« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
در 11 ماهه سال جاری؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در 11 ماهه سال جاری پنج میلیارد و 183میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه  خبری آوای رودکوف، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نهاد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات است، گفت: زکات یکی از ظرفیت های اصلی و راههای جلب و توسعه مشارکت های مردمی در زمینه کمک به نیازمندان این نهاد است.


وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در 11 ماهه سال جاری پنج میلیارد و 183 میلیون تومان زکات واجب و مستحب خود را به کمیته امداد پرداخت کرده اند، افزود: موارد هزینه کرد زکات امور محرومان در سرفصل‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش و معیشت و پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه است و تلاش ما این است که سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.

مبشری با بیان اینکه تعهدات 11 ماهه زکات استان در سال جاری 120 درصد محقق شده است، خاطرنشان کرد: روستاهای مشمول زکات زیادی در استان داریم و امیدواریم که با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم و شاهد افزایش بیش از پیش جمع آوری زکات در استان باشیم. 

وی به برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر اقداماتی ازجمله تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: