« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد مکزیکی‌ها با ۲۲۵۷ ساعت کار در سال، بیشتر از مردم سایر کشور‌ها کار می‌کنند.


به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایسنا، ساعت کاری در کره جنوبی که سال گذشته یکی از بیشترین ساعت کاری در بین کشور‌های جهان را داشت با ۱.۳ ساعت در هفته کاهش در سال 2018 به 52 ساعت کار در هر هفته رسید تا این کشور امسال در رده سومین کشور از نظر بیشترین ساعت کاری در جهان قرار گیرد. هم چنین دولت این کشور حداکثر ساعت مجاز برای اضافه کار در طول هفته را نیز 2 ساعت کاهش داد.

قانون کاهش ساعت کاری در کره جنوبی به دنبال افزایش مشکلات ناشی از کار بیش از حد و کم شدن ارتباط اعضای خانواده‌های کره‌ای با یکدیگر سال گذشته ابلاغ شد و ابتدا برای شرکت‌های دارای بیش از 300 کارمند و به تدریج برای کل بنگاه‌های کره‌ای اعمال خواهد شد.

به گفته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، مکزیکی‌ها با متوسط 2257 ساعت کار در سال، بیش از سایر مردم جهان کار می‌کنند و پس از آن‌ها یونانی‌ها با 2018 ساعت در جایگاه دوم و کره جنوبی با 1963 ساعت کار در سال در جایگاه سوم قرار دارد.

ساعت کاری زیاد به یکی از معضلات بزرگ در کشور‌های توسعه یافته تبدیل شده است به گونه‌ای که انجمن کار و جامعه کره جنوبی هشدار داده است کار کردن بیش از حد مردم این کشور را در معرض مشکلات جدی سلامت جسمی و روحی قرار داده است.

در بین کشور‌های دیگر عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، کاستاریکا، شیلی و روسیه نیز جز کشور‌های با ساعت کاری بالا معرفی شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین