« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مسئولان لطفا پاسخگو باشید:
روستاها پیشانی توسعه شهرها هستند چرا که اگر خدمات به درستی به روستاها صورت پذیرید شاهد کاهش مهاجرت به شهرها و افزایش خدمات شهری خواهیم بود ولی وقتی مسئولان وعده های برای رفع مشکلات روستانشینان می دهند و کم کم به وادی فراموشی سپرده می شود مردم نیز ناچار به مهاجرت از روستاها و تمرکز در شهرک های حاشیه شهر ها می شوند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-خبرلنده در گزارشی نوشت: امروزه توجه به روستاها توجه به نقش توسعه ای روستاها در افزایش سطح تولیدات روستایی، افزایش تولیدات دامی و فروارده های لبنی و کاهش مهاجرت به شهرها است که برنامه ریزان علم جامعه شناسی با علم به ارائه خدمات به روستاها خواهان رفع سریع مشکلات روستاها هستند تا از بروز ناهنجاری های فردی و اجتماعی در شهر ها نیز کاسته شود.

روند رو به رشد مهاجرت در سال ها گذشته از روستاها به شهرها به دلیل عدم تحقق وعده های دولتمردان به خصوص فرمانداران و استانداران باعث شده است تا روند مهاجرت نسبت به سال قبل دوچندان شود و این مسئله به دلیل سکنی گزینی این میهمانان ناخوانده در شهرها باعث پیداش برخی ناهنجاری ها و در نتیجه آسیب های اجتماعی شده است که متاسفانه روند رو به رشد برخی از این آسیب ها به چالش تبدیل شده است.

متاسفانه برخی از ساکنین این روستاها با ورود به شهر در معرض هزاران آسیب اجتماعی از جمله مواد مخدر قرار می گیرند که این معظل در کنار بیکاری این خانواده ها باعث بروز ناهنجاری های رفتاری، گفتاری و اجتماعی می شود که همین امر نیز زمینه ساز برخی چالش ها می شود.

عدم تحقق وعده های مسئولان در خصوص رفع نیازهای اولیه روستانشینان به دلیل مشکلات متعدد باعث شده است تا اگر برخی از این مسئولان هزاران وعده دیگر هم دهند بازهم به کم کاری و دروغگویی محکوم اند چرا که اعتقاد دارند انسان مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

 فرار از پاسخگویی مسئولان مهمترین دلیل برای متهم شدن آنان در منظر عوام است چرا که اگر با مردم صادقانه حرف بزنند و وضعیت ادارات و کشور را برای آنان در جلسات مکرر تبین و تشریح کنند مردم نیز باروشان درباره صادق بودن مسئولان نیز متفاوت خواهد بود.

به هرحال لازم است که مسئولان نسبت به وعده های که در جمع های خصوصی و عمومی مردم در مساجد، حسینیه ها و دیدارها مردمی می دهند با پشتوانه اجرایی همراه باشد تا اینکه فردا روزی عملکرد دستگاه و مسئولان که از منظر مردم دائما مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد خدای ناکرده با بد قولی همراه نشود که عملکرد نظام نیز تحت الشعاع یک وعده قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: