« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
در گفت و گو با آوای رودکوف بررسی شد:
از آن جایی که بخش عمده فعالیت‌ها علیه بشریت از سوی خود بشر انجام می‌گیرد و بشر علیه بشر و به عنوان کارگزاران بی مزد و مواجب ابلیس عمل می‌کنند، خداوند به مسئله جنگ نرم ابلیس و شیاطین علیه انسانیت توجه خاصی را مبذول داشته
پایگاه خبری آوای رودکوف:جنگ میان انسان و ابلیس، جنگ نرم افزاری است؛ هر چند که به سبب گروه بندی هایی که پس از همراهی گروهی از انسان‌ها با ابلیس اتفاق می‌افتد، چهره دیگری از جنگ یعنی جنگ سخت نیز نمودار می‌شود، بنابراین شیاطین انسانی در دو جبهه جنگ نرم و سخت به مقابله با مومنان و اهل حق می‌آیند؛ اما هدف ابلیس و شیاطین بیش از آنکه هلاکت فیزیکی و دنیوی افراد باشد، هلاکت جانی آنهاست تا سعادت ابدی شان را به شقاوت ابدی تبدیل کند.

از آن جایی که بخش عمده فعالیت‌ها علیه بشریت از سوی خود بشر انجام می‌گیرد و بشر علیه بشر و به عنوان کارگزاران بی مزد و مواجب ابلیس عمل می‌کنند، خداوند به مسئله جنگ نرم ابلیس و شیاطین علیه انسانیت توجه خاصی را مبذول داشته و در این راستا سفارش‌های بسیاری را همراه با تحلیل و تبیین و توصیف دشمنان بشریت و شیوه‌های آنان و نیز روش‌های مقابله بیان کرده است.

هدف در جنگ نرم تضعیف پشتوانه عقیدتی افراد است

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امام جمعه شهر سردرود در گفت‌ و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: هدف در جنگ نرم آن است که پشتوانه عقیدتی افراد تضعیف شود و دشمنان هرزمان خواهان تضعیف هدف موردنظر باشند، آغاز نمایند.

وی جنگ نرم را تلاشی برای به نابودی مسلمانان از راه نجات دانست و افزود: جنگ نرم مقابله و تلاشی است از طرف نیروهای شیطان و استبداد برای به نابودی و مذلت کشاندن و برگرداندن مسلمانان از راه نجات، چنان که شیطان وعده آن را داده است.

وی بااستناد به آیه 58 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: و به یاد آرید وقتی که گفتیم: وارد این قریه(بیت المقدس) شوید و از نعمت های آن فراوان تناول کنید و از آن در، سجده کنان داخل شوید و بگویید: خدایا گناهان ما فرو ریز، تا از خطای شما درگذریم و بر ثواب نیکوکاران خواهیم افزود.

حجت الاسلام جلیلی ضمن بازگو نمودن راهکارهای تاثیرگذار برای حضور در جنگ نرم ادامه داد: زیرکی اهل ایمان، مقابله با شایعات، تبعیت از قول احسن، مدیریت حب و بغض، استقلال و رفع وابستگی، رعایت اصل امر به معروف و نهی از منکر، افشاگری به موقع، تقویت ایمان و امید، مراعات تقوا، تقویت نیروی اقتصادی و نظامی، رجوع به علما و فقها، به کاربردن شیوه های صحیح دعوت به حق و بصیرت از راهکارهای تاثیرگذار در مقابله و شکست شیاطین در جنگ نرم اثیرگذار خواهند بود.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه ای حساب شده، مسالمت آمیز و دراز مدت برای نفوذ در ارکان سیاسی- اجتماعی یک نظام به منظور تغییر سیستم سیاسی یک کشور با ایجاد تغییر و تحول اساسی در باورهای اساسی و اصلی آنها به نفع خود. امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است.

امام جمعه شهر سردرود یادآور شد: در جنگ نرم شیطان و ایادی شیطان را می بینیم.

وی بااشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می فرمایند: زمانی بر مردم بیاید که هرکس دین خویش را به سختی حفظ کند، دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.
حجت الاسلام جلیلی از بهترین راهکار برای مبارزه در جنگ نرم گفت و تاکید کرد: تقویت ایمان بهترین راهکار برای مبارزه در جنگ نرم است.

برای موفقیت در جنگ نرم باید استقامت را در دستور کار قرار دهیم

حجت الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شهرستان شربیان در گفت‌ و گو با آوای رودکوف اظهار کرد: برای اینکه در جنگ نرم موفق باشیم، باید صبر و استقامت را در دستور کار قرار دهیم. هیچ شکی نیست که صبر و استقامت میوه شیرین دانایی و آگاهی در کنار ایمان قلبی است، به این معنا که هر چه شناخت انسان نسبت به حقیقت امری بیشتر و به منافع و آثار آن بهتر باشد، نسبت به حفظ و پاسداری آن حساس تر و قوی‌تر می‌شود.

وی افزود: بیان روش‌های دشمنان در جنگ نرم از جمله بهره گیری آنان از تکذیب و اتهام و افتراء و تمسخر می‌تواند جامعه اسلامی را نسبت به جنگ روانی دشمن واکسینه نماید.

وی بااستناد به آیه 50 سوره کهف خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: یاد آر وقتی که به فرشتگان فرمان دادیم که بر آدم همه سجده کنید و آنها تمام سر به سجده فرود آوردند جز شیطان که از جنس دیو بود بدین جهت از طاعت خدای خود سرپیچید، پس آیا شما فرزندان آدم مرا فراموش کرده و شیطان و فرزندانش را دوست خود می گیرید در صورتی که آنها شما را سخت دشمنند؟ ظالمان را که به جای خدا شیطان را به طاعت برگزیدند بسیار بد بدلی است.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: شیطان جنگ علیه انسان را در چارچوب جنگ نرم مدیریت می‌کند؛ زیرا بر آن است تا بر اذهان و قلوب حکومت کند و از این طریق مردم را به بندگی خود بکشاند و از راه کمالی متاله و ربانی و خلیفه شدن باز دارد، این گونه است که می‌تواند مدعای خود را در زمینه ناتوانی بشر خاکی از خدایی و ربانی شدن به اثبات برساند و خود را در کلام خویش محق و صادق نشان دهد.

امام جمعه شهرستان شربیان بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع)یادآور شد: ایشان می فرمایند: ایجاد وحدت هنگام پیدایش اختلاف، و تباهی امت و نزدیک کردن آنها در هنگام جدائی، صدقه ایست که خداوند آن را دوست دارد.

وی افزود: دشمنان از همه شیوه‌های غیرهنجاری، غیرعقلانی، عقلایی و نیز غیراخلاقی برای رسیدن به اهداف خویش بهره می‌برند؛ زیرا از نظر ایشان هدف وسیله را توجیه می‌کند، بنابراین پایبند هیچ امر و اصل عقلانی و اخلاقی و عقلایی نیستند.

حجت‌الاسلام منصوری از لزوم اطلاع رسانی به مومنان گفت و تاکید کرد: در جنگ نرم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به اصول دین و شبهه زدایی باید در دستور کار قرار گیرد و مومنان باید با علم به آموزه‌های وحیانی قرآن واکسینه شوند تا بتوانند در برابر انواع و اقسام هجوم دشمن مقاومت نمایند و هرگونه تردید و تشکیک دشمن نسبت به آن آموزه‌ها کارساز نباشد؛ زیرا دشمن نخست به اذهان مردم هجوم می‌آورد تا بنیادهای بینشی و نگرشی آنان را درهم ریزد و با تشکیک و تردیدافکنی، آنها را از ایمان آوری به مفاهیم وحیانی قرآن باز دارد.

گفت و گو از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: