« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
 پایگاه خبری آوای رودکوف:درحالی که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد می گوید برای ارائه برخی توضیحات در جمع دانشجویان در محل واحد علوم و تحقیقات حاضر شده بود ، اما معترضین به وی اجازه سخنرانی را ندادند.

به گزارش ایرنا؛ درحالی که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد می گوید برای ارائه برخی توضیحات در جمع دانشجویان در محل واحد علوم و تحقیقات حاضر شده بود ، اما معترضین به وی اجازه سخنرانی را ندادند.

 امروز شنبه صدها نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد با تجمع در محل واحد علوم و تحقیقات نسبت به آنچه بی لیاقتی و ناتوانی مدیران این دانشگاه عنوان کردند ، معترض بودند .

دانشجویان با سردادن شعارهای مختلف خواهان استعفا و عذر خواهی مدیران رده بالای دانشگاه و حل مشکلات رفاهی خود شدند .

سه شنبه گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل بیش از 30 دانشجو در محوطه علوم و تحقیقات واژگون شد، در این سانحه دلخراش بیش از 10 نفر جان خود را از دست دادند و 27 نفر دیگر زخمی شدند .

مجید مشکینی در حاشیه این تجمع به خبرنگاران گفت : قرار نیست در جریان جزئی ترین مسائل دانشگاه باشم، چون دانشگاه آزاد 400 واحد دانشگاهی و 700 مدرسه سما دارد.

وی در ادامه از بازداشت مسئول ترابری علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: در این حادثه مسئول ترابری دانشگاه دستگیر شد اما از سوی دادستانی مقصر شناخته نشد.

مشکینی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این خصوص که چرا بی اطلاع هستید و اتوبوس دانشگاه آزاد منجر به درگذشت 10 نفر شد، تاکید کرد: من این گفته ها را می پذیرم. اگر نظارت درستی صورت می گرفت نباید این اتفاق می افتاد.

وی در خصوص وضعیت قرارداد پیمانکار این اتوبوس ها، توضیح داد: هر قراردادی ناظری دارد و ماده 12 این قرارداد ناظر را مشخص کرده که مسئول ترابری وقت بوده است. ناظر باید چک لیست را بررسی و نقص اتوبوس را برطرف می کرد. اگر این حادثه رخ نمی داد قرار بود اتوبوس ها با پیمانکار جدید در هفته جاری جایگزین شوند.

مشکینی در مواجهه با گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد قرارداد حمل و نقل علوم و تحقیقات را به ارزان ترین پیمانکار داده است، گفت: به هر حال این حادثه رخ داده است. ما الان بعد از حادثه در حال گفت و گو با هم هستیم.

اگر قبل از این اتفاق، سه تا پنج پیمانکار ارقام مختلفی برای حمل و نقل ارائه می دادند، آیا دانشگاه متهم به این نمی شد که اگر با گرانترین قرارداد منعقد می کرد به این معنا نبود که فامیل خود را انتخاب کرده است؟ این پاسخ معاون دانشگاه آزاد با واکنش خبرنگاران مواجه شد.

به گفته این مقام مسئول ، دانشگاه آزاد در باره مناقصه های خود به دنبال نازلترین قیمت نیست بلکه با مناسب ترین قیمت به دنبال این است که چه خدمتی با چه قیمتی دریافت می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: با فردی باید برخورد شود که مسئول این اتفاق است.

معاون دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه مسئولان این دانشگاه عذرخواهی نکردند، تاکید کرد: مسئولان در مراسم تدفین دختر دانشجو و پدرش در بهشت زهرا حضور یافتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: تعطیلی شش ماهه بوفه های واحد علوم و تحقیقات به دلیل بروکراسی های اشتباه است که تصویب آن طول می کشد. از ١٤ مهرماه که در این سمت منصوب شدم به دنبال اصلاح برخی آیین نامه ها بودم چرا که می دانستم دارای نقص است.

مشکینی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، آیین نامه مالی مالیاتی، آیین نامه استخدامی و بعدی تمام مصوبات هیأت امنا بود.

مشکینی در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در خصوص عذرخواهی مسئولان، فعالیت بوفه دانشگاه و جایگزینی ناوگان جدید، توضیح داد: من آمدم با دانشجویان صحبت کنم که اجازه ندادند. همکاران و دانشجویان خواستند مسئولی صحبت کند اما در نهایت اجازه صحبت به من ندادند.

وی در باره تله کابین علوم و تحقیقات، تاکید کرد: تله کابین این واحد برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: