« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
یک متخصص اطفال گفت: اگر نوزاد بیش از حد به صدای بلند حساس است، سعی کنید محیط خانه را هنگام خواب فرزندتان آرام نگه دارید.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از بهداشت نیوز، علی محتشمی متخصص اطفال اظهار کرد: ماساژ نوزاد یکی از بهترین راهکارها برای داشتن خواب خوب در کودک است؛ بازی کردن با دست و پای نوزاد و انجام حرکات کششی به همراه ماساژ دادن او می‌تواند نوزاد را خسته و خواب را به او القا کند، بنابراین والدین می‌توانند زمان کمتری را به خواباندن نوزاد اختصاص دهند.

این متخصص اطفال بیان کرد: قبل از ماساژ نوزاد باید روش‌های صحیح ماساژ را یاد بگیرید تا خطری او را تهدید نکند؛ عادت دادن نوزاد به خوابیدن در یک زمان مشخص یکی دیگر از کارهای مفید برای خواب بهتر کودک است، اگر چند شب متوالی، نوزاد خود را به خوابیدن در یک ساعت مشخص عادت دهید ساعت خواب او منظم می‌شود و خود به خود نوزاد با رسیدن به آن زمان مشخص، احساس خواب آلودگی می‌کند.

علت بی‌خوابی نوزاد را بررسی کنید
محتشمی ادامه داد: بی‌خوابی یا کم‌خوابی شبانه برخی از نوزادان دلیل خاصی دارد، مثلا پوشکشان کثیف است، دل درد دارند، گرسنه و یا به بیماری خاصی مانند تب و اسهال مبتلا هستند لذا والدین باید قبل از خواباندن نوزاد بی تاب خود، تمام این موارد را چک کنند.

وی با بیان اینکه محیط ساکت به خواب بهتر کودک کمک می‌کند، گفت: اگر نوزاد بیش از حد به صدای بلند حساس است، سعی کنید محیط خانه را هنگامی که نوزاد خواب است آرام نگه دارید؛ صدای زنگ موبایل و آیفون را کم و تلویزیون و رادیو را با صدای کم استفاده کنید، برخی از نوزادان با شنیدن صدای بلند نه تنها از خواب می‌پرند، بلکه تا مدت‌ها گریه می‌کنند، به خواب نمی‌روند و بی‌تابی می‌کنند، این علائم ناشی از ترسیدن نوزاد از صدای بلند است.

کودک خود را به آغوش بگیرید
این متخصص افزود: در این هنگام توصیه می‌شود مادر، نوزاد خود را در آغوش بگیرد و با محبت با او صحبت کند؛ برایش شعر بخواند و شرایط را طوری فراهم کند که احساس امنیت و آرامش در نوزاد برقرار شود؛ در آن هنگام است که نوزاد می‌تواند دوباره به خواب راحت برود.

محتشمی با اشاره به اینکه استفاده از گیاه بابونه یکی از راه‌ها برای افزایش کیفیت خواب کودک به شمار می‌رود، یاد آوری کرد: گاهی مشاهده می‌شود که نوزاد بدون دلیل از خواب می‌پرد و گریه و بی‌تابی می‌کند؛ احتمال می‌رود این حالت نشانه دیدن خواب بد و ترسیدن نوزاد باشد، باز هم در این حالت به مادر توصیه می‌شود که با در آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند و شرایط خواب راحت را برای او به‌ وجود آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: