« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
سید یدالله حسین بازیکن تیم فوتسال شهدای مدافع حرم علی آباد کتول:
قرابت فوتسال با ورزش گل کوچک که تقریباً بازی مورد علاقه همه نوجوانان ایرانی به ویژه در سال های گذشته بود، باعث شده تا ورزشکاران این رشته همواره حرف هایی زیادی برای گفتن داشته باشند.
پایگاه خبری آوای رودکوف -وحید حاج سعیدی: ورزش فوتسال در کشور ما به دلایل متعدد فرهنگی و فیزیکی دارای جایگاه خاصی است و قرابت این رشته با ورزش گل کوچک که تقریباً بازی مورد علاقه همه نوجوانان ایرانی به ویژه در سال های گذشته بود، باعث شده تا این ورزشکاران این رشته همواره حرف هایی زیادی برای گفتن داشته باشند.

از سویی کم خطر بودن این رشته نسبت به فوتبال، امکان اجرا در همه فصول سال، افزایش تعداد سالن های ورزشی، رشد قابل ملاحظه فوتسال ایران در دنیا، برگزاری لیگ منظم و جام های رمضان در اکثر شهر های کشور، پیگیری و پخش مسابقات از رسانه ملی و دلایل متعدد فرهنگی و اجتماعی دیگر باعث شده تا فوتسال در سال های اخیر مورد توجه جوانان و نوجوانان زیادی قرار گیرد و روز به روز بر تعداد علاقه مندان این رشته مهیج افزوده شود.

فوتسال در علی اباد کتول نیز یک ورزش شناخته شده و دارای اعتبار محسوب می شود. در سال های گذشته جوانان به صورت خودجوش مسابقات زیادی در مدارس، زمین های خاکی اطراف شهر برگزار می کردند. بماند که همه ساله مسابقات فوتسال در ماه مبارک رمضان در شهرستان و حتی روستاهای اطراف برگزار می شود و طرفداران زیادی را به سالن های ورزشی می کشاند.



در سال های گذشته وجود بازیکنانی چون عباس گرائیلی، محمد علی قوشکرپی، محمد رضا اشرفی، سعید شاه حسینی، محمد رضا حسینی و ... که از تکنیک بالایی برخوردار بودند جلوه خاصی به این بازی ها می داد. هر چند در حال حاضر نیز بازیکنان فوتسال شهر چهره ای شناخته شده و مطرحی چون برادران خسروی، برادران حاجیلری، سعید سعیدی و ... دارد که باعث شده اند تیم شهرستان در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر استان قرار گیرد.

یکی دیگر از بازیکنان مطرح استان و شهرستان سید یدالله حسینی بازیکن خوش اخلاق و تحصیل کرده تیم شهدای مدافع حرم است. حسینی که در کنار ورزش درس را نیز جدی گرفته است و در حال حاضر در دانشگاه مشغول تدریس است، می تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان شهر باشند که درس و ورزش هیچ منافاتی با هم ندارند و هم می توان درس خواند و هم در بالا ترین رده ورزش استان و حتی تیم های مطرح کشور نظیر پیکان بازی کرد.


با سید یدالله حسینی بازیکن تیم شهدای مدافع حرم شهرستان گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم و آلبوم ورزشی او را ورق زدیم:

فوتبال را از کجا شروع کردید؟

شاید استفاده از عبارت زمین های خاکی دیگر خیلی کلیشه ای باشد چرا که دیگر زمین هایی که قبلاً در شهر ها وجود داشت و بازیکنان بزرگ فوتبال ما در این زمین ها فوتبال شان آغاز شد، دیگر وجود نداشته باشد همه آپارتمان شده اند! بهتر است بگویم من فوتبال را از مدرسه و ورزش آموزشگاه ها آغاز کردم.

تا کنون در چه تیم هایی بازی کرده اید؟ شموشک کردکوی، پیکان تهران، تیم آزاد شهر، لیگ دسته سه کشور با تیم بندر ترکمن، شهدای مدافع حرم علی آباد و تیم های آموزشگاهی و دانشگاهی متعدد و حضور در تیم دانشگاه آزاد شهر و کسب عنوان قهرمانی دانشگاه های کشور با این تیم

الگوهای ورزشی شما در فوتسال:

وحید شمسایی بازیکن ارزنده تیم ملی کشور و فالکائو از برزیل بازیکنان از لحاظ فنی مورد علاقه من هستند و حمید سوریان و مهدی مهدوی کیا الگوهای ورزشی من از لحاظ اخلاق می باشند.


بهترین خاطره ورزشی تان کدام است؟

بازی در تیم های مطرح کشورهمیشه خاطره انگیز است. اما زدن به گل به راه آهن با لباس تیم پیکان یکی از بهترین خاطرات ورزشی من است .

سقف آرزوهای ورزشی تان را بفرمائید.

بی تردید هر بازیکنی آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد که من هم امید وارم روزی بتوانم به این مهم دست پیدا کنم.

از تیم شهدای مدافع حرم بگوئید.

اعضای تیم و کادر فنی همه با هم در تلاش هستند این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. بنده هم در کورس آقای گلی هستم و امید وارم با همراهی بازیکنان این تیم بتوانم عنوان برترین گلزن لیگ را به دست بیاورم.


از مسئولان چه انتظاری دارید؟

ورزش فوتسال در علی آباد و استان یک ورزش پایه و ریشه دار محسوب می شود. هر چه توجه مسئولان به این ورزش بیشتر باشد و زمینه اجرای لیگ های مختلف در رده های سنی گوناگون فراهم شود، گرایش جوانان به ورزش بیشتر خواهد شد و سالن های ورزشی پر خواهند شد. در حقیقت اختصاص بودجه بیشتر به ورزش شهر و استفاده جدی از پتانسیل بخش خصوصی منجر به شکوفا شدن استعداد های جوانان و رشد بیشتر ورزش شهرستان خواهد شد.


سخن پایانی

در پایان از تک تک اعضای خانواده که در راه رسیدن به آرزوهایم سنگ تمام گذاشتند و تحمل سختی های این مسیر را برایم آسان نمودند تشکر ویژه دارم. از همه مربیانی که در این سال ها برایم زحمت کشیدند و دانسته های خود را بی منت در اختیار بنده گذاشتند و همچنین هم تیمی ها و دوستان روزهای مبادا که همواره به بنده لطف داشتند صمیمانه قدار دانی می کنم و امید دارم روزی پاسخگوی محبت های بی دریغ شان باشم.

گفتگو از وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: