« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
جواد مصدقی والیبالیست خوش آتیه گلستانی:
در حقیقت بالا رفتن سطح والیبال کشور و قرار گرفتن در بین تیم های مطرح دنیا، کسب عنوان اولی آسیا و انجام بازی های قابل قبول در برابر غول های والیبال دنیا، محبوبیت این ورزش را در جامعه دو چندان کرده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:ورزش والیبال دومین رشته محبوب ورزشی در دنیا محسوب می شود ولی باید اقرار کرد این رشته ورزشی در کشور ما در سال های اخیر طرفداران و علاقه مندان جدیدی پیدا کرده است و روز به روز بر تعداد این علاقه مندان افزوده می شود. در حقیقت بالا رفتن سطح والیبال کشور و قرار گرفتن در بین تیم های مطرح دنیا، کسب عنوان اولی آسیا و انجام بازی های قابل قبول در برابر غول های والیبال دنیا، محبوبیت این ورزش را در جامعه دو چندان کرده است. از سویی برگزاری لیگ منظم ، افزایش کانون های تخصصی والیبال در سطح استان ها و برگزاری لیگ های مختلف در رده های سنی نوجوان، جوانان، امید و  جام رمضان باعث شده تا زمینه برای عرض اندام جوانان در میادین مختلف فراهم شود و آموزش والیبال محدود به تمرینات باشگاهی نشود. 

شهرستان علی آباد کتول که از شهرستان های والیبال خیز استان محسوب می شود از این قافله عقب نمانده است و برگزاری لیگ های متعدد و مسابقات رسمی و غیر رسمی در این شهر با جدیت دنبال می شود که در حال حاضر لیگ شهرستان با شرکت 9 تیم در حال برگزاری است. خوشبختانه استفاده از نظرات و تجارب بازیکن قدیمی و پیشکسوت شهرستان که پا به پای جوانان در لیگ شهرستان مشغول بازی هستند، بر غنای این لیگ افزوده است.

البته والیبال در علی آباد کتول از پیشینه و قدمت قابل اعتنایی برخوردار است و وجود بازیکنانی چون امید خندان، اسکندر معززی، یعقوب معززی، اسماعیل قره خانی، اسماعیل جعفری، اکبر ایمانی، موسی خان معززی و دیگر بزرگان والیبال شهر لرزه بر تیم های رقیب می انداخت و سالن های ورزشی برای تماشای هنرنمایی والیبالیست های شهر مملو از تماشاگر بود.

والیبال امروز شهرستان نیز دارای جوانان مستعد و تلاشگری است که امیدواریم با تلاش مربیان دلسوز شهرستان همچون خلیل صفری، حسن کمر، ناصر شکری ، حنظله آلوستانی، احمد مزیدی و ... به جایگاه اصلی و واقعی خود باز گردد و شاهد حضور بازیکنانی از این شهر در سطوح ملی باشیم.

یکی از این جوانان مستعد و کوشا «جواد مصدقی» پشت خط زن تیم تعاون روستایی شهرستان علی آباد کتول است که پشتکار و انگیزه این بازیکن او را به یک بازیکن شش دانگ و قابل اعتماد تبدیل کرده است. هوش بالا، سرویس های پرشی قدرتی، آبشار های قدرتی و ... از ویژگی های منحصر به فرد این بازیکن است. مصدقی که والیبال را از شش سال قبل  به صورت حرفه ای دنبال می کند تا کنون موفق به کسب افتخارات زیادی در والیبال شده است که قهرمانی در ارتش های ایران ، قهرمانی در دانشگاه های کشور، نائب قهرمانی در امید های کشور بخشی از این افتخارات محسوب می شوند.


به منظور آشنایی بیشتر با این ورزشکار خوش اخلاق شهرستان با او همکلام شدیم:

آغاز سخن؛ چرا والیبال؟

من قبل از این که به ورزش والیبال بپردازم به صورت حرفه ای بدمینتون بازی می کردم ولی به دلیل مشکلات شخصی نتوانستم این ورزش را ادامه بدهم. و چون برادرم والیبال بازی می کرد، کم کم به والیبال علاقه مند شدم و از هشت سال پیش به این ورزش روی آوردم و شش است که به صورت حرفه ای والیبال بازی می کنم.

تاکنون در چه تیم هایی بازی کرده اید؟

بنده در رده های مختلف در تیم های زیادی بازی کردم از جمله نیکان گرگان، زاگرس پوش بروجرد، پاس گرگان،  و در حال حاضر نیز عضو شاهرود هستم. البته در تیم های دانشگاهی و ارتش ها هم بازی کرده ام.

والیبال را زیر نظر کدام مربیان فرا گرفتید؟

بدون شک هر تیم مربی جداگانه ای دارد و از همه این مربیان نکات فراوانی یاد گرفتم. ولی جا دارد از مربیان خوبم به ویژه مرحوم مهدی پاتی ، مصطفی کارخانه، جناب سرهنگ غلامعلیپور، صابر ریواده، حسن کمر و رمضانعلی دنکوب تشکر ویژه داشته باشم.

الگوی ورزشی شما چه بازیکنانی هستند؟

اروین انگاپت بازیکن تیم ملی فرانسه و شهرام محمودی پشت خط زن ایران الگوهای من در ورزش والیبال هستند


تا کنون چه مقام های کسب کرده اید؟

بنده در طول این سال ها به کمک هم تیمی هایم مقام های متعددی کسب کرده ام که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: نائب قهرمانی امیدهای کشور، قهرمانی  مسابقات دانشگاه های کشور، نائب قهرمانی المپیاد دانشکده های سما کشور، قهرمانی لیگ استان و کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ استان، قهرمانی مسابقات ارتش های کشور ، مقام سومی در مسابقات نزاجا کشور و ... بخشی از افتخارات این جانب می باشد.

چه توصیه ای به جوانان دارید:

هیچ کس به اندازه خود انسان قادر به یاری رساندن و شاختن مسیر پیشرفت نیست. تمرین، عمل به توصیه های مربیان و استفاده از تجارب پیشکسوتان سه عاملی هستند که بدون شک روند پیشرفت را در جوانان  تقویت میکنند و می توانند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.
 
چه درخواستی از مسئولان دارید؟

بدون شک توسعه والیبال در استان و شهرستان روند پرشتابی پیدا کرده است و هر قدر توجه به این ورزش بیشتر شود، بدون شک منجر به توسعه فرهنگ و اخلاق در جامعه از طریق غنی سازی اوقات فراغت می شود. پیشنهاد می شود با توجه به بازیکنان مستعد و حامیان مالی دلسوزی که در شهرستان برای اعتلای والیبال تلاش می کنند، جای خالی یک تیم دسته دوم یا حتی دسته اول در این شهرستان احساس می شود که امید وارم با تدابیری که دوستان اندیشده اند، این مهم به زودی محقق شود .

سخن پایانی

در پایان از همه دوستان،  مربیان دلسوزم و خانواده ام که در رسیدن به این جایگاه به من کمک کرده اند، تشکر ویژه دارم. امیدواریم روزی بتوانم جوابگوی محبت این همراهان باشم.

گفتگو از وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین