« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
فرمانده هوافضای سپاه در خصوص کمک سپاه به بخش‌های دیگر از جمله صنعت خودروسازی گفت: اخیرا صنعت خودروسازی کمک‌هایی خواسته که ورود کردیم ولی اصل آن است متولیان آن حوزه از خارج قطع امید کنند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری برنا، سردار امیرعلی حاجیزاده در همایش ملی مثبت چهل که امشب در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی است و یکی از مباحثی که مطرح می‌شود دستاوردهای نظام است و عمدتا مقایسه‌ای مطرح می‌کنیم و سیر تحولات را با گذشته کشور مقایسه می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بعضی‌ها پاسخ می‌دهند اگر نظام قبل بود هم پیشرفت می‌کردیم و در هر صورت دستاوردها اتفاق می‌افتاد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه بهتر است مقایسه را با کشور دیگری در طراز ایران در ابتدای انقلاب با امروز انجام دهیم، تصریح کرد: نزدیک‌ترین کشور شاید مصر باشد و رفت‌وآمد بین ایران و مصر قبل از انقلاب زیاد بود و شاه مصر را هم‌طراز ایران می‌دانست.

وی شرایط مصر در این چهل سال را متفاوت از ایران دانست و توضیح داد: ما هشت سال جنگ داشتیم، آسیب به زیرساخت‌ها و بمباران داشتیم و قبل و بعد آن درگیر مسائل امنیتی بودیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: دوره‌هایی از ابتدا تا امروز درگیر تحریم بودیم، با برخی کشورها مشکل سیاسی داشتیم ولی مصر این مشکلات را نداشت، اگر ما نمی‌توانستیم چیزی بخریم یا بفروشیم آن‌ها به راحتی انجام می‌دادند و حمایت هم می‌شدند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تحریم‌ها شدت پیدا کرد، متذکر شد: امروز با وجود این مشکلاتی که داشتیم می‌بینید در مصر عده‌ای در قبرستان می‌خوابند، دختران‌شان ازدواج تابستانه دارند و بدهی زیادی به دیگر کشورها دارند.

وی تصریح کرد: ما با تمام توطئه‌های دشمنان باز هم از مصر جلوتریم، در حوزه هسته‌ای آن‌ها یا دنبالش نرفتند یا دستاوردی نداشتند، در علم و فناوری هم جایگاه داریم و آن‌ها مطرح نیستند؛ در حوزه نظامی فرمانده کل قوا مسؤول این بخش بودند و فاصله نجومی شده با دیگر کشورها، در حالی که خیلی از کشورهای منطقه وارد کننده تسلیحات هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پیشرفت‌های نظامی را دلیل محکم دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: همه توانمندی‌ها امروز اتفاق افتاده و برآیند موفقیت‌های ما امروز مثبت است و در روند گذشته به یک صدم این شرایط نمی‌رسیدیم و شاید یک کشور وابسته و واردکننده بودیم.

حاجی‌زاده حربه دشمن را ناامید کردن مردم عنوان و تصریح کرد: هم دشمنان دنبال ناامیدی مردم هستند هم دوستان نادان در داخل به این هدف کمک می‌کنند که این سم مهلکی برای مردم است.

وی تهدید و تحریم را مشکلات دست چندم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هیچکس نمی‌تواند دنبال تهدید نظامی باشد، قدرت و رشد ما قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی هوافضایی سپاه مجموعه اقدامات دشمنان علیه ایران را دست چندم دانست و بیان کرد: مشکلات اقتصاد و بقیه بخش‌ها می‌تواند ایجاد جهش کند و تبدیل به فرصت شود.

حاجی‌زاده تاکید کرد: باید همه اقدامات دشمن در اقتصاد را یک جنگ اقتصادی بدانیم، آن وقت صف‌آرایی ما جنگی می‌شود و نارسایی آثار جنگ است.

وی یادآور شد: البته اگر مسؤولان به موقع عمل می‌کردند این مشکلات پیش نمی‌آمد اما اگر خودمان را تضعیف کنیم ضرر بیشتر است و باید مشکلات امروز را مثل جنگ هشت ساله از ناحیه دشمن ببینیم. هر چند الان فراوانی زیاد است اما زمان جنگ حتی پنیر از خارج می‌آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه مشکلات امروز را با اتحاد قابل حل و شاه کلید آن را ایجاد امید دانست و گفت: دشمن هزینه می‌کند که ملت در مقابل مشکلات ناامید شوند، قطعا از این پیچ عبور می‌کنیم و مشکلات تبدیل به فرصت می‌شود و این آزمایشی است که همه مسؤولیم و نقش داریم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: مثل دفاع مقدس که نقش همه را در آن بررسی می‌کنیم در آینده نیز نسبت به مقطع تاریخی امروز قضاوت می‌کنند.

وی در زمینه پیشرفت‌های جدید در زمینه نظامی خاطرنشان کرد: جمعه منتظر خبرهای مهمی باشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص کمک سپاه به بخش‌های دیگر از جمله صنعت خودروسازی بیان کرد: هر بخش مسؤول دارد و هر حوزه‌ای کمک بخواهد ما آمادگی داریم و اخیرا صنعت خودروسازی کمک‌هایی خواسته که ورود کردیم ولی اصل آن است متولیان آن حوزه از خارج قطع امید کنند.

حاجی زاده تاکید کرد: امروز هیچ موضوعی در مسئله غیرنظامی نگران کننده نیست ولی باید متولیان هر بخش جدی باشند، بسترهای خوبی در زمینه خودروسازی وجود دارد و مشکلات قابل حل است و مشکلات موشک و پهباد یک دهمش در صنایع خودروسازی نیست.

وی در خصوص عامل بازدارندگی دشمنان از جنگ با وجود دارا بودن بمب اتم تصریح کرد: بمب اتم را برای بازدارندگی می‌سازند اگر استفاده کنند شمشیر دولبه است یک لبه سمت خودشان است و اگر حریم را بشکنند خودشان دچار آسیب می‌شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه بمب‌های هسته‌ای قابل استفاده نیست یادآور شد: در دهه اول انقلاب سال‌های آخر جنگ ما با آمریکا درگیر شدیم، در سوریه توان ما را دیدند و شناخت دارند ما به نقطه بازدارندگی رسیدیم تا زمانی که همین وضعیت را ادامه دهیم آن‌ها قادر به تهدید نظامی نیستند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: دشمنان با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی ناامیدی را پمپاژ می‌کنند اگر حواسمان جمع باشد و دشمن‌شناسی‌مان کافی باشد باید این آگاهی را به دیگران منتقل کنیم و قطعا کشور ما بیمه است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای اغتشاشات تصریح کرد: اگر حواسمان جمع نباشد ممکن است در دام دشمن بیفتیم امسال کم اغتشاش برنامه‌ریزی نشده بود اما مردم با همه مشکلات توطئه‌های دشمن را می‌بینند و تشخیص می‌دهند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کلید موشکی دست مذاکره‌کنندگان با فرانسه نیست یادآور شد: در جنگ ایران و عراق موشک‌های فرانسه و مواد شیمیایی که اروپایی‌ها به صدام دادند هنوز در دم و بازدم هر رزمنده مرور می‌شود.

حاجی زاده قدرت دفاعی را امنیت ساز خواند و تاکید کرد: با هیچکس بر سر قدرت دفاعی معامله نمی‌کنیم، این قدرت در اختیار حزب الله است و پیشرفت ما روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ضمن اشاره به بررسی FATF توسط مجموعه‌های مختلف اظهار کرد: هر چیزی توسط اروپا و آمریکا تهیه می‌شود حتما به آن شک کنید که دنبال اطلاعات ما هستند و ما به هیچکدام از پیشنهادات غربی‌ها خوشبین نیستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: ما سال به سال با ارزان سازی هزینه دفاعی را کاهش می‌دهیم.

وی بخشی از مشکلات امروز کشور و ظلم در حق مردم را روابطی بیان کرد که تولید رانت می‌کند و در خصوص اظهارنظر خود در رسانه‌ها تاکید کرد: اگر جمله‌ای گفتم از این بابت است که مسؤولان مراقب فرزندان و اقوام خود باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین