« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
یاسوج
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارک مربوط به درجه بندی دهیاری های این استان در کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و مجوز تعیین و ارتقای درجه ۲۲۲ دهیاری‌ ابلاغ شد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، سید خدادوست موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد مجوز تعیین و ارتقای درجه ۲۲۲ دهیاری این استان ابلاغ شد.

وی افزود: در هفتاد و پنجمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ واقع در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مدارک مربوط به تعیین و ارتقای درجه‌ دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت که ۲۲۲ دهیاری این استان واجد شرایط این موضوع شناخته شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: درجه مربوط به ۱۱۳ دهیاری تعیین و درجه مربوط به ۱۰۹ دهیاری استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقا یافت.

وی عنوان کرد: درجه‌بندی دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد درسال جاری، پنجمین دوره درجه‌بندی این استان است که طی آن تمامی دهیاری‌های استان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درجه‌بندی شدند به طوری که ۵۶۴ دهیاری‌ دارای مجوز این استان تا انتهای سال ۱۳۹۵، دارای درجه مصوب می‌باشند.

موسوی ادامه داد: از این تعداد ۸۴,۵ درصد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد دارای درجات ۱ و ۲ و حدود ۱۰درصد دارای درجات ۳ و ۴ و حدود ۵.۵ درصد نیز درجه ۵ و۶ دارند.

شمار روستاهای دارای دهیاری در کهگیلویه وبویراحمد 601 روستا است که 47 مورد از این روستاها در سال جاری اضافه شدند.

کهگیلویه و بویراحمد 720 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

از مجموع کل 2هزار و 232 روستا و آبادی در سطح کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و 643 مورد آن دارای سکنه هستند.

دهیاری‌ها بر اساس سه شاخص وسعت، جمعیت و درآمد از درجه یک تا 6 که در دستورالعمل نحوه درجه‌بندی دهیاری‌ها عنوان شده است، درجه بندی می‌‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: