« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶
آوای رودکوف گزارش می دهد:
بهار با آمدنش، سرود زندگی می‌ نوازد. انگار نسیم بهاری، دمیدن روح الهی بر زمین‌های مرده است، زمین‌هایی که در پاییز و زمستان، سرسبزی‌شان را از دست داده و به گورستانی از برگ‌ها و چوب‌های خشکیده تبدیل شده‌ بودند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع می شود، از جمله اعیادی است که تاریخ پیدایش آن قبل از اسلام است. این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهرۀ آن مورد موافقت و تأیید اسلام قرار گرفت.


طبیعت را مرگ و حیاتی است که هر سال آن را تجربه می‌کنیم . زمستان جمود و مرگ طبیعت است و بهار حیات دوبارۀ آن. با آغاز هر بهار طبیعت دوباره زنده می‌شود و حیاتی دوباره را شروع می کند.

طبیعت خفته ی فصل زمستان، با وزش نسیمی بهاری، چنان با طراوت می‌شود که گویی هیچ زمستانی به خود ندیده است . بهار با آمدنش، سرود زندگی می‌ نوازد. انگار نسیم بهاری، دمیدن روح الهی بر زمین‌های مرده است، زمین‌هایی که در پاییز و زمستان، سرسبزی‌شان را از دست داده و به گورستانی از برگ‌ها و چوب‌های خشکیده تبدیل شده‌ بودند.

نوروز یعنی؛ روزهای نو

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌ و گو با آوای رودکوف اظهار کرد: نوروز یعنی؛ روزهای نو، روزهای طور دیگر زندگی کردن، متفاوت نگاه کردن، روز دیگری برای مشغول شدن به آنچه دل مشغولیمان نبوده است؛ روز دیگری برای سپاسگزاری در مورد هر آنچه شکرش را نکرده ایم.

وی بهار را فصل زندگی دانست و افزود: بهار فصل رویش، شادی و زندگی است و از منظر قرآن آیه و نشانه‌ای است که باید مورد توجه اهل بصیرت قرار گیرد.

وی با استناد به آیه 29 سوره الرحمن خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: هر که در آسمانها و زمین است همه از او حوائج خود را می‌طلبند و او هر روز به شأن و کاری در تکمیل و افاضه به خلق پردازد.

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: بهار ما را به شناخت خود و خدا فرامی خواند.

امام جمعه سراب یادآور شد: آغاز رویش گل‌ها در زمین را نیز به این روز نسبت داده‌اند.

وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: نوروز روزی است که قائم ما ظهور می کنند و آن روزی است که قائم ما بر دجال ظفر می یابد و او را در زباله دانی کوفه به دار می کشد و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن در پی فرج هستیم.

حجت‌الاسلام اکرمی تاکید کرد: طبیعت نو می تواند نگاهی نو و بینشی جدید بیافریند وآدمی از هر شکوفه ای که بر شاخسار درختان می شکفد، نکته ای در شکوفایی اندیشه خویش بجوید.

نوروز انسان را به کامروایی امیدوار می کند

حجت الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شهرستان شربیان در گفت‌ و گو با آوای رودکوف اظهار کرد: نوروز انسان را به آینده ای سرشار از اطمینان و کامروایی امیدوار می کند و به همین دلیل، نوروز را روز نیکبختی نامیده اند.

وی افزود: بهار طبیعت، ضمن اینکه دارای مفهوم شادی ، مهرورزی و محبت است، نوعی بصیرت و نواندیشی را به همراه دارد . طبیعت نو می تواند نگاهی نو و بینشی جدید بیافریند وآدمی از هر شکوفه ای که بر شاخسار درختان می شکفد ، نکته ای در شکوفایی اندیشه خویش بجوید.

وی بااستناد به آیه 164 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: در آفرینش آسمانها و زمین، و آمد و شد شب و روز و کشتی هائی که در دریا به سود مردم در حرکتند و آبی که خداوند از آسمان نازل کرده و با آن زمین را پس از مرگ زنده نموده و انواع جنبندگان را در آن گسترده و همچنین در تغییر مسیر بادها و ابرها ئی که در میان زمین و آسمان معلقند، نشانه ‏هایی است از ذات پاک خدا و یگانگی او برای مردمی که عقل دارند و می‏ اندیشند.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: انسان، گرچه از طبیعت درس می گیرد، اما به چیزی فراتر از طبیعت می رسد؛ چرا که می تواند همیشه بهار را در وجود خویش خلق کند و هر روز در تحولی مثبت باشد.

امام جمعه شهرستان شربیان بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) یادآور شد: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: نوروز، روزى است كه پروردگار از بندگان پيمان گرفته است، او را عبادت كنند و بدو شرک نورزند و به فرستادگانش و امامان(ع) ايمان آورند.

وی افزود: از نگاه قرآن انسان موجودی نیست که بدون برنامه و هدف رها شده باشد، او در جهانی زندگی می کند که همه چیز درآن هدفدار است و همه عالم به تسبیح خداوند مشغولند.

حجت‌الاسلام منصوری فصل بهار را فصل تجديد حيات دانست و تاکید کرد: فصل بهار فصل تجديد حيات و زندگى از سر گرفتن زمين ماست، فصل نشاط و خرمى زمين است، فصلى است كه زمين در شرايط تازه و جديدى قرار مى‏گيرد و مستعد مى‏شود كه بزرگترين موهبت هاى الهى يعنى حيات و زندگى به او افاضه شود.

گزارش/مهندس امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: