« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کهگیلویه
در یکی از این دیدارها، یکی از نکاتی که آ میر احمد از امام خمینی خواستند این بود که با توجه به اینکه شهر دهدشت همچنان امام جمعه ندارد، شخصی را برای امامت جمعه دهدشت تعیین کنند. امام خمینی همانجا فرمودند خود شما. آ میر احمد گفتند که من معذورم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛کوچ اجباری آ میر احمد تقوی از چرام و سکونت در اطراف شهر دهدشت، با تحرکات انقلاب اسلامی و مبارزات حضرت امام خمینی همزمان گردید.

آ میر احمد از نفوذ خود برای روشنگری و تبیین ابعاد گسترده این اتفاق در میان مردم کهگیلویه استفاده کرد و در نوبت‌ها و مناسبت‌های مختلفی آنان را علیه نظام ستم‌شاهی علیرغم تهدیدهای نیروهای امنیتی و انتظامی به خیابان‌ها کشاند.

بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شور و هیجانی انقلابی و جهادی، اقدام به تشکیل و تأسیس نهادهای دولتی در شهرستان، جهت رسیدگی هرچه سریعتر به کمبودها و مشکلات بیشمار مردم کرد. و به همین منظور چندین بار با امام و مسئولین تراز اول کشور دیدار کرد و از آنها تقاضای همکاری بیشتر نمود.

در یکی از این دیدارها، یکی از نکاتی که آ میر احمد از امام خمینی خواستند این بود که با توجه به اینکه شهر دهدشت همچنان امام جمعه ندارد، شخصی را برای امامت جمعه دهدشت تعیین کنند. امام خمینی همانجا فرمودند خود شما. آ میر احمد گفتند که من معذورم. امام مجددا تأکید فرمودند ولی آ میر احمد گفتند: «الْإِنْسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ» و عذر خواستند. لذا امام خمینی فرمودند پس شما شخصی را معرفی کنید تا به امامت جمعه منصوب شود.

آ میر احمد تقوی در دوران جمهوری اسلامی هیچ منصب رسمی را نپذیرفتند، چون اساسا خدمت به نظام را «وظیفه» می‌دانستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: