« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
در نشست پیشگیری از وقوع جرم استان مطرح شد؛
وی افزود: برخی از اتفاقات در استان ما چون کوچک است بزرگ جلوه می دهد این را طبیعی بدانید وقتی استان را با بقیه استان ها مقایسه می کنم ما جرایم خشن در استان نداریم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس صبح امروز رییس کل دادگستری استان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان که با حضور برخی از مدیران کل برگزار شد گفت: قبل از حلول سال نو چند ایام مبارک مثل ماه رجب و اعیاد آن را پیش رو داریم، جمعه وارد ماه رجب می شویم که از برکات این ماه استفاده کافی را ببریم .

 حجت الاسلام مزارعی گفت: در بعُد امنیت در همه قسمت های  آن کارهای بزرگی انجام شده است همه مجموعه های امنیتی شب و روز ندارند برای ایجاد امنیت و آرامش من و شما از وجود مایه گذاشته اند.

 وی افزود: برخی از اتفاقات در استان ما چون کوچک است بزرگ جلوه می دهد این را طبیعی بدانید وقتی آنان را با بقیه استان ها مقایسه می کنم ما جرایم خشن در استان نداریم.

 
رییس کل دادگستری استان  گفت: در همه شرایط پلیس ۱۱۰ خط شکن است از مدیران استان نیز تقدیر و‌تشکر دارم به امیدخدا در شروع گام دوم انقلاب یک جهش دیگر و یک ۵۷دیگری باید در بعد خدمت به مردم رقم بزنید.

 حجت الاسلام مزارعی افزود: باید در این راستای انقلاب خدمت کنیم، صداقت و راستی در نوکری برای مردم و جامعه باشد، همه سازمان ها خدا را مبنای کار قرار دهند، مدیران عمدتا بومی هستند و حیف است همه زخمت های خودتان را در مزان اتهام قرار دهید، نکنید این کار را نکنیم، در بخش مدیران در جهت  تخریب همدیگر خیلی کار می کنیم، استان ما کوچک است در به کارگیری نیروها سعی کنید برنامه جوری اجرا شود که در مزان اتهام قرار نگیرید.

 وی گفت: با وجود همه این موارد در استان جذب اطلاعات راحت است، ببینید آقای مزارعی در چند سال چند نفر از فامیل خودش آورده است ما در فامیل خود خیلی بیکار داریم، خیلی ها نیز با ما قهر هستند و می گویند که می‌توانی چرا کار نمی کنی، صد تا آدم بیکار ردیف می کنند از این حیث گوش خود را بستم چرا که نمی شود با گوش باز کار کرد.

 وی همچنین افزود: گاهی اوقات آدم خوش را در فامیل تنها می کند اما در جامعه سرش بلند است مراقب باشیم شاید چشم حراست یا دادگستری برخی موارد را نبیند اما آنکه باید ببیند می بیند.

مزارعی گفت: من که اینجا نشستم این میز امانت است خدمت به کسی که کسی را ندارد وقتی کارگر با دست پینه بسته می آیاد باید جلوی او بلند شوید باید کار او را راه بیندازید و گرنه آنکه زور دارد که دارد کارش انجام می شود.

 وی افزود: خیلی از اوقات گره های کور زندگی ما را دعای همین مردم باز می کند گاهی در منجلابی گیر می کنیم دعای آنها ما را نجات می دهد .

 مزارعی با بیان اینکه مردم ما مردم قدرشناسی هستند که در ۲۲بهمن نشان دادند، گفت:اگر به برکت این انقلاب نبود ماها به را به عنوان چوپان گوسفند هم نمی پذیرفتند اگر دوران خان زاده یا شاه زاده بود به کدام ما اجازه می دادند پشت میز بنشینیم؟

 
رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی باید قدردان این انقلاب باشیم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم، درخواست های مردم را گوش کنیم و صادقانه خدمت کنیم خون شهدا نباید پایمال شود در آن دنیا باید جواب دهید چه کردید و  چقدر صادقانه خدمت کردید.

 حجت الاسلام مزراعی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: ما هیچ زمانی به‌دنبال مچ‌گیری نیستیم گاهی ممکن است تذکر دهیم این تذکر را نیز جدی بگیرید همه تلاش کنیم که سال ۹۸کمترین تخلفات را در بخش ادارات داشته باشیم .

 وی گفت: امسال مسافران بیشتری وارد استان می شوند مدیران دستگاه های اجرایی کمک کنند شهرداری در ورودی و خروجی شهر ارایه بهداشت عمومی زیبا سازی شهر کار کند اینها برای ارتقای سطح استان نیز تاثیر دارد هر مسافری وارد استان شود سفیری برای استان می شود، هدایت و مدیریت چهارشنبه پایان سال موضوع مهمی است که مدیران نیز در بحث فرهنگ سازی کمک کنند و رسانه ها خطرات چهارشنبه آخر سال را بیان کنند.

 رئیس کل دادگستری استان گفت: سال چهلمین انقلاب است از امسال محکم کمربند را ببندیم ورود سال ۹۸ در ارایه خدمت به مردم و صادقانه کار کنیم خودمان را وقف مردم کنیم، خواهش دارم در ارایه خدمت صادقانه جلو بیایید تا جایی بتوانیم هم کمک می کنیم قدر افرادی که امنیت ما را برقرار می کنند را بدانیم که زندکی شان را برای آرامش ما تعطیل کرده اند.

 یکی از دستواعمل های جلسه بررسی وضعیت گوشت قرمز گرم در سطح استان بود که دیویده مدیرکل صنعت، معدن و تجارات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گوشت قرمز گفت: بر اساس شرایطی که وجود داشت در چند ماه گذشته یک‌معظل شده بود کمیته ای را تشکیل دادیم امروز تا فردا بحث گوشت گرم حل خواهد شد وارد بازار می شود بحث نبودش از نظر روانی و سایر مشکلات یک معضل شده بود.

 وی گفت: گوشت یارانه ای و یخی که برای گروه های خاصی مد نظر است تخت الشعاع قرار گرفته بود که با تعیین تکلیف گوشت قرمز هم از نظر بهداشتی نگرانی آن بر طرف می شود حداکثر تا فردا بحث گوشت گرم حل می شود بر اساس قیمت منصفانه در بازار توزیع می شود، قیمت دام زنده بالا رفته است در نظر داریم قیمت گوشت گرم را ۷ درصد کمتر از سایر استان ها توزیع کنیم.

دیودیده در خصوص توزیع گوشت منجمد عنوان کرد: سیاست ها در این خصوص تغییر کرده است گروه های عمده مثل دانشکاه ها و بیمارستان ها را اعلام کردیم که به امور دام مراجعه کنند و با قیمت ۴۵هزار تومان برای آنها قابل تامین است برای خانواده ها ذخیره سازی برای عید انجام شده است بر اساس برنامه زمان بندی در روزهای آینده ذخیره سازی بر اساس جمعیت شهرستانی توزیع می شود با قیمت مشخص شده یعنی ۳۱هزار تومان است.

مزارعی در این خصوص گفت: سازمان "صمت" تقریبا گلوگاه رفع مشکل بازار است این مجموعه پایان سال یک عیدی به مردم دهد آن هم نظارت دقیق و‌مستمر باشد تعزیرات نیز پای کار بیاید خط شکنی شما در ایام عید است، هم مسافران و هم گردشگران وارد استان می شوند و هم مهمان های زیادی وارد خانه ها می شود به گونه ای مدیریت کنید و نیروهای را پای کار بیاورید.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: مردم با عملکرد جهادی شما دعای گوی شما و‌نظام خواهند بود مثل بسیجیان در جنگ که به میدان مین می رسیدند و یکی روی مین می رفتند که بقیه رد شوند یا تنشان را روی سیم خاردار قرار می دادند بقیه از روی آن زد می شدند که دشمن را شکست دهند.
 
وی افزود: اکنون دشمن مردم گرانی، عدم نظارت و بی تفاوتی است با همین نیروهایی که دارید خودتان خط را به دست بگیرید خدا قوت به شما نظارت را بیشتر کنید ما نیز همراهی تان می کنیم مدیریت بازار اکنون دست شما است ما نیز لشکر پشت شما هستیم نظارت بدون تعارف داشته باشید.
 
سردار انصاری فرمانده انتظامی استان در خصوص تخلفات اخر سال و‌چهارشنبه سوری گفت:  وضعیت استان در بین استان های کشور از حیث جرایم خشن اصلا جایگاهی نداشتیم  در سرقت های عادی استان  سی و دوم هستیم سرقت های مسلحانه هیچ‌سرقتی در استان نداشتیم، در نزاع های دست جمعی استان سی و سوم هستیم و این امنیت بالای استان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه گاهی در مسجد به میان مردم می روم و مطالباتشان را می شنوم گفت: دستگاه ها با مردم بنشینند و مطالبات مردم را بشنوند این موضوع خیلی اثر گذار است ، از ۲۵اسفند طرح ترافیک را تا پایان ۱۶فرودین اجرا می کنید.

انصاری عنوان کرد: در سطح شهرها تفرجگاه ها و اماکن مذهبی ماموران ما حضور دارند  ۲۳ایستکاه نوروزی را در محل های شلوغ راه اندازی می کنیم قرارگاه نوروزی نیز چند روز آینده راه اندازی می شود تا پایان نوروز برقرار است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در بحث پوشش ۶۳نقطه تفرجگاهی سعی داریم پوشش کامل شود با بهره بگیرید از گشت های سواره موتوری  ۴۰۰گشت را راه اندازی می کنیم و شبانه  روز فعالیت می کنند گشت هایی با لباس شخصی برای امنیت خانه های مردم در ایام نوروز داریم.

 وی ادامه داد: آسایش خودمان را فدای آرامش مردم می کنیم بدانیم خدمت به مردم جایگاه بزرگ‌ و‌ بلندی دارد اگر بتوانیم خدمت کنیم ذخیره ای برای آینده داشته باشیم باید کلاه مان را به آسمان بیندازیم.

 مزارعی به جریان سوئ قصدی که به او شده بود اشاره کرد و گفت: این جریان تیراندازی را منتصب به هیچ‌ ایل و طایفه ای نمی دانم در همه طوایف انسان های بزرگی وجود دارد من همه آنها را نیز می شناسم و به غیرت و شجاعت ایلات کهگیلویه و بویراحمد می بالم چرا که خونی که در بدن من جاری است با این فرهنگ بزرگ شده است.

 رئیس کل دادگستری استان در خصوص عوامل این جریان گفت: برخی از شاعبه های ایجاد شده بر طرف می شود، اسناد زیاد است نمی‌شود روز اول همه اسناد را رونمایی کرد، تعدادی از ترکش های بدنه ماشین نیز به بدن من نشست بعدها روشنگری می شود همه اسناد موجود است و هیچ سندی که بخواهد شبهه ایجاد کند وجود ندارد.

حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد: تشکر می‌کنم از نیروی انتظامی نه تنها برای این مورد نیروی انتظامی در بعد سرقت های مسلحانه کلاه برداری های کلان در همه عرصه ها شبانه روز وقت گذاشته است، سربازان گمنام سپاه چراکه شب روز صبح ها ساعت پنج صبح چهار صبح همه ما خواب هستیم و آنها فعالیت می کنند.

وی گفت: در سال ۹۷سرقت مسلحانه نداشتیم عزم ما در برخورد با جرایم جزم است ما ترمز نمی گیریم ترمز می بریم، عِرق بسیجی گری را هنوز داریم اینگونه نیست بدون شک اگر مزارعی یا سردارانصاری را شهید کردند یکی دیگر جایگزین آنها می شود.

رئیس کل دادگستری در خصوص نگه داشتن حرمت پلیس گفت: مجرم با شنیدن صدای پلیس باید بایستد گاهی مجبور به برخورد می‌شوند و یکی می آید و فیلم میگیرد و منتشر می کند آبروی پلیس را زیر سوال می‌برند، چرا آژیر پلیس که می‌آید ماشین جلویی اعتنایی نمی کند؟ این به فرهنگ سازی نیاز دارد.

 حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دستورالعمل بعدی جلسه را وضعیت گرمایشی مدارس بیان کرد و گفت: هر چند وقت یک بار صحنه های دلخراشی از سوختگی اطفال در نقاط محروم می بینیم از چند ماه قبل کار ویژه ای را انجام دادیم مدارسی که این ساختار را دارند ۳۰۰۰ کلاس درس شناسایی شده است نهادهای خدمات رسان در این خصوص همکاری کنند.

حجت الاسلام مزارعی در پاسخ به نماینده آموزش و پرورش حاضر در جلسه که گفت: انجام این کار با اداره نوسازی است گفت: من و شما می دانیم اداره کل نوسازی است اما مردم نمی دانند این آمار خیلی نگران کننده است آدم دلش درد می آید ۳۰۰۰کلاس بخاری نفتی است در پول هایی که جاهایی متفرق هزینه می شود بخشی از آن در این مکان هزینه شود .

 وی تصریح کرد: این موضوع برای استان دردسر و آبروریزی درست می کند باید فکری کرد خیرین را پای کار بیاورید این کلاس ها نباید مشکلی ایجاد کنند فردا روز اگر  کوچک ترین اتفاقی افتاد داستان یقه شما را می گیرد کاری کنید مجبور نشویم در جایگاه حقوقی مقابل هم قرار بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تخصیص اعتباری در این قضیه داده شود اگر فردا روز سهل انگاری رخ دهد مشکل درست می شود، بعد از چهل سال از انقلاب چرا ما باید این دغدغه را داشته  باشیم بچه مردم با بخاری بسوزد؟ این زشت است برای استانی که در بعد امینت روی دست همه استان ها هست، یک راه کار ارایه شود  مثل اینکه ۳۰۰۰ کلاس درس بمب آماده انفجار است، سرویس های مدارس نیز مشکلاتی دارند در این خصوص نیز کارهایی انجام شود.

 
رئیس کل دادگستری به ساخت و سازهای آنچنانی و شیک و مجلل در استان اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهایی که در یاسوج انجام می شود در شیراز نیز وجود ندارد این همه کاخ سازی برای چه؟ چهارتا وسیله گرمایشی نیز برای مدارس بسازید هر متر مربع ساخت و ساز با این نماهای ساختمانی که در یاسوج وجود دارد حدود سه میلیون تومان است .

وی ادامه داد: حتما باید یک اتفاقی بیفتد که آبروی استان در کشور برود؟ نکنید این کار را ، آموزش پرورش و نوسازی مدارس در بحث ساختمان های فرسوده سرویس های مدارس و وسایل گرمایشی مدارس اقدام کند.

وی جمله پایانی اش را اینگونه بیان کرد: دوست دارم در ایام عید ببینم آقای دیودیده در بازار هستند و نظارت می کنند بحث دام زنده باید مدیریت شود، حاظر هستم در همه جا شما را همراهی کنم انسان دلسوز و پای کاری هستید در مدیریت باید رفاقت را کنار بگذاریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: