« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۹۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کهگیلویه؛
از جمله ویژگی‌های آ میر احمد تقوی که به خوبی برای مرتبطان با وی آشناست، قاطعیت ایشان در ممانعت از دست‌بوسی توسط مراجعین و ارادتمندان و بی اعتنایی به صدر نشینی در مجالس می باشد...
پایگاه خبری آوای رودکوف     avayerodkof.ir 


آ میر احمد تقوی :«عمر من بیچاره نامه سیاه رفت و آئینه زنگ خورده قلبم از قابلیت پذیرش صیقلی افتاده است زیرا زمینۀ علمی از اول هم نداشته و خود را در لباس روحانی نگه داشته و تعارفات عامیانه محلی را که ما را آقا خطاب می‌نمودند باور می‌نمودم و در بعضی از نامه‌ها که عنوان آیت‌الله می‌نوشتند ما هم می‌گفتیم شاید درست باشد ولی به واسطه رمقی که از وجدان باقی بود [به آن] مراجعه می‌نمودم اجازه نمی‌داد که باور نمایم لذا آن جمله را خط می‌کشیدم سپس نامه را مطالعه می‌نمودم…»

این عبارات، بریده‌ای از یادداشت‌های منتشر نشدۀ آ میر احمد تقوی است که گویای جزئیاتی از شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی او و بیانگر منشأ ارتباط خاص و متواضعانه ایشان با مردم است.

از جمله ویژگی‌های آ میر احمد تقوی که به خوبی برای مرتبطان با وی آشناست، قاطعیت ایشان در ممانعت از دست‌بوسی توسط مراجعین و ارادتمندان و بی اعتنایی به صدر نشینی در مجالس و بیزاری از تملق و همچنین عدم هرگونه تکلف و تشریفات در ارتباط با مردم می‌باشد که همواره در سیره زندگی ایشان متبلور بوده است.

یکی دیگر از جلوه‌های اخلاقی زندگی ایشان که خصوصا در این روزگار میتواند بسیار آموزنده باشد، بی‌علاقگی ایشان به عناوین و القاب و اجتناب از چنین اموری است.

آ میر احمد تقوی به رغم شایستگی عناوین مرسوم علما، به شدّت از چنین عناوینی دوری می‌جویند. بارها مشاهده شده است که وقتی شخصی ایشان را با عنوان آیت الله خطاب می‌کند و یا در مجلسی حضور دارند و واعظی بر فراز منبر با ذکر چنین عنوانی از حضور وی در مجلس تقدیر می‌کند، با عتاب او را از بیان چنین القابی نهی می‌کنند. لذا افراد سعی می‌کنند در حضور ایشان چنین عناوینی را نسبت به وی بکار نبرند.

حتی پاکت نامه‌هایی را که به ایشان نوشته می‌شوند و معمولاً ایشان را با عنوان آیت‌الله خطاب می‌کنند، قبل از اینکه نامه را بگشایند ابتدا بر روی این واژه خط می‌کشند و سپس نامه را می‌خوانند.

یکی از این موارد را نیز در اینجا ملاحظه می‌کنید:

مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سال ۱۳۸۹ آخرین اثر علمی خود تحت عنوان رسالۀ «منهاج الصالحین» را که تازه انتشار یافته بود برای آ میر احمد تقوی فرستادند و در صفحۀ اول کتاب خطاب به ایشان چنین مرقوم داشتند:


«بسمه تعالی
جناب آیت الله حاج سید احمد تقوی دامت برکاته
إن شاء ا… این فقیر را از ادعیه زاکیه خود محروم نخواهید گذاشت.
۱۵ شهر رمضان المبارک ۱۴۳۱ [۳ شهریور ۱۳۸۹]»
آیت الله هاشمی شاهرودی به آیت الله میر احمد تقوی


همانطور که می‌بینیم، آ میر احمد تقوی طبق رویۀ معمول خود، روی عنوان «آیت الله» خط کشیده‌اند…

در مورد عدم استفادۀ «وب‎گاه رسمی آ میر احمد تقوی» از القاب شایستۀ علما برای شخص ایشان، که سوال بسیاری از مخاطبان نیز بود، مطلب فوق علت امر را روشن میکند.

کهگیلویه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
سلام..ببخشید با همه اخترام برای سادات و علما/ چرا این مورد تا الان علنی نشده بود و تقریبا مصادف با رحلت مرحوم شاهرودی اومد بیرون ؟/ در ثانی شاید ایشان خود واقعا به این امر که به درجه آیت اللهی نرسیده اند کاملا واقفند و این ربطی افتادگی و فروتنی ندارد..لطفا منتشر کنید..سپاس
بهمئی - پاسخ به کامنت علی
|
United States
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
این احتمال شما از این جهت مردوده که اگر اینطور باشه که شما گفتید دیگه دلیل نداره در خلوت خودشون هم روی کلمه آیت الله در بالای نامه ها خط بکشند برادر... این کار صرفا یک اقدام اخلاقی عرفانی در مبارزه همیشگی با نفسه برای اینکه نفس آدم با القاب و عناوین و دست بوسی و بالا نشینی و غیره گرفتار غرور و ریا و سایر لغزشهای نفسانی نشه.
شما احتمالا یا متن رو خوب نخوندی یا اینکه هنوز نه آیت الله تقوی رو میشناسی و نه مرحوم آیت الله شاهرودی رو.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
پاسخ به علی:
استدالال شما و شناختتون از حضرت اقای تقوی بسیار ضعیفه سعی کنید همیشه خوشبینانه موضع بگیرید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: