« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
پایگاه خبری آوای رودکوف:سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از ونزوئلا اعلام کرد که نظامیان روسیه در کاراکاس می مانند.

به گزارش ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از ونزوئلا اعلام کرد که نظامیان روسیه در کاراکاس می مانند.

ماریا زاخارووا در نشست خبری هفتگی خود در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه با بیان این مطلب اظهار داشت: ما براساس توافقات دو جانبه با دولت قانونی نیکلاس مادورو، نظامیان خود را به کاراکاس اعزام کرده ایم.
وی افزود: نظامیان روسیه تا زمانی که کاراکاس نیاز دارد، در ونزوئلا باقی خواهند ماند و همه چیز براساس توافقات دوجانبه صورت می گیرد.

به گفته وی، متخصصان نظامی روسیه نیز تازمانی که دولت قانونی ونزوئلا بخواهد در ونزوئلا خواهند ماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که آمریکا عمدا موجب تشنج اوضاع و هرج و مرج در ونزوئلا می شود و به دنبال فراهم کردن زمینه مداخله نظامی در این کشور است.

به گفته وی، آمریکا با هدف نابودی وضعیت در ونزوئلا، دست به اعمال تحریم های متعدد علیه بخش های مالی، نفتی و معادن طلای این کشور زده است و از سوی دیگر با ایجاد اختلاف در جامعه و نیروهای مسلح این کشور تلاش دارد با جلوگیری از واردات کمک های بشردوستانه و همچنین ادامه خرابکاری یا اقداماتی که منجر به خرابکاری در سیستم انرژی این کشور می شود شرایط را برای فروپاشی آن فراهم کند.

وی با بیان اینکه تحریک عمدی و ایجاد هرج و مرج با هدف فروپاشی دولت قانونی ونزوئلا ممکن است هیچ برنده ای نداشته باشد، مقامات واشنگتن را خطاب قرار داد و گفت که آیا این واقعیت را درک می کنند؟؛ آیا متحدان آمریکا در موضوع ونزوئلا عواقب کار خود را بررسی کرده اند.

گفتنی است، زاخارووا دیروز نیز در شبکه یک تلویزیون دولتی روسیه در واکنش به تهدید ترامپ برای خروج نیروهای روسی از ونزوئلا گفته بود: آمریکا بهتر است به تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی عمل کند و از سوریه خارج شود؛ آنها (آمریکایی ها) قبل از دادن توصیه به دیگر کشورها برای خروج از جایی، باید به وعده خود برای خروج از دیگر کشورها بخصوص سوریه عمل کنند.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه نیز که در بیشکک به سر می برد دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نظامیان روسی در چارچوب همکاری های نظامی با دولت قانونی ونزوئلا به کاراکاس اعزام شده اند و تمام اقدامات ما در چارچوب روابط عادی مسکو و دولت قانونی ونزوئلا در کاراکاس صورت می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین