« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
یمن
قطعنامه آتش بس در شهر حدیده یمن امروز به اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز به اتفاق آرا قطعنامه حمایت از آتش بس در شهر حدیده یمن را تصویب کرد.

نماینده دائمی ساحل عاج در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان پس از رای گیری گفت: این قطعنامه به اتفاق آراء تصویب شد.

پارامترهای اصلی این سند، حمایت از آتش بس در بندر حدیده و حومه آن و همچنین اعزام ناظران سازمان ملل به منطقه به مدت 30 روز است.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین