« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
در نه ماهه سال جاری؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش میلیارد و 144 میلیون تومان به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت در نه‌ماهه سال جاری پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قباد مبشری گفت: رسیدگی به وضعیت بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین مددجویان تحت حمایت یکی از اهداف مهم کمیته امداد استان است.


وی با اشاره به اینکه در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی مددجویان برنامه‌های متنوعی ارائه می‌شود، افزود: در این زمینه شش میلیارد و 14۴ میلیون تومان در نه‌ماهه سال جاری برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان این نهاد هزینه شده است.

مبشری بابیان اینکه هم‌اکنون ده هزار و 224 مددجوی شهری در این استان دارای کارت بیمه درمانی این نهاد هستند، گفت: در زمینه ارائه خدمات درمانی متفاوت به این تعداد افراد یک میلیارد و 45 میلیون تومان در سال جاری پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به 83 مرکز درمانی طرف قرارداد با این نهاد اشاره و بیان کرد: این مراکز شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، درمانگاه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و خصوصی، رادیولوژی و سونوگرافی است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه بهداشت و درمان را بیمه اجتماعی عنوان و تصریح کرد: در این زمینه یک میلیارد و 696 میلیون تومان برای 747 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و 750 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در نه‌ماهه سال جاری پرداخت شد.

مبشری بابیان اینکه 9 هزار و 625 نفر از مددجویان نیازمند از خدمات ویژه درمان این نهاد در سال جاری بهره‌مند شده‌اند گفت:  در این خصوص یک میلیارد و 640 میلیون تومان برای خدماتی ازجمله پرداخت فرانشیز بیمارستان، پاراکلینیک، دارو، بستری، ایاب و ذهاب و حق نگهداری در منزل هزینه شده است.

وی به اختصاص یک میلیارد و 636 میلیون تومان برای سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال با هماهنگی مراکز بهداشتی اشاره و اظهار کرد: 22 میلیون و 500 هزار تومان بابت 45 نفر از مادران باردار و شیرده تحت حمایت و 57 میلیون تومان نیز در قالب سبدغذایی برای سایر گروه‌های هدف ازجمله سالمندان اختصاص یافت.

مبشری ارتقاء شاخص‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و اهداء سبد بهداشتی به مددجویان 45 میلیون و 600 هزار تومان برای 4269 نفر از دختران در سن بلوغ تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: