« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گفتمان امام خمینی(ره) دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از پرافتخارترین و کارسازترین این دستاوردها تأسیس کمیته امداد برای کمک به نیازمندان بود.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مدیرکل و شورای مدیران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تأسیس کمیته امداد با استاندار استان دیدار کردند.


علی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری گفت: گفتمان امام خمینی(ره) دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از پرافتخارترین و کارسازترین این دستاوردها تأسیس کمیته امداد برای کمک به نیازمندان بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردم محور بوده و هست، افزود: این مردم بودند که به‌پای انقلاب ایستادند و در روزها و شرایط سخت پایداری کردند و از جان مایه گذاشتند.

احمدی بابیان اینکه رسالت کمیته امداد بسیار سنگین است، تصریح کرد: هدف از تأسیس کمیته امداد ارتقاء رفاه طبقات محروم بوده و این نهاد با تمام مشکلات در طول چهار دهه خدمت صادقانه به جامعه هدف توانسته اقدامات خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در یک مقطعی پس از کمک‌های مالی و مادی باید آرام‌آرام خانواده‌ها را به سمت توانمندسازی و قابلیت بخشی سوق دهیم و خودباوری را در آن‌ها زنده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز با تلاش‌های متعدد کمیته امداد این استان و ارائه خدمات فرهنگی بسیاری از فرزندان مددجویان به‌خصوص در مناطق محروم به جایگاه‌های خوبی رسیده‌ و توفیقات زیادی به دست آورده‌اند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد در زمینه کمک به ازدواج نیازمندان و تهیه جهیزیه برای آنان و کمک تجهیزاتی به خانواده اقدامات مؤثری به‌خصوص در مناطق محروم انجام داده است، گفت: با توجه به شرایط و بحران اقتصادی حاکم بر جامعه خلق فرصت‌های شغلی پایدار و توانمندی اقتصادی خانواده‌ها بسیار مهم است و باید خانواده‌های نیازمند را به سمت اشتغال پایدار هدایت کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء دو استان اول کشور در حوزه اعطای تسهیلات است، تأکید کرد: باید مراقب بود که آنچه به‌عنوان تسهیلات پرداخت می‌شود در همان زمینه‌ای که پرداخت‌شده مصرف شود و به انحراف نرود و منابع را به دست کسانی برسانیم که استحقاق آن را داشته باشد.

وی بابیان اینکه در کمیته امداد اقدامات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان انجام‌شده، گفت: وقتی 60 میلیارد تومان به سه هزار مددجو می دهیم یعنی بین 20 تا 25 میلیون تومان برای هر شغل پرداخت می‌شود و اگر این شغل به‌گونه‌ای باشد که وضعیت رفاه خانواده را تغییر دهد اثر زایشی و تکاثری خواهد داشت و خانواده را به سمت خودکفایی می‌برد.
   
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید عزت‌نفس و باورمندی را در خانواده‌های نیازمند افزایش دهیم، افزود: ما هرکدام در هر جایگاهی که کار می‌کنیم باید در مقابل فرصت‌هایی که به ما داده ‌شده کارمان را درست انجام دهیم و این واقعاً مهم است که دقت شود تسهیلات را برای چه می‌دهیم اگر برای اشتغال است باید حتماً در این راه مصرف و اگر برای درمان است نیز درراه درست خود هزینه شود. 

وی با بیان اینکه هر چه شما امدادگران در راه کمک به نیازمندان تلاش کنید قطعاً اجر مضاعف در پیشگاه خدا خواهد داشت،  اظهار کرد: امید است با تلاش‌های همه ما مسئولان روزی بتوانیم خانواده‌های نیازمند را به نقطه‌ای برسانیم که احساس عزت‌نفس و خودباوری این جامعه که سرمایه‌های انقلاب هستند به سطحی برسد که مدنظر امام راحل بوده است.

احمدی در خصوص حامی یابی برای ایتام گفت: تلاش می‌کنیم تا در جلسه‌ای با مدیران ارشد ادارات با طرح "هر مدیر یک حامی" مدیران را تشویق کنیم که سهمی از دستمزد ماهیانه خود را برای حمایت از یک یتیم پرداخت کنند.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گزارشی از اقدامات این نهاد در سال جاری و در هفته احسان و نیکوکاری ارائه داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین