« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
در گفت و گو با آوای رودکوف بررسی شد:
با شعار دادن و همایش برگزار کردن مشکل اقتصاد کشور رفع و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود، بلکه مشکل در صورتی رفع می شود که دولت، فروشندگان و مردم به تولید داخلی اهمیت دهند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛اسلام خواهان عزّت و اقتدار مسلمانان در تمامی عرصه¬ها از جمله عرصه اقتصادی است و تولید مقدمه رسیدن به این هدف بزرگ است؛ از این‌رو، اسلام برای تولید اهمیّت ویژه¬ای قائل شده و مسلمانان و پيروان خود را به فعّالیّت‌های مختلف تولیدی چون توليدات کشاورزی، دامداری، صنعتی و نيز تجارت توليدات اين بخش‌ها در راستای توزيع و ترويج اين سه بخش دعوت می‌کند.

با توجه به اینکه رسیدن به رشد تولید و خودکفایی مسلمانان و بی‌نیازی جستن از كشور‌های کفر، روش‌ها و راهکارهای بی‌عیب و نقصی را می‌طلبد که از جمله آنها رعايت اولويت‌ها در توليد است.

قرآن و حدیث خواهان رشد و تعالی و برتری مسلمانان در تمامی زمینه¬ها از جمله زمینه اقتصادی است و بدین منظور آنان را به کار و تلاش در جهت رشد تولیدات داخلی ـ از لحاظ کمّی و کیفی و بی نیازی از دیگران دعوت می‌کند و راه¬کارهایی چون کشاورزی، دام‌پروری، صنعت و تجارت را توصیه می‌کند.

امروزه در همه جوامعت بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسانها به نقش و اهمیت آن واقفند.

تولید در نگرش عمومی بشر یک ارزش تلقی شده و صرف نظر از نیاز و یا اهداف تولید مسابقه¬ای بی رحمانه در تولید هرجه افزون تر، چهره زندگی مردم غرب و شرق عاالم را دگرگون کرده و خسارت های جبران ناپذیری نیز به منابع موجود در کره خاکی وارد نموده است.

اهمیت به تولیدات داخلی از موفقیت های هر کشور است

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه شهرستان هریس در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: یکی از موفقیت های هرکشور این است که به تولیدات داخلی خود اهمیت داده شود و اگر تولیدات داخلی رونق داشته باشد، اشتغال ایجاد می شود.

وی، ضمن بازگو نمودن یکی از عوامل مقابله با تهدیدات دشمنان افزود: یکی از بزرگترین عوامل برای مقابله با تهدیدات دشمنان رسیدن به مرحله ای است که نیازهای جامعه اسلامی در درون کشور تولید شود و نیازی به کشورهای دیگر وجود نداشته باشد.

وی بااستناد به آیه 141 سوره نساء خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: و خداوند هرگز بر زیانِ مؤمنان، برای کافران راه تسلّطی قرار نداده است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: حمایت از تولید داخلی راهکاری برای مبارزه با وابستگی اقتصای است.

وی اظهار کرد: جامعه ای که با وجود دارا بودن امکانات و استعداد های فراوان به امکانات دیگران چشم داشته باشد این جامعه نمی تواند از عزت کافی برخوردار باشد و مدام برای بهره وری از امکانات دیگران باید در برابر آنها سر تعظیم فرود بیاورد و در برابر آنها خضوع و خشوع کند.

امام جمعه شهرستان هریس، یادآور شد: جامعه اسلامی باید درصدد باشد که در زیر سلطه بیگانگان و دشمنان قرار نگیرد.

وی افزود: برای اینکه بیگانگان سلطه ای بر جامعه اسلامی نداشته باشند باید به مرحله ای از تولید برسیم که کالاهای مورد نیاز جامعه در کشور تولید شود و نیازی به کشورهای بیگانه برای واردات بعضی از محصولات نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی، از لزوم بهره گیری از نیروی فکری و جسمانی جوانان گفت و تاکید کرد: ملتی که می خواهد در برابر مستکبران دنیا با عزت و سربلندی قد علم کند به جای اینکه مدام خود را با سرمایه ها و پیشرفت های آنها مقایسه کند، نیروی فکری و جسمانی خویش را در راه رشد و ترقی خویشتن به کار می گیرد و به خود می گوید من چیزی از دیگران کمتر ندارم و دلیلی ندارد که نتوانم از آنها پیشرفت بیشتری کنم، من چرا چشم به امکانات و پیشرفت های آنها که آن هم فقط درجهت مادی است و در بحران معنویت دست و پا میزنند بدوزم من خودم بهتر و بیشتر تولید می کنم.

منطق قرآنی تولید ملی، داشتن استقلال اقتصادی است

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: منطق قرآنی تولید ملی، داشتن استقلال سیاسی، اقتصادی است که سبب چیرگی بر ظلم و ستم و درنهایت تحقق جامعه توحیدی می شود.

وی، از ولید ب عنوان معیار اصلی پیشرفت گفت و افزود: تولید، شاخص و معیار اصلی پیشرفت در یک کشور است و برای ما نیز بعنوان شاخص پیشرفت، ملاکی برای اندازه گیری سرعت، شتاب و میزان پیشرفت محسوب می شود.

وی با استناد به آیه 64 سوره طه خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: پس نیرنگ خود را گرد آورید و به صف پیش آیید. در حقیقت، امروز هر كه فایق آید خوشبخت مى‏شود.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: با شعار دادن و همایش برگزار کردن مشکل اقتصاد کشور رفع و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود، بلکه مشکل در صورتی رفع می شود که دولت، فروشندگان و مردم به تولید داخلی اهمیت دهند.

امام جمعه شهر بخشایش، تولید داخلی را حرکت به سوی خودکفایی دانست و یادآور شد: تولید داخلی یعنی رونق بخشیدن به حرکت کشور، یعنی حرکت به سوی استقلال و خودکفایی و خوداتکایی و رهایی از وابستگی ها.

وی افزود: جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه و اعتماد به نسل جوان دانش آموخته باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غفاری ضمن بازگو نمودن عناصر پیشرفت کشور تاکید کرد: پیشرفت کشور متوقف بر دو عنصر علم و تولید است. یک کشور برای دستیابی به اهداف خود نیازمند اولاً عنصر علم و ثانیاً عنصر تولید یعنی عمل و کار براساس دانش خود است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: