« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
یاسوج
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از رشد 11 درصدی تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در 10 ماهه امسال 121 نفر در راه‌های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 11 درصدی در تلفات راه‌های برون شهری این استان هستیم.

همچنین در این مدت 133 نفر در راه‌های برون شهری و روستایی این استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 3.1 درصدی در مجموع تلفات راه‌های برون شهری و روستایی استان را نشان می‌دهد.

در این مدت شاهد تردد 5 میلیون و 200 هزار تردد در محور یاسوج-بابامیدان، 4 میلیون و 700 تردد در جاده یاسوج-پاتاوه، 4 میلیون و 800 تردد در محور گچساران-بابامیدان و 3 میلیون و 400 تردد در جاده گچساران-بهبهان هستیم که بیشترین تردد مربوط به محور یاسوج-بابامیدان است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد شناخته شدن استان به عنوان محل جدید گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود، توسعه راه‌ها و استفاده بیشتر از محورهای مواصلاتی به عنوان مسیر میان بر کریدور شمال به جنوب و برعکس، افزایش تعداد خودروهای شخصی در سال‌های اخیر، ارزان بودن سوخت و عدم رشد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از جمله ریلی را جزو عوامل موثر در رشد تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این استان عنوان کرد.

محمدی نصیری‌راد  با بیان اینکه در سال‌های 94 و 96 رشد تردد در این استان جهش تقریبی بیش از 48 درصد داشته است، افزود: با شاخص قرار دادن میزان کل تردد در محورهای اصلی می‌توان گفت میزان تردد در 10 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش متوسط 13 درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به طور متوسط میزان 12.5 درصد از تردد خودروها در محورهای اصلی استان مربوط به خودروهای سنگین است.

نصیری‌راد با بیان اینکه دلیل عمده تلفات در محورهای اصلی استان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با سهم 42 درصدی است، خاطرنشان کرد: وجود شیب تند و قوس‌های افقی و قائم با محدودیت دید در محورهای اصلی استان با توجه به توپوگرافی(کوهستانی بودن) منطقه سبب شده تخطی از سرعت مطمئنه عامل انحراف و در نتیجه برخورد یا واژگونی خودرو شود.

وی ادامه داد: در 10 ماهه امسال 44 درصد از تلفات محور یاسوج-اصفهان و 30 درصد از تلفات جاده یاسوج-بابامیدان از نوع از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است.

نصیری‌راد ابراز کرد: بیشترین ساعات رخداد تلفات محورهای اصلی استان از جمله یاسوج-اصفهان و یاسوج-بابامیدان ساعت 12 شب تا 6 صبح، یاسوج به گچساران ساعت 6 صبح تا 12 ظهر و 12 ظهر تا 6 عصر است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به آمار بالا حاکی از آن است که میزان تلفات رانندگی در هنگام نیمه شب به ویژه در محور یاسوج-اصفهان بالا بوده که لزوم کنترل و نظارت بیشتر پلیس در این زمان را می‌طلبد.

نصیری‌راد سهم تلفات رانندگی برای محورهای اصلی در شب را برای یاسوج-اصفهان با 61 درصد، یاسوج-بابامیدان 46 درصد و گچساران به بابامیدان را 33 درصد اعلام کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات در استان بیشتر در روزهای اول و پایانی هفته رخ داده است، ادامه داد: شاخص نسبت تعداد تلفات به تعداد روز نشان می‌دهد که میزان تلفات در ایام تعطیل نسبت به ایام غیر تعطیل 25 درصد بیشتر است.

نصیری‌راد افزود: سهم هر محور مواصلاتی استان از تلفات رانندگی شامل یاسوج-اصفهان، گچساران-بابامیدان، یاسوج-بابامیدان، سه راهی سپیدار-دهدشت و جاده‌های روستایی به ترتیب 20، 11، 10، 9 و 9 درصد است.

وی کمربندی یاسوج، محور ارتباطی گچساران-بابامیدان، یاسوج-اصفهان و یاسوج بابامیدان را به ترتیب پرخطرترین جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: بیشترین تلفات محور یاسوج-اصفهان در 30 کیلومتر ابتدائی محور رخ داده که سهم 81 درصدی از تلفات کل این جاده را دارد.

نصیری‌راد تاکید کرد: عامل این شرایط تبدیل راه چهارخطه به دو خطه و ایجاد مقاطع قیفی شکل در مقاطعی مانند پل‌های تنگ سریز و پل تلگاه و تلفات عابران پیاده در محدوده مادوان سفلی است که اجرای هرچه سریعتر این پل‌ها و تکمیل راه چهارخطه به منظور از بین رفتن این مقاطع قیفی شکل ضروری است.

وی با بیان اینکه بیشتر تلفات محور گچساران-بابامیدان حدفاصل ماهور باشت تا شهرک صنعتی خان احمد رخ داده است، گفت: بیشتر تلفات محور یاسوج-بابامیدان حدفاصل کیلومتر 15 تا 30 رخ داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: