« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کنکور
رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه شورای سنجش مبنی بر ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:عبدالرسول عمادی  درباره توییت دو شب گذشته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر «خداحافظی با کنکور» و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر «ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها» اظهار کرد: پنج سال از اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو می گذرد و در این قانون تاکید شده بود که از سال ۹۷ باید ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بدون کنکور پر شود.

وی افزود: امسال اولین سالی است که قبل از ثبت نام کنکور سراسری، ظرفیت این ۸۵ درصد رشته‌های آزاد از کنکور اطلاع‌رسانی می‌شود و بدون آن که داوطلبان نیاز به شرکت در کنکور داشته باشند مسقیم به دانشگاه‌های محل اجرای رشته‌های مورد نظر مراجعه می‌کنند و در وب سایت دانشگاه ثبت نام اولیه خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان سنجش فرایند کار را به زودی اعلام خواهد کرد و همه دانشگاه‌هایی که ظرفیت آزاد از کنکور دارند اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی مشمول این مصوبه خواهند بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سوابق تحصیلی دانش آموزان ملاک عمل است گفت: داوطلبان مدارک خود را پس از ثبت نام به دانشگاه ارائه می‌کنند و در نهایت دانشگاه پس از بررسی مدارک اعلام پذیرش خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این قانون تنها برای داوطلبان نظام جدید اجرا می شود؟ گفت: پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ها ربطی به نظام قدیم یا جدید بودن ندارد.

وی درباره زمان اعلام شرایط دانشگاهای آزاد از کنکور اظهار کرد: شیوه نامه مربوط به تصویب رسیده و باید از سوی دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش یعنی سازمان سنجش اعلام شود.


منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین