« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
لنده
رئیس جمعیت هلال احمر لنده گفت: امدادگران جمعت هلال احمر این شهرستان ، 2 نفر از گردشگران که برای شنا به حاشیه رودخانه مارون رفته بودند از مرگ حتمی نجات دادند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سید علی توحیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: این حادثه در ساعت 16/30 دقیقه امروز شنبه به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش شد.

وی افزود: نیروهای هلال احمر در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی با یک تیم کامل در حاشیه رودخانه مارون در کنار روستای ایدنک حضور یافتند.

توحیدی تصریح کرد: تیم غواصی جمعیت هلال احمر بعد از چند دقیقه تلاش این 2 گردشگر را از رودخانه مارون بیرون کشیدند.

وی اضافه کرد: کمک های اولیه از سوی تیم امداد و نجات جمعیت انجام و یکی از گردشگران با امبولانس هلال احمر به مرکز بستر درمانی لنده انتقال داده شد.

توحیدی عنوان کرد: یکی دیگر از افراد غرق شده نیز از سوی اورژانس 115 انتقال داده شد.

هر ساله حاشیه رودخانه مارون در شهرستان های کهگیلویه و لنده جان شماری از مسافران و ساکنان محلی افراد را می گیرد.

شهرستان 21 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.

براساس برخی اسناد، نام قدیمی رودخانه مارون، «تاب» است و در بیشتر منابع جغرافیایی نام آن ذکر شده است.

رودخانه تاب، سرحد جغرافیایی استان‌های فارس و خوزستان بوده، ولی امروز از میانهٔ خاک کهگیلویه و بویراحمد، روستای آبریز و زیرنا، در منطقه دشمن زیاری سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان نیز گذر می‌کند.

رودخانه تاب در حدود قرن ۱۳ هجری به استناد نوشته فارسنامه ناصری، به رودخانه مارون تغییر نام یافت.

رود مارون از کوه‌های نیل و چشمه ‌سارهای دامنه کوه‌های سادات از رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر به دریاچه سد مارون می‌رسد و از طریق تنگ تکاب وارد دشت بهبهان می‌شود.

این رود در مواقع پرآبی از طریق خورموسی وارد خلیج فارس می‌شود./ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین