« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
پایگاه خبری آوای رودکوف:مصطفی میرسلیم  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،  با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که  کلیات آن در روزهای اخیر از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است، گفت: علی‌رغم اینکه  قانون انتخابات در چهل سال اخیر سه بار به کلی تغییر کرده و دهها بار نیز اصلاح شده ولى همچنان  داراى اشکالات متعددى است.

وی افزود: براى برطرف کردن این اشکالات، لازم است که  شوراى نگهبان،  مجلس شوراى اسلامى و وزارت کشور  با اتکا بر سیاستهاى کلى ابلاغى در شهریور ١٣٩٥، با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آنچه اخیرا تحت عنوان استانی شدن انتخابات از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده،  منطبق بر سیاستهاى کلى نظام نیست و بعید است بدون اعمال  تغییرات  اساسى به تصویب نهایی رسیده و تبدیل به قانون شود.

  میرسلیم با بیان اینکه  بحث استانی شدن انتخابات پیش از این در قالب پیشنهاد در صحن  مجمع تشخیص مطرح و رد شده است، گفت: این طرح ممکن است دربرگیرنده منافع برخى نمایندگان باشد اما در مجموع به ضرر مردم سالارى دینى تشخیص داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که تبدیل این طرح به قانون آیا می‌تواند در افزایش سطح کیفی نمایندگان تاثیرگذار باشد؟ تصریح کرد: راه بهبود کیفیت فعالیت‌هاى مجلس در اجراى پیشنهادهایى نیست که موجب کاهش سطح مشارکت و رغبت مردم برای حضور در انتخابات شود. براى انتخابات مجلس منطقى‌ترین راه‌حل، تعریف حوزه‌هایى است که از هر کدام یک نفر نماینده با کسب رأى اکثریت مطلق به مجلس راه یابند.  

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: در حال حاضر حوزه‌هایى با بیش از چندین نماینده داریم که با کسب 25 درصد؜ آرای مردمی به مجلس راه مى‌یابند. به بیان دقیق‌تر مجلس ما از پشتوانه آرای اکثریت مردم به طور کامل برخوردار نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: