« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
طنز گوشت|وحید حاج سعیدی
در واقع بعد از گل کاری دوستان بانک مرکزی بر روی تپه های اقتصادی مملکت و جولان دلار و سکه در بازار ، این بار دوستان وزارت صنعت و معدن در تلاش هستند تا بی ثباتی در بازار ارز و سکه ، دامان خون آلود گوشت را نگیرد و خدای ناکرده گوشت قرمز از سفره اغنیاء حذف نشود!
پایگاه  خبری آوای رودکوف:وحید حاج سعیدی:خدا را صد هزار بار شکر؛ گوش شیطان کر این روزها وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات انواع و اقسام محصولات به ویژه گوشت جات(!) سنگ تمام گذاشته است و از 5 قاره جهان این حیوانات زبان بسته با پرواز های چارتری گله گله وارد کشور می شوند تا در کشتارگاه های صنعتی و سنتی آنها را از دم تیغ بگذرانند.  به قول شاعر  «ز هر گوشت از مرغ و از چارپای . . . وزارت بیاورد یک یک به جای!»

در واقع بعد از گل کاری دوستان بانک مرکزی بر روی تپه های اقتصادی مملکت و جولان دلار و سکه در بازار ، این بار دوستان وزارت صنعت و معدن در تلاش هستند تا بی ثباتی در بازار ارز و سکه ، دامان خون آلود گوشت را نگیرد و خدای ناکرده گوشت قرمز  از سفره اغنیاء حذف نشود!

البته از وزارت صنعت و معدن پنهان نیست از شما چه پنهان قاطبه مردم سال هاست دور گوشت قرمز را قلم کشیده اند و به همان غذاهای ساده و معمولی مثل «خاویار بادمجون» که شب و روز از رسانه ملی تبلیغ می شود، بسنده می کنند.

 اما علی رغم تلاش دولت برای تامین گوشت شب عید و چهار شنبه سوری و سیزده بدر و سایر مناسبت های مختلف ، هفته گذشته خبرگزاری دولتی ایسنا در اقدامی غیر قابل باور با ابراز نگرانی بابت سلامتی مردم به بررسی ابعاد مختلف نقش گوشت قرمز در ایجاد سرطان پرداخت!

در پی انتشار این خبر بسیاری از مردم دچار «سندروم آلیس در سرزمین عجایب» شدند. در جریان هستید که این سندروم از روی رمانی به قلم لوئیس کارول نام گذاری شده و علائم آن عبارتند از سردرگمی و توهم در ابعاد و اندازه محیط و اشیاء و رویدادهای پیرامون که اغلب نوجوانان و جوانان به آن ابتلا می یابند اما در کشور ما روی همه اثر گذاشته است . خوشبختانه علائم این بیماری خطرناک نیستند و با گذر زمان از بین می روند!  در واقع پس از انتشار این خبر موجی از شادی و نگرانی مردم طبقات متوسط و ضعیف جامعه را درنوردید . از یک سو مردم از این بابت خوشحال اند که به برکت تدابیر دولت تدبیر و امید چندسالی است طبقات متوسط و ضعیف جامعه موفق به حذف گوشت قرمز، این ماده ی سرطان زا و بیماری آفرین از سفره خود شده اند اما نگرانی مردم از این جهت است که بعضی از مسئولین دولت اعتقاد دارند آبگوشت بزباش و قورمه سبزی تنها صنایع رقابتی ایران با جهان می باشد و تعدادی دیگر از مدیران نیز معتقدند تنها با خوردن شیشلیک می توان بر مردم مدیریت کرد!

این پارادوکس یا ناسازنما در حال حاضر به یکی از چالش های اساسی مردم و مسئولان تبدیل شده است. با این وجود پیشنهاد می شود دوستان عزیزان دانشمند نگران این سردرگمی نباشند و با همان فرمون و پر گاز، روی سایر اطعمه و اشربه هم کار کنند و اگر مواد خوراکی سرطان زای دیگری یافتند خواهشاً این بار زود تر اطلاع رسانی کنند تا مردم دوباره دچار سندورم آلیس در سرزمین عجایب نشوند و عده ای گوشت نشناس هم ، علت اعلام سرطان زا بودن گوشت را گرانی آن و ناتوانی دولت در کاهش قیمت گوشت اعلام نکنند! رویاهایتان نقره فام...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین