« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که «جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه روز سه‌شنبه برای بحث در مورد تصمیم آنکارا جهت خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه و همچنین آخرین تحولات منطقه، به ترکیه سفر می‌کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که «جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه روز سه‌شنبه برای بحث در مورد تصمیم آنکارا جهت خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه و همچنین آخرین تحولات منطقه، به ترکیه سفر می‌کند.

به نوشته وبگاه «احوال»، جفری قرار است در این سفر با وزرای خارجه و دفاع ترکیه ملاقات کند. رایزنی درباره برنامه آمریکا در زمینه خارج ساختن نیروهایش از سوریه و نیز خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا از سوی آنکارا به عنوان جایگزینی برای اس-۴۰۰، از جمله برنامه‌های کاری جفری در این سفر خواهد بود.

گفته می‌شود روسیه تا پایان سال جاری میلادی سامانه اس-۴۰۰ را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد. تصمیم آنکارا برای خرید این سامانه روسی با مخالفت‌های آمریکا مواجه شده و واشنگتن اعلام کرده خرید سامانه اس-۴۰۰، قرارداد خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را با خطر مواجه می‌کند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» بعد از ظهر شنبه به نقل از مقام‌های ترکیه‌ای نوشت که آنکارا پیشنهاد آمریکا برای خرید سامانه موشکی پاتریوت به جای اس -۴۰۰ را رد کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز حدود سه هفته قبل تأکید کرد که آنکارا تمایلی به خرید سامانه موشکی ساخت آمریکا ندارد و قرارداد با روس‌ها با قوت اجرا می‌شود، زیرا این قرارداد هم از لحاظ زمانی و هم قیمت مقرون به صرفه است و از سویی دیگر قرار است ترکیه در تولید سامانه اس-۴۰۰ سهیم باشد.

اس-۴۰۰، پیشرفته‌ترین سامانه پدافند موشکی در نوع خود است که روسیه به کشور‌های خارجی می‌فروشد. این سامانه می‌تواند اهداف مختلفی از جمله موشک‌های قاره‌پیما، کروز و جنگنده‌های رادارگریز را هدف قرار دهد. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه نیز ۲۷ کیلومتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: