« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
اندر احوالات نمایندگان بددهن؛
این روزها مردم خیلی نمک نشناس شده اند تا جایی که ناسزای محترمانه و از سر دلسوزی یک نماینده مجلس را که برای آگاه ساختن یک کارمند دون پایه افاضه شده، بر نمی تابند و کار را به فضای مجازی و جلسه غیر علنی و ... کشانده اند!
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف:وحید حاج سعید فرهنگی  و فعال رسانه ای کشور در یادداشت طنز خود آورده است:این روزها مردم خیلی نمک نشناس شده اند تا جایی که ناسزای محترمانه و از سر دلسوزی یک نماینده مجلس را که برای آگاه ساختن یک کارمند دون پایه افاضه شده، بر نمی تابند و کار را به فضای مجازی و جلسه غیر علنی و ... کشانده اند! یعنی حق نماینده ای که برای رفع مشکلات واردات خودروی لکسوس برای شما هموطن عزیز تلاش می کند، این است؟! به قول ارسطو عامل آیا نماینده دوست نداشته باشد شما ماشین بی کیفیت سوار شوید و لکسوس سوار شوید ، کار بدی است؟! حالا این لابلا چهار تا فحش هم رد و بدل شود؛ به جایی بند نمی گیرد و مثل باد هوا است!

بعد هم باید به نیت و فحوای کلام فحش دهنده هم دقت کرد.... شما ملاحظه بفرمائید چه کسی در حال فحش دادن است بعد قضاوت کنید. در واقع ادبیات و زبان هر فحش دهنده ای را نباید تقبیح کرد که به قول سعدی « فحش از دهن تو طیبات است!» و باقی ماجرا...

علی ای حال بنده حقیر به نمایندگی از خودم ضمن پوزش از آن نماینده محترم و وظیفه شناس، در راستای تنویر افکار عمومی و خصوصی جامعه در خصوص ضرورت آشنایی با ادبیات چند وجهی زبان شیرین پارسی و تمیز فحش و لیچار از ناسزا و بد دهنی ، چند پیشنهاد تراریخته و ماریناد شده ارائه می کنم علی برکه الله :

الف: لطفاً در این مکان فحش ندهید: این روز در سطح شهرها گاهی اوقات با نوشته هایی مواجه می شویم که علی الاصول باید در مهد های کودک یا نهایتاً کلاس اول ابتدایی آموزش داده شوند. اما بنا به ملاحظات راهبردی تصمیم بر آموزش آنها در سنین بالاتر گرفته شده است. لطفاً آشغال نریزید؛ لطفاً گل نچینید؛ لطفاً به صندلی راننده دست نزنید؛ لطفاً سکوت را رعایت فرمائید؛ لطفاً در این مکان با موبایل صحبت نکنید؛ لطفاً از سمت راست حرکت کنید و ... فلذا پیشنهاد می شود یک بنر هم لابلای این بنرها نصب شود با این مضمون « لطفاً اینجا فحش ندهید!»

ب) دریافت خسارت از کارمند: با عنایت به اینکه  هزینه هایی است که این کارمند و آن فیلمبردار و آن مرد سیاه پوش هل دهنده در این دو روز به مردم و مجلس تحمیل کرده اند، بیش از حد تصور است ، پیشنهاد می شود این مبلغ تا دلار آخر از این چند نفر دریافت شود تا جای پارک کردن پراید شان را بفهند! ( در جریان هستید که فقط در صحن،  مجلس یک ساعت کاری خود را به این موضوع اختصاص داد؛ بنابراین، با احتساب هر دقیقه 25 میلیون تومان هزینه برای برگزاری جلسات مجلس، حدود یک و نیم میلیارد تومان (1500000000) هزینه بر کشور وارد شده که این بدون احتساب زمان تلف شده هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان است که با حضور نایب رئیس اول مجلس، وزیر اقتصاد و تعدادی از نمایندگان تشکیل شده است.)

 
پ) پند اخلاقی به سایر مردم: زبانی که دارد سخن نا صواب . . . به خاموشی اش داد باید جواب! موارد ذکر شده بالا را زیاد جدی نگیرید چون اگر شما در محیط کار به کارمندی توهین کنید شلاق و جزای نقدی در انتظار شما است! باور نمی فرمائید اصل قانون : ماده 608 در خصوص توهین عادی است که مجازات آن جزای نقدی یا شلاق است ولی ماده 609، ماده حمایتی از کارمندان دولت است، به طوری که هر کس به کارمندان دولتی توهین کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین