« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
در هشت‌ماهه سال جاری محقق شد؛
58 طرح اشتغال‌زایی در قالب کسب‌وکار خانگی بااعتبار 993 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
به  گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ قباد مبشری با یادآوری اینکه تعداد کل زنان سرپرست خانوار این نهاد در سال جاری 15 هزار و 340 خانوار است، گفت: از این تعداد 12 هزار و 672 خانوار به دلیل فوت سرپرست، هزار و 537 خانوار مطلقه، 357 خانوار به دلیل زندانی بودن سرپرست و 10 خانوار به دلیل بدسرپرستی تحت حمایت این نهاد هستند.

مبشری در خصوص خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 58 طرح اشتغال‌زایی بااعتبار 993 میلیون تومان برای این قشر از جامعه هدف اجراشده است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد را ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان اعلام و تصریح کرد: در این زمینه 659  نفر از زنان تحت حمایت بااعتبار 139 میلیون تومان و 412 نفر از زنان سرپرست خانوار نیز به‌صورت رایگان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مبشری با اشاره به اینکه هزار و 117 دانشجو و چهار هزار و 374 نفر از دانش آموزان این نهاد دختر هستند، گفت: همچنین از کل ایتام تحت حمایت این نهاد سه هزار و 337 نفر دختر است که هزار و 590 نفر از آنان بدون حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری دوره‌های آگاه‌سازی و آموزش خانواده برای زنان تحت حمایت اشاره و بیان کرد: درمجموع در خصوص برگزاری دوره‌های مشاوره برای هزار و 507 زن تحت حمایت، دوره آموزش قبل از ازدواج برای هزار و 387 زوج جوان و آموزش هزار و 20 دختر مستعد ازدواج 18 سال به بالا 163 میلیون تومان هزینه شده است.

وی از برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای زنان تحت حمایت خبر داد و گفت:  797 نفر از زنان و دختران تحت حمایت در قالب اردوهای مختلف بااعتبار 328 میلیون تومان در سال جاری به اماکن زیارتی و تفریحی اعزام‌شده‌اند.

مبشری خدمات ارائه‌شده به زنان در حوزه حمایت را تشریح کرد و افزود: در این زمینه در سال جاری هزار و 387 مورد جهیزیه و هزار و 311 مورد هدیه به داماد بااعتبار شش میلیارد و 68 میلیون تومان به زوج‌های جوان پرداخت شد.

وی از دیگر خدمات ارائه‌شده به زنان تحت حمایت در سال جاری را معافیت از سربازی 60 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار و کاهش تعرفه برای 15 نفر اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده به زنان سرپرست خانوار بیمه تأمین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 769 نفر از آنان بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند.
مبشری در پایان به خدمات عمرانی انجام‌شده برای زنان سرپرست خانوار اشاره و اظهار کرد: در این زمینه 325 مورد خدمت عمرانی از قبیل ساخت مسکن، تعمیرات روستایی و شهری، سرویس‌های بهداشتی با هزینه یک میلیارد و 190 میلیون تومان انجام‌شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین