« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط فعلی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد حق خروج از استان را ندارند.

به گزارش  مهر؛ غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های قابل‌ملاحظه در روزهای آینده در بالادست رودخانه‌های استان، اظهار کرد: بارش‌های فراوانی در بالادست و پایین‌دست سدهای خوزستان پیش بینی شده است. به همین دلیل جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها ممکن است مشکلاتی را برای بعضی مناطق ایجاد کند که در این خصوص بازدیدهایی از مناطق مختلف صورت گرفت و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: تمام مأموریت‌های مدیران استانی لغو و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در استان خوزستان حضور داشته باشند. همچنین دستگاه‌های اجرایی باید کشیک در مدیریت بحران استان قرار دهند. فرمانداران شهرستان‌ها نیز از حضور در مرکز استان برای جلسات خودداری کنند، همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها امروز باید تشکیل شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حجم آب قابل‌ملاحظه پشت سد کرخه پیش‌بینی می‌شود و ممکن است خروجی سد کرخه افزایش یابد؛ بنابراین لازم است تالاب هورالعظیم ظرفیت بیشتری برای پذیرش آب داشته باشد. مخزن شماره ۴ و ۵ که استفاده بهینه زیادی از آن‌ها نمی‌شود به طور موقت بازگشایی می‌شوند تا به ظرفیت تالاب افزوده شود و حجم آب خروجی مشکلی برای مردم منطقه ایجاد نکند.

وی گفت: برای خروجی آب از سد دز مدیریت لازم باید صورت بگیرد. همچنین فیوز پلاک نهر بحره قرار شد همین امروز توسط جهاد نصر بازگشایی شود.

شریعتی با اشاره به احتمال خطر برای برخی روستاها، اظهار کرد: آبفار روستایی آب را به میزان لازم برای روستاهای در معرض خطر تأمین کند. همچنین عشایری که در مسیر سیلاب قرار دارند باید جابه‌جا شوند.

استاندارخوزستان افزود: برخی از مصوبات جلسه مدیریت بحران باید همین امروز اجرایی شود و مدیرکل مدیریت بحران استان پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشد تا در سیلاب‌ها و بارش‌های روزهای آینده کم‌ترین مشکل و دغدغه وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: