« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌منظور مشارکت دانش آموزان در امر کمک‌رسانی به نیازمندان60 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در مدارس استان توزیع‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج گزارشی از برنامه‌های این نهاد ارائه داد.


وی بابیان اینکه مقام توجه به نیازمندان و به‌خصوص ایتام به حدی بالاست که آیات و روایات زیادی در این خصوص آمده است، گفت: ما در کمیته امداد امام خمینی(ره) این افتخار را داریم که به‌عنوان بانی خیر و شما مردم نیکوکار به‌عنوان باعث خیر به نیازمندان توجه می‌کنید.

مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک واسطه است و هیچ منتی بر نیازمندان ندارد و کارهای اساسی را مردم انجام می‌دهند، افزود: در سال گذشته مردم خیر و نیکوکار استان 23 میلیارد تومان در قالب برنامه‌های مختلف این نهاد به نیازمندان کمک کردند که از این مبلغ 55 درصد در حوزه حمایت ازجمله درمان، جهیزیه و سوءتغذیه، 25 درصد در زمینه مسکن و تعمیرات، 10 درصد در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، 10 درصد در زمینه تعامل و هم‌افزایی با خیران و بخشی هم در دیگر زمینه‌ها هزینه شد.

وی بابیان اینکه در 11 ماهه سال جاری میزان کمک‌های مردمی به این نهاد 28 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد مردم نیکوکار استان با همه شرایط، مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی همچنان در کنار محرومان و نیازمندان هستند و به این نهاد اعتماد دارند و این موضوع وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند. 

مبشری به هزینه‌های عمرانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و تصریح کرد: 1064 مورد فعالیت عمرانی ازجمله 658 مورد تعمیرات، 59 واحد احداث مسکن روستایی، خرید و ساخت 63 واحد شهری، احداث 129 مورد سرویس بهداشتی و تکمیل 155 مورد واحدهای نیمه‌تمام شهری و روستایی جمعاً بااعتبار پنج میلیارد تومان برای مددجویان انجام‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به تفاهم‌نامه سه‌جانبه این نهاد با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درخصوص ساخت 800 واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه اجرای این تفاهم‌نامه 649 واحد در دستور کار قرارگرفته و عملیات ساخت‌وساز بیش از 500 واحد در حال اجرا است.  

مبشری به توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2801 مورد طرح اشتغال‌زایی بااعتبار 60 میلیارد و 714 میلیون تومان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده است. 

وی با اشاره به اینکه هفته احسان و نیکوکاری از روز شنبه 11 اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای خیران و نیکوکاران استان است تا با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد و به‌خصوص حضور در جشن نیکوکاری نیازمندان این نهاد را یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه به‌منظور مشارکت دانش آموزان در امر کمک‌رسانی به نیازمندان60 هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در مدارس استان توزیع شد، افزود: 781 پایگاه ثابت و سیار، مدارس، مساجد، بسیج و مراکز نیکوکاری -60 پایگاه ثابت، 196 سیار و 525 مدرسه- آماده دریافت کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

وی با یادآوری اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد که 200 میلیون تومان آن نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است، اظهار کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم نیکوکار استان در جشن نیکوکاری امسال شاهد افزایش بیش‌ازپیش این مبلغ باشیم.

مبشری ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت کمک به نیازمندان، گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان انتظار داریم که واسطه خیر شوند و در این پایان سال در کنار نیازمندان باشند و امید است که امسال با همکاری مردم عید بهتری را برای نیازمندان رقم بزنیم.

شایسته ذکر است؛ سامانه پیامکی #1* ۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نیکوکار جهت مشارکت در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: