« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
سیاسی
در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حالی "عاملی" به عنوان دبیر انتخاب شد که در این جلسه و انتخاب، آئین‌ نامه اجرا نشده است.
به گزارش پایگاه 598، در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور اکثریت اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، "سعیدرضا عاملی" با رأی اعضای شورای به عنوان دبیر انتخاب شد. با توجه به آئین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حداقل ۲ تخلف آشکار در انتخاب "عاملی" محرز است؛ حضور کاندیدا در جلسه شورا و کاندیدای فردی غیر از اعضای از جمله تخلفات محرز در جلسه انتخاب دبیر بوده است.

در این زمینه، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتخاب عاملی به‌عنوان گزینه دبیری این شورا، گفت: این انتخاب در چارچوب آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود. این نقد که در جلسه شب گذشته آئین‌نامه اجرانشده، کاملاً درست است.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب عاملی در چارچوب آئین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود، تصریح کرد: روال انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس بود که چند نفر کاندیدا می‌شدند و در نهایت با رأی‌گیری یک نفر انتخاب می‌شد اما شب گذشته طور دیگری برنامه‌ریزی‌شده بود و همکاران ما نسبت به این روش انتخاب، انتقاد داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش علی لاریحانی و حسن روحانی در انتخاب عاملی به عنوان گزینه دبیری شورا، تأکید کرد: به هرحال، قطعاً آقای روحانی و آقای لاریجانی اصرار داشتند که آقای عاملی به‌عنوان دبیر انتخاب و معرفی شود.

وی با بیان اینکه، علی لاریجانی از کاندیداتوری عاملی حمایت محکمی می‌کرد، اظهار داشت: یک از تخلفات قطعی این بود که آقای عاملی به‌عنوان کاندیدا نباید در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا می‌کرد؛ تردیدی نیست که جلسه انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب ضوابط و آئین‌نامه نبوده است.
 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین