« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کهگیلویه و بویراحمد
ظهر امروز نشست رفع موانع تولید به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانجات استان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس ظهر امروز نشست رفع موانع تولید به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

مشکل شرکت بسته بندی و تولید آب معدنی و پلی فرم یکی از مواردی است که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت این کارخانه برای پنجاه نفر اشتغال ایجاد کرده است و اکنون دارای مشکل مالیات است.

 مدیرعامل این کارخانه گفت: مدیر اجرایی قبلی کوتاهی هایی انجام داده و گفتند سال ۹۳و۹۴بدهکار هستیم که با جریمه ۶۰۰میلیون تومان است اصل بدهکاری ۳۰۰میلیون است.

 معاون اقتصادی استاندار خطاب به مسولان مالیاتی گفت: چرا مدیرعامل یک کارخانه نباید بداند بدهکار است؟ این مورد اصلا جزو بحث جلسه نیست از یک تولید کننده شروع می‌کنیم که در پروسه حمل و نقل و فروش چقدر مالیات پرداخت می کند.

 گوهرگانی گفت: هرچیزی که در این جلسه تصویب شود قانون است مصوبه می دهیم که برای بر طرف شدن مشکل کمک کنیم ما نمی‌خواهیم این سرمایه گذار کار را تعطیل کند باید گاهی از خودمان مایه بگذاریم و به این سرمایه گذار کمک کنیم که کارخانه دار مجبور نشود کارگرانش را اخراج کند یا کیفیت کارش را پایین بیاورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: این قانون است و باید بدهی خود را پرداخت کند.

 گوهرگانی در جواب غفاری گفت: این بدهی کارخانه را قسط بندی کنید که بتواند پرداخت کند برخی از صنایع نباید در رابطه با اقساط خود این مشکلات را ایجاد کنند، نباید چند ساعت روی مالیات یک اب معدنی وقت بگذاریم.

 سبزواری مدیرعامل شرکت آبمعدنی حاضر درجلسه گفت: مشکل دریافت وصول مطالبات دارم، گواهی مالیات ارزش افزوده ام را تمدید نمی کنند کدام آب معدنی در ایران ۲میلیارد ۷۰۰ میلیون مالیات ارزش افزوده می دهد.

کیانی گفت: گواهی ارزش افزوده را تمدید کنید که این کارخانه بتواند بدهی خود را بدهد گواهی چه ارتباطی با مالیات دارد.

غفاری مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: ما نیز حامی تولید هستیم چرا اینگونه صحبت می کنید نزدیک ۲میلیارد و نیم اکنون بدهی دارد .

گوهرگانی نیز گفت: برای اینکه شش ماه دیگر دوباره این بحث ها مطرح نشود باید یک تصمیم جدی بگیریم، گواهی مالیاتی را اداره مالیات صادر کند و بدهی خود را در ۲۴قسط پرداخت کند برای اینکه دوباره کاری نشود و بعدها دوباره جلسه این موضوع تشکیل نشود مصوبه این است که گواهی صادر و بدهی قسط بندی شود.

 جاودان سرمایه گذار کارخانه شن و ماسه بهمئی گفت: اکنون محل اجرای این کارخانه مشکل دارد واگذاری زمین قبل از سال۸۶ است که به اسم امور ارازی است.

گوهرگاهی گفت: حداکثر پنجاه درصد محل اجرای طرح باید جز وثیقه ملکی محسوب می شد، محل اجرای طرح هفت هزار متر است، بر اساس قیمت کارشناسی در بهمیی شاید ۳۰ میلیون شود، بانک نیز نباید تحت فشار قرار بگیرد.

وی افزود: طرح ماهی که فواصل همسایه را رعایت نکرده است در صورتی که ۸۰درصد فاصله باید در هر طرح ماهی رعایت شود اما اکنون رعایت نشده است فاصله اش ۵۵متر است که باید رعایت شود.
نماینده شیلات گفت: تاسیساتی ساخته شده است که در قالب یک مدیریت واحد و در قالب یک تعاونی با طرح همجوار اقدام کنند .

 گوهرگانی در پاسخ گفت: هیچ ارتباطی با هم دیگر ندارند، از نظر عقلی ما را متقاید کنید واحدی که ورودی و خروجی آن مجزا است چه ربطی دارد که فاصله ۸۰۰یا۸۰باشد، رفتید بدون مجوز ساختید.

 گوهرگانی گفت می‌خواهیم ریش سفیدی مشکل را حل کنیم، این مشکل دست دامپزشکی و شیلات است این مورد صورت جلسه می شود.

 وی افزود: با توجه به اینکه این دو واحد معارض همدیگر نیستند سرمایه گذاری نیز شده است مصوب می کنیم این واحد با توجه به اینکه می دانیم فاصله را رعایت نکرده است و مسولان نظارتی نیز کوتاهی کردند و نظارت نداشتند، تولید خود را داشته باشد پروانه فعالیت را به آن بدهند اما تعهد بدهد با توجه به اینکه فاصله را رعایت نکرده است هر گونه خسارت ناشی از بیماری و عدم رعایت فاصله بر عهده خودشان است.

طرح بعدی طرح پرورش ماهی در رودریش بود که گوهرگانی در خصوص آن گفت: از نظر من رودریش آخر دنیا است آقای فتحی در منطقه رودریش کاری کرده است که جای تقدیر دارد در منطقه ای محروم این طرح را راه اندازی کرده است که خالی از سکنه نشود تنها واحد تولید این منطقه است از بانک های ملی ملت و کشاورزی خواهش می‌کنم همکاری لازم را به این فرد داشته باشند و برای پرداخت بدهی خود نوبت دهند.

فتحی سرمایه گذار طرح گفت: آقایان اگر مراجعه کردیم به شعبه دهدشت ما را ارجاع ندهید

 این حرف با واکنش رییس بانک کشاورزی مواجهه شد که شما که اینگونه صحبت می کنید بگویید از وقتی تسهیلات گرفتید تا کنون چقدر از آن را پرداخت کردید.

 کیانی نیز در واکنش به این صحبت رییس بانک و درحمایت از سرمایه گذار گفت: شما که تسهیلات دادید چرا به توجیه اقتصادی به راه های آن به اشتغال توجه نکردید که حالا اینگونه با وی صحبت می کنید اگر توجیه نداشت چرا تسهیلات دادید که حالا اینگونه صحبت می کنید؟؟

 گوهرگانی نیز با بیان اینکه این شیوه صحبت کردن صحیح نیست گفت: آقای کیانی و آقای رییس بانک کشاورزی شما باید بدانید نباید وسط حرف بقیه بپرید.

 گوهرگانی گفت: این واحد تولیدی در منطقه ای محروم قرار دارد باید از آن حمایت کنیم، بانک ها به ویژه بانک کشاورزی تا پایان اسفند ماه فرصت بدهند که بتوانند مشکل خود را برطرف را کنند.

 نماینده شیلات نیز گفت: این طرح ۱۵۰۰قطعه ماهی دادز و به نقدینگی نیاز دادز اگر حمایت شود ۶۰۰میلیون سود خالص آن است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: