« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
طنز / وحید حاج سعیدی
از آنجا مرغ در سبد خانوار اقشار مختلف جایگاه خاصی دارد و برخی بدون مرغ، غذا از گلویشان پائین نمی رود ! و به قولی «بی مرغ نفس کشیدنم دشوار است» ؛ بر حسب وظیفه چند پیشنهاد به منظور کنترل بازار مرغ ارائه می شود...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی :راستش را بخواهید ما هر قدر تحمل کردیم و دست نگه داشتیم تا با واردات دو سه تا کشتی مرغ چینی غائله مرغ و افزایش قیمت آن در کشور بخوابد ، نشد که نشد و قیمت این دم بریده پائین نیامد که نیامد و به قول شاعر «اشتری در مرغزاری رفت، رفت!» البته قیمت مرغ نسبت به قیمت جهانی چندان هم گران نیست و فقط ۱۵۰ درصد گران تر از قیمت جهانی! به فروشمی رسد که جای هیچ نگرانی نیست.

اظهار نظر برخی مسئولین نیز در این ماجرا از نظرات کارشناسی ما هم سوفسطایی تر است و بنا به ملاحظات کاربردی از ذکر آنها خودداری می کنیم ولی ضمن خدا قوت ، آرزوی توفیق و سربلندی برای این عزیزان و صبر جزیل برای بازماندگان داریم.

البته برخی از کارشناسان نظیر عمو سیفی( سرایدار مفخم مدرسه) هم معتقدند ماجرای افزایش تخم مرغ در اواخر سال گذشته و چشم و هم چشمی های این دو فرآورده در افزایش قیمت مرغ بی تاثیر نبوده است. بالاخره نوبتی هم باشد نوبت مرغ است.

علی ایحال از آنجا مرغ در سبد خانوار اقشار مختلف جایگاهخاصی دارد و برخی بدون مرغ، غذا از گلویشان پائین نمی رودو به قولی «بی مرغ نفس کشیدنم دشوار است» ؛ بر حسب وظیفه چند پیشنهاد به منظور کنترل بازار مرغ ارائه می شود:

الف) توزیع مرغ به صورت عددی: از آنجایی که دوستان مافیای گرانی مرغ، هر روز قیمت مرغ را به صورت کیلویی بالا می برند ، اگر مرغ به صورت عددی به فروش برسد دیگر امکان بالابردن قیمت نخواهد بود چرا که قیمت هر مرغ با دیگری تفاوت دارد!

ب) جنون مرغی: اگر خاطر مبارکتان باشد چندی قبل با گسترش شایعه وجود نیترات در آب تهران ، آب معدنی طلا شد ، یا شایعه آلوده بودن سیگار های وارداتی به پلونیوم میزان خرید آنها را کاهش داد ؛ الان هم می توان با اعلام وجود «جنون مرغی» ، میزان تقاضای مرغ را در جامعه کاهش داد و قیمت را کنترل کرد.

ج) توزیع گسترده مرغ سیاه بی نفس: در برخی از بازار های میوه و تره بار ، از بادمجان با عنوان مرغ سیاه بی نفس یاد می شود.

اگر در برنامه های آشپزی بیشتر از بادمجان استفاده شود و از آن با نام «مرغ سیاه بی نفس» یاد شود ؛ یا در فیلم ها و سریال های ایرانی، سفره ها با بادمجان تزئین شوند ، ذائقه عمومی خلق ا… به این خوراکی ارزشمند افزایش پیدا می کنند و خود به خود قیمت «مرغ سفید با نفس» کاهش پیدا می کند.

البته این طرح به شرطی تداوم پیدا خواهد کرد که مافیای بادمجان از خواب بیدار نشود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: