« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
نگارش: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
توجّه ويژه به امر توليدات کشاورزی در کنار ساير توليدات اقتصادی ديگر مانند توليدات صنعتی، خدماتی، تجاری و نيز توليدات استراتژيک در شرایط اقتصاد مقاومتی ضروری بوده و بايد به طور جدی در کشور صورت پذيرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:فرهنگ مصرف، دانش تولید، دانش تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی، دانش بهره گیری صحیح از ماشین آلات و امکانات کشاورزی همه و همه به نوعی مستقیم و غیرمستقیم با خودکفایی در ارتباط هستند، بنابراین آموزش تولیدکنندگان در این زمینه ها می تواند نقش مهمی در خودکفایی داشته باشد.

از دیدگاه توسعه اقتصادی، بخش کشاورزی در فرآیند رشد و توسعه کشور وظایف مهم و اساسی را برعهده دارد. با توجه به پیشرفت های فراوان در امر تولید محصولات کشاورزی نیاز به اهتمام جدّی در به روز نمودن اطلاعات و مهارت تولیدکنندگان ملموس است.

اتخاذ راهکارهای مدرن و استفاده از نظرات متخصصان کشاورزی، استفاده از تکنولوژی روز و سیستم مکانیزه، خرید به موقع محصول از کشاورزان با قیمت مطلوب و جلب رضایت آنان، ساماندهی تشکل های بخش کشاورزی و دیگر موارد در این بخش بسیاری از نابسامانی ها، مشکلات و معضلات را برطرف تا شاهد خودکفایی و سربلندی در تولید همه محصولات کشاورزی که افتخار هر ایرانی است به ارمغان آید.

بخش کشاورزی مي تواند ضمن پشتيبانی از ديگر حوزه های توليدات داخل و نيز تهيه مواد خام و نيازهای پايه ای و اوليه سایر بخش های اقتصادی، گامی بلند را در تأمين نيازهای اساسی کشور برداشته و از اين طريق راه خودکفایی اقتصادی و عدم وابستگی به خارج را هموار نماید.

همانگونه که می دانیم کشاورزی پايه و اساس خودکفايی اقتصادی و بستر توليدات ملّی است.

با توجّه ویژه به کشاورزی، راه های توسعه و گسترش آن هموار شده و مشکلات احتمالی آن برطرف خواهد شد.

خوب بودن کالا بهترین تبلیغ برای محصول بوده و به راحتی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد. ایران از تنوع اقليمی و آب و هوای مختلف برخوردار بوده و اين ظرفيت بسيار مناسب، بهترين فرصت را به امر تنوع دهی باید بپذیریم که امروزه در اولويت قرار دادن بحث کيفيت کالاهای توليدی یکی ازمقوله های مهم است.

توجّه ويژه به امر توليدات کشاورزی در کنار ساير توليدات اقتصادی ديگر مانند توليدات صنعتی، خدماتی، تجاری و نيز توليدات استراتژيک در شرایط اقتصاد مقاومتی ضروری بوده و بايد به طور جدی در کشور صورت پذيرد.

ایجاد توان رقابت برای محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی و در نهایت افزایش ضریب خودکفایی کشور را باید از نتایج مهم برنامه های آموزشی کشاورزی تلّقی نمود.
گسترش روش های پیشرفته تولید و سودآور شدن واحدهای بهره برداران با حضور فعالان بخش در برنامه های آموزشی محرز می شود.

بهره برداران در کلاسها و برنامه های آموزشی از روش های افزایش بهره وری و کارآیی در بخش کشاورزی اطلاع حاصل خواهند کرد و آشنایی با راه های افزایش ارزش افزوده در بخش کشاورزی از طریق افزایش تولید سرانه بهره براران را باید از نتایج حضور در برنامه های آموزشی دانست.

تولیدکنندگان باید استفاده از توان علمی و تخصصی مهندسان ناظر و کارشناسان کشاورزی را در یاد داشته باشند.

آموزش تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید به عنوان راهکاری برای افزایش بهره وری و خودکفایی در راس امور و اقدامات قرار گیرد تا زمینه تغییرات مطلوب افکار، عقاید و فرهنگ تولیدکنندگان بیشتر فراهم شود.

استفاده از روش های مناسب آموزشی با توجه به نیازها و شرایط ویژه تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در زمینه ترویج و آموزش کشاورزی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی نقش بسیار مهم و بزرگی در خودکفایی دارد.

کیفیّت کار نیروی انسانی بیشترین تاثیر را در افزایش بهره وری این بخش دارد.

با افزایش بهره وری در هر یک از بخش های تولید در اثر افزایش دانش و آگاهی تولیدکنندگان، ضایعات رو به کاهش گذاشته و گامی بزرگ در جهت خودکفایی برداشته می شود.

نباید خودکفایی در کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی را با آموزش، دور از دست دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: