« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مدیر تعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد مطرح کرد؛
مدیر تعامل با خیران خارج از کشور گفت: سه هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور حمایت از هفت هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کشور را بر عهده‌دارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مهدی مکرمی، مدیر تعامل با خیران خارج از کشور کمیته امداد در دیدار با مدیرکل و حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت حامیان خارج از کشور ارائه داد.


وی با اشاره به اینکه در قالب طرح اکرام ایتام سه هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور با کمیته امداد ارتباط دارند، افزود: این خیران نیکوکار حمایت از هفت هزار نفر از فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد را در کشور بر عهده‌دارند.

مکرمی بابیان اینکه حدود 9 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم، افزود: این ایرانیان در 120 نقطه جهان پراکنده‌اند که بیشترین آن‌ها در کانادا، امارات و سوئد زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این جمعیت خارج از کشور از تمام نقاط ایران به خارج‌رفته‌اند، تصریح کرد: مهم شناسایی این افراد است که در این خصوص شیوه‌نامه نحوه شناسایی ایرانیان خارج از کشور به استان‌ها ارسال‌شده تا هر استانی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی حامیان خارج از کشور را جذب کند.

مکرمی استفاده از ظرفیت حامیان خارج از کشور برای شناسایی افراد جدید را یکی از راهکارهای جذب حامی خارجی اعلام و بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اتاق‌های بازرگانی، نمایشگاه‌های بین‌المللی، بحث هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران و فضای مجازی از مهم‌ترین راهکارهای شناسایی خیران در خارج از کشور است.

وی به دعوت حامیان برای دیدار با فرزندان معنوی خود در داخل ایران اشاره و تصریح کرد: اگر شرایط حضور حامیان خارج از کشور برای دیدار با فرزندان تحت حمایت فراهم شود تا از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند این دیدارها اغلب منجر به اتفاقات خوبی ازجمله تأمین مسکن و وسایل زندگی و سایر موارد در زندگی ایتام خواهد شد.

مدیر تعامل با حامیان خارج از کشور کمیته امداد گفت: رویکرد مهم کمیته امداد گسترش همدلی، ترویج احسان و نیکوکاری در میان هم‌وطنان خارج کشور است که نسبت به هم‌وطنان داخل کشور احساس مسئولیت بیشتری کنند و بتوانیم از طریق آن‌ها مشکلات افزونتری از ایتام را رفع کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: 12 هزار و 552 یتیم و فرزند محسنین از حمایت کمیته امداد این استان بهره‌مند هستند که 6968 حامی نیکوکار سرپرستی 5139 نفر از این فرزندان را برعهده دارند و ماهیانه با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود آن‌ها را حمایت می‌کنند.

علی حسن مظاهری به حمایت حامیان خارج از کشور از ایتام کهگیلویه و بویراحمدی اشاره و بیان کرد: 28 حامی ایرانی خارج از کشور حمایت 219 نفر - 204 یتیم و 15 فرزند محسنین- استان را برعهده دارند.

وی به جشنواره نیکوکاری اشاره کرد و گفت: در نظر داریم بستری فراهم شود در این جشنواره از ظرفیت ادارات استانی استفاده شود تا کارکنان ادارات همراه با مدیران کل در این جشنواره حضور پیداکرده و در این خصوص بحث حامیان بومی را تقویت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: