ سلول‌ها می‌شود. بدن برای پاکسازی سلول‌های مرده جریان مایع به این بخش را افزایش می‌دهد که رشد سلول‌های جدید را امکان پذیر می‌کند. پس از آن، جریان اکسیژن و مواد مغذی به بخش آسیب دیده برای بهبود جای زخم استفاده می‌شود و سطح ناکافی آب در بدن می‌تواند در این روند اختلال ایجاد کند.

سیر

سیر از تاریخچه‌ای طولانی برای تسکین درد دندان، عفونت‌های گوش، و درد ناشی از آرتریت برخوردار است. شما با جوشاندن آهسته سه حبه سیر خرد شده در نصف فنجان روغن زیتون به مدت دو دقیقه می‌توانید به‌سادگی روغن سیر مورد نیاز خود را تهیه کنید. این روغن را می‌توانید از صافی عبور داده و برای دو هفته در یخچال نگهداری کنید. برای تسکین درد مفاصل یا ماهیچه‌های دردناک می‌توانید روغن سیر از پیش گرم شده را به آرامی روی موضع مالش دهید یا دو قطره روغن سیر گرم را در گوش عفونی ریخته تا درد آن تسکین یابد. برای دندان درد می‌توانید خمیری از سیر و اندکی نمک تهیه کرده و روی دندان دردناک قرار دهید.

آرمان

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین