« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
یاداشت | سید عمار رضوی
در شرایط اقتصادی فعلی که پراید به حداکثر قیمت خود در عمر نزدیک به نیم قرنی خود رسیده و گوسفند زنده به قیمت گوشت آهو نزدیک شده و تخمه ی آفتابگردان قیمت پسته شده و بسیاری از اجناس به نهایت قیمت خود رسیدند دولت خدمت گذار بر این آمده تا با پخش گوشت بره ی گرم در شهرهای مختلف شب عیدی مردم لااقل گوشتی که روزی به وفور بین قشر متوسط بود را جبران کند اما
پایگاه خبری آوای رودکوف-حجت الاسلام سید عمار رضوی:در این شرایط حساس اقتصادی که پراید به حداکثر قیمت خود در عمر نزدیک به نیم قرنی خود رسیده  و گوسفند زنده به قیمت گوشت آهو نزدیک شده و تخمه ی آفتابگردان قیمت پسته شده و بسیاری از اجناس به نهایت قیمت خود رسیدند دولت خدمت گذار بر این آمده تا با پخش گوشت بره ی گرم در شهرهای مختلف شب عیدی مردم لااقل گوشتی که روزی به وفور بین قشر متوسط بود را جبران کند اما این توزیع گوشت خود خالی از اشکال نیست : رستورانها و هتل ها و دیگراصنافی که با گوشت سرو کار دارند به راحتی میتوانند افرادی را اجیر کنند تا با خرید  گوشت با نام و شناسنامه آنها گوشت با ارز ۴۲۰۰ به رستورانها و اصناف خود ببرند و با نرخ دلار ۱۰ هزاری به خریداران بفروش برسانند.

مشاهده صفی که مربوط به فروش گوشت قرمز هست باعث می شود بسیاری از افراد با آبرو در این صفوف شرکت نکنند و گوشت به بیشتر مردم‌ نرسد  در واقع ارزش انسانی و عزت  افراد را بخاطر مقداری گوشت زیر سوال می برد.

بسیاری از افراد بی بضاعت از روستاهای اطراف توانایی آمدن به شهر جهت ثبت نام در لیست توزیع گوشت را ندارند زیرا باید صبح زود با طی مسافت های ناهموار جاده ای شهرستان که خطرهای فراوانی دارد بیایند و هزینه ی زیادی دارد و بهترین کار این است قید خرید گوشت را بزنند.

در شرایطی که دام‌زنده ی زیادی در شهرستان وجود دارد باید با ایجاد زیر ساخت مناسب یا برنامه ریزی صحیح گوشت مورد نیاز شهرستان از همین دامدارانی که اجازه ی خروج دام زنده ای از استان را ندارد فراهم شود.

عدم خروج دام از استانهایی که  کمتر توسعه یافته هستند و صنعتی نیستند مثل استان کهگیلویه و بویر احمد  از یک نظر خوب میباشد و از یک نظر نه تنها کاری معقولانه نیست این خود عامل گرانی بیشتر گوشت قرمز است.

استانهایی که قیمت اجناس  آنها تاثیر مستقیم در کل کشور دارند مثل تهران نسبت به جمعیت مجبور است از استانهای دیگر دام زنده وارد کند تا قیمت دام را کنترل کند و تاثیرش بر کل کشور بگذارد متاسفانه مسولین دام های زنده با ارز ۴۲۰۰ وارد میکنند و دام های دیگر استانها قاچاق میشوند و این چرخه  سبب گرانتر شدن دام و گوشت دامی می شود.

استانهایی هم که دام دارند و جلوی خروج بسته می شود از جهتی قاچاق را کمتر می کنند ولی وقتی دام به استانهای دیگر نرسد سبب میشود دامداران با نرخ تهران در استان خود بفروشند و هیچ تاثیری در قیمت ها ندارد.

بهترین کار ایجاد بستری مناسب برای کنترل پایخت می باشد و اگر این اتفاق صورت پذیرد بقیه استانها هم قیمتها نزول پبدا میکند و ارزش واقعی خود را به خود میگیرد نه قیمت نجومی کنونی در این شرایط اگر دولت در هر شهر چندین لاشه ی دامی گرم هم بیاورد وقتی قیمت ها هنوز در پایتخت تغییر نکند و دام زنده خرید و فروش نداشته باشد عملا گوشت تنظیم بازار تاثیری بر گرانی گوشت قرمز ندارد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
سید اکبر سلیمانی
|
United States
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
سلام جناب رضوی

خوب نوشتید و به حق. اما پاراگراف " مشاهده صفی که مربوط به فروش گوشت قرمز هست باعث می شود بسیاری از افراد با آبرو در این صفوف شرکت نکنند " توهین به مردم مظلومی است که تهیدستی مجبورشان کرده ست مرارت صفوف این روزهای مملکت را تحمل کنند. مطمئنا حضرتعالی در آوردن ترکیب وصفی " افراد با آبرو " قصد توهین به کسی را نداشتید اما جمله بندی این بند به گونه ای است که انگار از نظرتان کسانی که برای تهیه مایتحاج صف کشیده " بی آبرو " هستند...
#علی_برکت_الله
پاسخ ؛
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
جناب آقای سلیمانی عزیز؛
اینهایی که صف می کشند اکثرا رعایت نمی کنند و هیچ فرد متشخصی در این صفوف دیده نمی شود و فکر نمی کنم قحط سالی شده باشد که مردم ما از گرسنگی به سرهم بپرند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: