« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
پایگاه خبری آوای رودکوف:با وجود اینکه باید ۳۹۴۶ دستگاه اطلاعات خود را در سامانه حقوق و دستمزد ثبت کنند، تاکنون بیش از ۲۲۰۰ دستگاه در این رابطه وارد نشده‌اند. در این میان عدم همکاری دستگاه‌هایی که مدعی بودند این سامانه باید راه اندازی شده و اطلاعات حقوق و دستمزد در آن ثبت شود، جالب توجه است!

به گزارش ایسنا، گرچه از ابتدای سال جاری و به تدریج امکان ثبت اطلاعات حقوق کارکنان در سامانه فراهم شده اما گزارشی که جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی - در رابطه با آن اعلام کرد نشان چندانی از عملکرد دقیق برخی دستگاه‌ها و قوا به این تکلیف قانونی ندارد.

وی با اشاره به گزارشی که اخیرا به دولت ارائه کرده است، گفت که بخش قابل توجهی از اطلاعات ثبت شده در سامانه حقوق و دستمزد مربوط به قوه مجریه بود و دستگاه‌های دیگر همکاری چندانی نداشتند. به ویژه دستگاه‌هایی که مدعی بودند این سامانه باید راه اندازی شده و اطلاعات حقوق و دستمزد در آن ثبت شود. به دستگاه‌های نظارتی نیز می‌گوییم چرا خودتان اطلاعات مربوطه را بارگذاری نمی‌کنید، می‌گویند که مقاماتی که باید این موضوع را به ما ابلاغ کنند اعلامی نداشتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد اظهار کرد که اخیرا مجلس نیز در این رابطه اقدام کرد اما زیرمجموعه‌ها از جمله مرکز پژوهش‌ها و یا دیوان محاسبات تا کنون حتی اگر سامانه را نصب کرده‌اند اما اطلاعاتی بارگذاری نشده است. از سوی دیگر قوه قضائیه نیز عملکرد چندانی نداشته و به غیر از چند اداره آن مجموعا اطلاعات حقوق و دستمزد خود را ثبت نکرده‌اند.

رییس سازمان اداری و استخدامی همچنین ضمن ارائه‌ گزارش عملکرد قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ابقای پنج نفر بازنشسته در چهار وزارتخانه خبر داد و گفت: اسامی حدود ۳۲۶ بازنشسته‌ای که از دولت رفته‌اند به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده و اسامی افرادی که مانده یا خارج می‌شوند نیز بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

گوشت همچنان گران است+ قیمت‌ها

قیمت گوشت قرمز در ماه گذشته به کیلویی ۸۵ هزار تومان هم در بازار رسید. در این رابطه معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که گوشت وارداتی دست به دست می‌شود و با دلالی گران‌تر از آن چیزی که باید به دست مردم می‌رسد.

علی‌اکبر مهرفرد ابراز امیدواری کرده که نظارت‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی متولی بیشتر شود تا بازار گوشت قرمز نظیم شود.

در همین راستا صبح امروز یک فروند هواپیمای ارتش حامل گوشت قرمز که از قرقیزستان پرواز کرده بود، به دلیل نقص فنی در یکی از فرودگاه‌های کرج به زمین نشست، ولی متاسفانه از باند خارج و دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه اکثر خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.

عیدی کارگران اخراجی و پاره‌وقت

بر اساس ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر کدام از کارگران خود به نسبت هر یکسالی که کار کرده‌اند، معادل ۶۰ روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش پایان سال بپردازند.البته مبلغ پرداختی نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند و به موجب تبصره یک ماده واحده مذکور، مبلغ پرداختی به کارگرانی که زیر یک سال در کارگاه مشغول کار بوده‌اند، باید به ماخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار نیز حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است.

برای اطلاع از نحوه محاسبه عیدی کارگران پاره‌وقت، ساعتی، فصلی، اخراجی و مستعفی اینجا را بخوانید.

حاشیه‌های واگذاری هپکو تمامی ندارد

۱۰ سال است که هپکو واگذار شده و اخیرا نیز مدیرعاملش تغییر کرده است اما هر زمانی که صحبت خصوصی‌سازی می‌شود عده ای پای این شرکت را هم وسط می‌کشند.

برخی از نمایندگان مجلس در این روزها درباره قیمت‌گذاری هپکو و قیمت واگذاری آن واگذار صحبت می‌کنند اما سازمان خصوصی سازی در این مورد تاکید دارد که قیمت واگذاری ها هیات واگذاری تایید می‌کند و این هیات را مجلس تعیین می‌کند و در صورتی که این قیمت ها مورد تایید نماینده های مجلس نیست می توانند ترکیب این هیات را تغییر دهند.

ایرانی‌ها باید ۳۵ سال کار کنند تا خانه‌دار شوند

یک کارشناس تحلیل بازار اظهار کرد: شاخصی در دنیا تعریف شده است که می‌گوید هر شهروند در نقاط مختلف دنیا پس از چند سال با پس انداز یک سوم درآمد ماهانه‌اش می‌تواند صاحب خانه شود که بر اساس این شاخص هر شهروند عربستانی پس از ۸ سال و هر شهروند آمریکایی پس از ۱۰ سال و هر شهروند ایرانی پس از ۳۵ سال می‌تواند خانه دار شود که البته این آمار برای کارگران شهر تهران بسیار بیشتر از ۳۵ سال است و به ۱۰۵ سال می‌رسد.

به گفته احمد قدسی، سهم تقاضای سرمایه در بازار مسکن از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۹۵ از ۲۰ درصد به ۷۵ درصد رسیده است و همین مساله یعنی کسانی که در این سالها خانه خریدند عمدتا نیاز واقعی به مسکن نداشتند و صاحب چندین و چند خانه هستند. در عین حال تعداد خانه‌های خالی در بازه زمانی سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ از ۶۰۰ هزار دستگاه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خانه خالی رسیده است که برای برخی از افراد سوداگران تا ۱۰۰ دستگاه خانه می‌رسد و بانک‌ها که اعداد بسیار بزرگتری را در این میان از آن خود کرده‌اند.

پرونده مسکن مهر شهرهای جدید در سال آینده بسته می‌شود

امروز همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد که با توجه به تمهیداتی که در بودجه ۱۳۹۸ اندیشیده شده، سال آینده بجز واحدهایی که دارای مشکل حقوقی و معارض هستند، بقیه واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.

به گفته حبیب الله طاهرخانی، در نیمه اول سال ۱۳۹۸ پرونده مسکن مهر پرند و تا پایان سال آینده پرونده مسکن مهر پردیس بسته خواهد شد.

در همین راستا مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز خبر داد که مترو ۴ سال دیگر به پردیس می‌رسد.

سید مهدی هدایت درباره تامین اعتبار مترو پردیس گفت: در تبصره ۱۹ لایحه بودجه ۹۸ بالغ بر۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو پردیس دیده شده است، بخش دیگری هم از منابع وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده که بتوانیم ظرف ۴۸ ماه این پروژه را به سرانجام برسانیم.

هوای ابری خودروسازان در بورس

تاثیر افزایش قیمت‌های خودرو در رشد سهم‌های این گروه چندان دوام نیاورد و فقط پس از یک روز از انتشار این خبر، سهامداران برای فروش سهم‌های خودرویی در صف ایستادند.

امروز قیمت سهم های خودرویی در چرخشی ۱۸۰ درجه با افت فزاینده ای مواجه شد و سهامداران تعدادی از سهم‌ها و مخصوصا سهم‌های شاخص ساز این گروه برای فروش سهم خود در صف ایستادند و این موضوع کفه عرضه را به شدت نسبت به کفه تقاضا سنگین کرد و باعث شد خودرویی‌ها در سومین روز کاری این هفته سعی در کاهش شاخص های بازار سرمایه داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: